استقرار غرفه جهاد تبیین در نمایشگاه کتاب مازندران

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش مازندران از استقرار غرفه جهاد تبیین و ترویج فرهنگ قرآنی در نمایشگاه بزرگ کتاب، قرآن و محصولات فرهنگی خبر داد.

به گزارش حرف آنلاین ، علی شمس ناتری در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این نمایشگاه به دلیل تقویت جایگاه کتاب در جامعه درست در آغازین فصل بهار برگزار شده و اقدام بسیار اثرگذاری است.

وی با اشاره به مشکلات ناشی از کرونا و تعطیلی بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی از جمله برگزاری نمایشگاه‌های کتاب، تصریح کرد: برگزاری این نمایشگاه بعد از تعطیلی طولانی مدت فعالیت‌های فرهنگی بسیار ضروری و اثرگذار بوده و باید تداوم داشته باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش مازندران با اعلام اینکه آموزش و پرورش در این نمایشگاه دو غرفه راه‌اندازی کرده است، گفت: غرفه ترویج فرهنگ قرآنی و مصباح‌الهدی که فعالان قرآن و عترت اداره‌کل برنامه‌ریزی کردند و همچنین غرفه جهاد تبیین و تشریح فعالیت‌های استعمارگران بر علیه اسلام و تاریخچه استعمار که توسط سازمان دانش آموزی دائر شده، در نمایشگاه فعال است.

شمس ناتری اضافه کرد: این دو غرفه با همراهی بسیار مناسب متولیان برگزاری نمایشگاه و نیز استقبال کنندگان مواجه شده است.

وی در پاسخ به این سوال که برگزاری نمایشگاه کتاب چه اثری روی فعالیت‌های آموزشی دانش آموزان دارد، گفت: مدارس استان مازندران از برگزاری این نمایشگاه استقبال کردند و مدارس بسیاری نیز خواستار حضور دانش آموزان در نمایشگاه هستند.

شمس ناتری شور و شعف دانش آموزان در نمایشگاه کتاب را قابل توصیف ندانست و افزود: همزمانی برگزاری نمایشگاه کتاب و اجرای برنامه‌های متعدد فرهنگی یک ضرورت است که در این دوره از نمایشگاه رعایت شده است.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به مشارکت پذیری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برای اجرای برنامه‌های فرهنگی، گفت: اینکه دستگاه‌های متولی فرهنگ در کنار همدیگر به یک هم افزایی برای اجرای برنامه‌ها می‌رسند اقدام ارزنده‌ای است که انتظار داریم بعد از برگزاری نمایشگاه این روند ادامه داشته باشد.

شمس ناتری با اعلام اینکه بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده تلاش داریم که حضور حداکثری دانش آموزان در این نمایشگاه انجام شود، خاطرنشان کرد: در این مدت فعالیت‌های فرهنگی آموزش و پرورش در سالن آمفی‌تئاتر ارشاد اجرا می‌شود و دانش آموزان و متولیان برگزاری در جریان فعالیت‌های فرهنگی مدارس مختلف استان مازندران قرار می‌گیرند.