ساماندهي واحدهاي پرورش طيوربومي ، رنگي و غيرمجاز در مازندران

مدير كل دامپزشكي مازندران اظهار داشت: كارگروهي در استان تشكيل شد كه واحدهاي پرورش طيور بومي ، رنگي و غير مجاز پرورش طيور و يا واحدهاي داراي پروانه هاي نامعتبر را با هدف توليد پايدار و بهداشتي ساماندهي خواهد كرد. به گزارش حرف به نقل از روابط عمومي دامپزشكي مازندران، اولين جلسه كارگره استاني ساماندهي […]

index
مدير كل دامپزشكي مازندران اظهار داشت: كارگروهي در استان تشكيل شد كه واحدهاي پرورش طيور بومي ، رنگي و غير مجاز پرورش طيور و يا واحدهاي داراي پروانه هاي نامعتبر را با هدف توليد پايدار و بهداشتي ساماندهي خواهد كرد.
به گزارش حرف به نقل از روابط عمومي دامپزشكي مازندران، اولين جلسه كارگره استاني ساماندهي واحدهاي پرورش طيوربومي ، رنگي و فاقد پروانه معتبر و واحدهايي با فعاليت غير مجاز مازندران با حضور مدير كل دامپزشكي، نمايندگاني از سازمان جهاد كشاورزي، مسئولين نظام مهندسي كشاورزي و دامپزشكي استان و نمايندگان تشكل هاي بخش خصوصي در محل سالن جلسات دامپزشكي استان تشكيل شد. در اين جلسه دكتر رضواني مدير كل دامپزشكي استان هدف از تشكل جلسه را اعمال ضوابط و مقررات فني و بهداشتي براي اجراي دستورالعمل ابلاغي از سوي وزارت جهاد كشاورزي در خصوص ساماندهي واحدهاي طيور فاقد پروانه معتبر و واحدهايي با فعاليت غير مجاز و همچنين پرورش طيور بومي، رنگي و روستائي اعلام داشت و افزود براي كنترل بيماريها و جلوگيري از بروز و انتشار برخي از بيماريهاي مسري و مشترك بين انسان و طيور بايد اين دستورالعمل بر اساس قوانين موجود اجرائي شود. وي حمايت از سرمايه گذاري و اشتغال، مديريت توليد بصورت كمي، كيفي و بهداشتي محصولات طيور و كاهش مخاطرات بهداشتي ناشي از عملكرد واحدهاي غير مجاز و غير بهداشتي را از ديگر اهداف تشكيل اين كميته استاني برشمرد و بر روند نظارت بهداشتي و اعمال قوانين برابر ضوابط قضايي بر عملكرد اينگونه واحدها را خواستار شد. وي در ادامه افزود اين كميته در استان كار اجرايي خود را آغاز نمود و بر اساس دستورالعمل ابلاغي كليه واحدهائي كه داراي پروانه نامعتبر هستند و يا بصورت غير مجاز در حال فعاليت مي باشند شناسائي و اقدامات لازم بعمل خواهد آمد.
مدير كل دامپزشكي مازندران اعلام كرد، بر حسب دستورالعمل ها و قوانين موجود، نگهداري و پرورش بيش از 100 قطعه پرنده در منازل روستائي غير مجاز بوده و بايد خارج از بافت بصورت صنعتي تعريف شود. وی در پايان افزود، طيور روستائي شامل پرندگاني از قبيل مرغ، اردك، غاز، بوقلمون، شتر مرغ، كبك، بلدرچين و پرندگان زينتي بوده كه بمنظورمصرف خانوار روستائي در مكاني داخل بافت روستا بصورت محصور شده نگهداري و پرورش داده مي شود و حداكثر ظرفيت اين پرندگان نبايد بيش از 100 قطعه باشد.