سفره عقدی که به احترام دوربین دوباره پهن شد!

حرف آنلاین: یک زوج جوان هم استانی برای دومین بار پای سفره عقد نشسته و در حضور دوربین های زنده تبرستان ، آغاز زندگی مجدد! خود را جشن گرفتند. به گزارش حرف، پنج شنبه ساعت 21:30 همزمان یا خجسته سالروز ولادت بی بی دو عالم برنامه ای زنده از شبکه تبرستان پخش شد که شاید […]

حرف آنلاین:

یک زوج جوان هم استانی برای دومین بار پای سفره عقد نشسته و در حضور دوربین های زنده تبرستان ، آغاز زندگی مجدد! خود را جشن گرفتند.

به گزارش حرف، پنج شنبه ساعت 21:30 همزمان یا خجسته سالروز ولادت بی بی دو عالم برنامه ای زنده از شبکه تبرستان پخش شد که شاید با نگاه اول تحسین همگان را به همراه داشت . در این برنامه زنده قرار شد مراسم عقد دو جوان بصورت مستقیم و در یک فضائی بی آلایش برای بینندگان پخش شود. در این برنامه زنده که خانواده دو زوج جوان هم حضور داشتند مجریان برنامه ضمن تحسین اقدام این دو زوج در ازدواج بی تکلف و ساده ، جوانان را به الگوگیری از آنان فراخواندند. تا اینجای کار همه چیز عالی و خداپسندانه است و الگوی جالبی از یک مراسم عقد در شبکه استانی پخش شده است. داستان از آنجائی جالب می شود که کاشف به عمل می آید که این دو زوج تقریبا چند ماه قبل مراسم عقدکنان برگزار کرده بودند و در این برنامه برای بار دوم پای سفره عقد نشسته و طبعا برای بار دوم ، بله را نثار یکدیگر کردند! و البته ماجرا زمانی هیجان انگیز تر می شود که دریافت می شود این دو زوج از دو خانواده نسبتا ذی نفوذ در یکی از شهرستانهای استان بوده و با لطف سخاوتمندانه! برخی از اقوام! و دوستان! به این برنامه زنده راه پیدا کردند. بنظر می رسد صدا و سیما برای الگو سازی می تواند بهتر از این عمل کرده و قطعا صداقت می توان به پذیرفته شدن الگو کمک شایانی نماید.

 

*آقای وزیر؛ لطفا منتشر کنید!

نماینده مردم تهران از نامه نمایندگان مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر خارجه برای انتشار “فکت شیت” ایرانی بیانیه لوزان خبر داد.

بر اساس اخبار منتشره از بولتن، ، فاطمه آلیا نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگوئی با اشاره به حضور محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و علی اکبرصالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در صحن مجلس در هفته گذشته گفت: این آقایان در جمع نمایندگان اعلام کردند که بزودی «فکت شیت» ایرانی یا همان گزارش برگ مذاکرات لوزان و بیانیه سوئیس منتشر می شود اما هنوز متشر نشد. وی افزود: آقای عراقچی اخیرا در مصاحبه تلویزیونی اظهاراتی داشتند و اعلام کردند که «فکت شیت» ما همان حرفهایی است که زدیم و محتوای مصاحبه هایی است که داشتیم. از این اظهارات وی اینگونه استنباط می شود که تمایلی برای انتشار این «فکت شیت» وجود ندارد.این نماینده مجلس تاکید کرد: با توجه به اینکه هنوز «فکت شیت» ایرانی منتشر نشد و با توجه به اظهارات آقای عراقچی، نمایندگان امروز(دیروز) یکشنبه در صحن مجلس نامه ای خطاب به وزیر امور خارجه نوشتند و درخواست کردند تا هر چه زودتر «فکت شیت» ایرانی منتشر و در اختیار مردم و نمایندگان قرار گیرد. آلیا تاکید کرد: نمایندگان از این نامه استقبال خوبی کردند و بلافاصله بعد از تهیه نامه تعداد امضای آن افزایش یافت و در حال حاضر هم تعداد امضاها در حال افزایش است. وی تصریح کرد:تا این لحظه 200 نماینده این نامه را امضا کرده که هنوز هم برخی نمایندگان در حال امضای آن هستند.

گفتنی است با توجه به اظهارات صریح رهبر فرزانه انقلاب در اطلاع داشتن مردم از جزئیات مذاکرات و توصیه به تیم مذاکرکننده نسبت اعلام موضوعات به مردم ، عدم انتشار فکت شیت ایرانی جای تامل فراوان دارد.

 

*خبری که کذب از آب درآمد!

کذب بودن داستان سرائی یک رسانه عربی حامی حملات عربستان به یمن بر علیه جمهوری اسلامی ایران مشخص شد.

