رونمایی از” تاریخ و فرهنگ دودانگه و شهریارکوه ” در نمایشگاه کتاب مازندران

از کتاب " تاریخ و فرهنگ دودانگه و شهریارکوه " اثر نویسنده ساروی در نمایشگاه کتاب مازندران رونمایی شد.

به گزارش حرف آنلاین و به نقل از ستاد خبری و اطلاع رسانی نمایشگاه بزرگ کتاب، قرآن و محصولات فرهنگی مازندران ؛ کتاب ” تاریخ و فرهنگ دودانگه و شهریارکوه ” اثر جدید اسدالله عمادی شاعر، نویسنده و داستان نویس ساروی در نمایشگاه کتاب مازندران رونمایی شد.

اسدالله عمادی به پیرامون پیشینه فعالیت‌های پژوهشی – فرهنگی خود و اُلفت و انسش با ادبیات و شعر و داستان اشاره کرد و گفت : این اشتیاق و علاقه از دوران تحصیل در مدرسه، دبیرستان و همینطور ورود به دانشگاه آغاز شد.

این نویسنده مازندرانی با بیان اینکه این کتاب را برای شناسایی تاریخ و فرهنگ دودانگه و شهریار کوه که در جنوب شرقی البرز واقع شده، منتشر کردم، تاکید کرد: این سرزمین میراث فرهنگی و تاریخی قوی و غنی داشته و مردان نام آور در عرصه فرهنگ، هنر، علم و سیاست را در خود جای داده است.

عمادی افزود : تصمیم دارد آخرین پژوهش خود را که “راز‌های خاموش مازندران” نام دارد، به نگارش درآورد. این اثر ادبی به ابهامات تاریخ و فرهنگ باستانی استان می‌پردازد.

قابل ذکر است ؛ اسدالله عمادی دانش‌آموخته ادبیات فارسی از دانشگاه تهران بوده و سال‌ها به‌عنوان دبیر دبیرستان‌ها و مدرس در آموزشگاه‌های شهرستان ساری فعالیت داشته و از این هنرمند تا کنون ۱۲ مجموعه شعر، ۱۱ رمان و مجموعه داستان و ۱۵ اثر پژوهشی منتشر شده است.

وی سال ۱۳۵۴ نخستین داستان بلندش را با عنوان “گون‌های کوهی” و سال ۱۳۵۶ در دوران دانشجویی مجموعه داستان “ستاره‌های خاکی” را منتشر کرد.