۲۱میلیون مسافر یا ۲۱ میلیون تردد؛ چه کسی اشتباه کرد؟

در حالی که در روزهای اخیر آمار پرچالش ورود سفر به مازندران به نقل از استاندار این استان مورد تحلیل رسانه‌ها قرار می‌گیرد، استانداری مازندران در خبری اعلام کرده است استاندار مازندران از ۲۱ میلیون تردد در ایام تعطیلات در این استان سخن گفته و نامی از ورود ۲۱ میلیون مسافر نیاورده است.

حرف_آنلاین: در حالی که در روزهای اخیر آمار پرچالش ورود سفر به مازندران به نقل از استاندار این استان مورد تحلیل رسانه‌ها قرار می‌گیرد، استانداری مازندران در خبری اعلام کرده است استاندار مازندران از ۲۱ میلیون تردد در ایام تعطیلات در این استان سخن گفته و نامی از ورود ۲۱ میلیون مسافر نیاورده است.

تحلیل های اخیر و پرچالش روزهای اخیر درباره حجم زیاد ورود به مسافران به مازندران به نقل از استاندار مازندران به نظر می‌رسد اشتباه سهوی رسانه‌ها در بیان نقل قول از استاندار بود.

روز گذشته رییس ستاد خدمات سفر کشور به آمار ۲۱ میلیونی واکنش نشان داد و آن را رد و گفت تعداد مسافران ورودی به مازندران ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار مسافر است نه ۲۱ میلیون!

کدام آمار سفر به مازندران واقعی است؟

استانداری مازندران هم شب گذشته در خبری که در اختیار رسانه‌ها قرار داده است، با اشاره به آمار مسافرت‌های اخیر در تعطیلات گذشته به این استان اعلام کرد: در برخی از خبرها توضیحات استاندار مازندران درخصوص ۲۱ میلیون تردد خودرو در استان به اشتباه حضور ۲۱ میلیون مسافر برداشت شده است و این درحالیست که در تعطیلات اخیر چهار میلیون و ۸۰۰ هزار مسافر به مازندران وارد شدند اما ۲۱ میلیون تردد در این استان صورت گرفت.

این آمار بر اساس ثبت دوربین های ترافیکی درون شهری و نیز مسیر محورهای برون شهری اعم از ساکنان بومی استان و مسافران می باشد که به دلیل حجم بالای تردد خودروهای بومی برای حضور در مراسمات شهری و یا حضور در روستاها و نیز خودروهای مسافران غیر بومی جهت حضور در استان یا عبور از استان آمار تردد در استان چندین برابر ورودی مسافران است.

این تردد فزاینده منجر به ترافیک های بی سابقه در استان شد که نتیجه آن عدم حضور به موقع تانکرهای سوخت به جایگاه‌ها بود.