بر اساس اخبار منتشره از دانا، شبکه خبری العربیه که این روزها به واسطه حملات نظامی عربستان سعودی به یمن، دروغ پراکنی های خود را به شدت افزایش داده است، در خبری مدعی شد که یک افسر ایرانی در کشور یمن بازداشت شده است. این در شرایطی است که نظامی دستگیر شده در شهر عدن، پاکستانی بوده و هیچ ارتباطی با جمهوری اسلامی ایران ندارد. العربیه در این باره اعلام کرد: “یک افسر ایرانی در جنوب یمن به اسارت نیروهای هوادار عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی این کشور درآمده است. این افسر ایرانی سرگرد قاسم آصف زاده است که در منطقه خورمکسر و در ابتدای ورودی المعلا دستگیر شده است”! این در شرایطی است که یک منبع آگاه امنیتی در گفتگوئی عنوان کرد که فرد دستگیر شده در شهر عدن، یک نظامی پاکستانی بوده و تنها به واسطه به کار بردن برخی کلمات فارسی، هواداران منصور هادی گمان کرده اند که یک افسر ایرانی را دستگیر کرده اند. البته روز گذشته نیز یک منبع مطلع در وزارت امور خارجه خبرهای منتشر شده در خصوص دستگیری دو افسر ایرانی در یمن را رد و تصریح کرد: هیچ نیروی نظامی ایرانی در یمن حضور ندارد. این خبر نادرست است و هیچ نیروی نظامی ایرانی در یمن حضور ندارد. ذوق زدگی هواداران منصور هادی درخصوص دستگیری یک نظامی ایرانی در شهر عدن موجب شد تا تنها به واسطه چند دقیقه این خبر در اختیار رسانه های غربی قرار گیرد. در این باره این رسانه ها نیز در گافی عجیب و بدون کسب اطلاعات دقیق از ماجرای به وجود آمده در یمن، اقدام به انتشار جزئیات آن کردند. این در حالی است که خبر منتشر شده از اساس کذب بوده و نیروهای وابسته به رئیس جمهور فراری یمن، یک نیروی نظامی پاکستانی را دستگیر کرده و به اشتباه وی را ایرانی نامیده اند. در این باره اما رویترز در گزارشی سراسر کذب ، از دستگیری 2 افسر سپاه پاسداران ایران در عدن و در 2 نقطه مختلف خبر داده و مدعی شد که این مسئله موجب افزایش تنش در روابط تهران-ریاض خواهد شد! البته رویترز در گزارش خود به این نکته اشاره داشته که این 2 نظامی برای ارائه مشاوره به یمن آمده اند و هیچ دخالت نظامی در این کشور نداشته اند. دویچه وله و سایر رسانه های غربی نیز به دنبال آن، به تحلیل درباره این خبر کذب پرداخته و بر تنش زایی میان روابط ایران و عربستان تاکید نمودند. حالا با مشخص شدن اصل ماجرا و عدم حضور نیروهای نظامی ایران در یمن، گافی دیگر در مجموعه اقدامات ضد ایرانی رسانه های غربی – عربی آشکار شد.تصویر زیر متعلق به نظامی دستگیر شده است.

*معنی شعار سال این نیست!

ظاهرا از نظر دولتی‌ها و حامیانشان، شعار امسال یعنی هر اقدام اشتباهی که دولت انجام داد باید مورد حمایت همه قرار بگیرد و هر خواسته غیرکارشناسانه دولت باید با “چشم” گفتن مردم مواجه شود!

بر اساس اخبار منتشره از صراط، نامگذاری سال جاری با عنوان “دولت و ملت؛ همدلی و همزبانی” از سوی مقام معظم رهبری، از ابتدای سال تا کنون بارها و بارها مورد استفاده حامیان دولت برای گرفتن تابلوی ورود ممنوع به روی منتقدان قرار گرفته است.
پر واضح است که تعبیر ممنوعیت هرگونه انتقاد از عملکرد دولت، به هیچ وجه تفسیر شعار سال 94 نیست؛ اما همین تفسیر عجیب و غریب مبنای تمامی تحلیل هایی است که به ویژه در روزهای پس از تفاهم ایران و 5+1 در لوزان سوییس چماق حامیان دولت بر سر منتقدان شده است. نکته قابل تامل در این میان، وظایف دولت و ملت در قبال یکدیگر در تحقق همدلی و همزبانی است؛ پر واضح است که ملت در خصوص مواردی که نفع کلی جامعه در آن باشد، کاملا همسو با دولت است و در این بین، هیچ تفاوتی میان دولت ها با گرایش های سیاسی متفاوت وجود ندارد؛ به این ترتیب، طرف دیگر ماجرا، همدلی و همزبانی “دولت” با ملت از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد شد. با این وجود، در بسیاری موارد و موضوعات اساسی کشور، همدلی و همزبانی خاصی از سوی دولت دیده نمی شود. به طور مثال، در مواردی مانند یارانه نقدی، گرانی دستوری نان و بنزین، و حتی موضوع پرونده و مذاکرات هسته ای همزبانی دولت با ملت دیده نشده است؛ به این معنا که یا تصمیمی به صراحت، بر خلاف نظر مردم گرفته شده است و یا حرف بخش زیادی از مردم که ممکن است منتقد سیاست دولت باشند عملا شنیده نمی شود. با این وجود، ظاهرا شعار سال، با تفسیر اشتباه از سوی دولتی ها، تبدیل به چماقی بر سر منتقدان شده است به گونه ای که از نظر آنها “همدلی و همزبانی دولت و ملت” به معنای آن است که هیچ کارشناس و دلسوزی حق انتقاد از هیچ یک از اقدامات دولت را ندارد. هرچند دولتی ها ظاهر قضیه را طور دیگری وانمود می کنند اما رفتار آنها در قبال کارشناسان و دلسوزان منتقد، عملا همین است. غافل از اینکه شعار سال 94، هرگز به معنای آن نیست که هر اقدامی دولت انجام داد – درست یا نادرست– باید و باید مورد حمایت مردم قرار بگیرد و هر خواسته و اقدام غیرکارشناسانه دولت با “چشم” گفتن مردم مواجه شود!