مدیر کل بهزیستی مازندران خبر داد:

رشد ۱۰ درصدی مناسب سازی اماکن برای معلولان در مازندران

حرف آنلاین: مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: در سال ۱۳۹۹ میانگین مناسب‌سازی دستگاه‌ها ۳۸.۵ درصد بود، که سال گذشته این عدد به ۴۷.۲ درصد رسید و این رشد ۱۰ درصدی بی سابقه بوده است.

فریبا بریمانی در جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌ سازی اماکن استان در استانداری مازندران با تاکید بر اینکه مناسب‌سازی فضای شهری تنها مختص افراد دارای معلولیت نیست، اظهار کرد: فراهم کردن شرایط لازم برای افراد ناتوان مانند افراد دارای معلولیت، کودکان، زنان باردار و سالمندان به شکل عادلانه از ملزومات محیط شهری محیط شهری است.

وی افزود: برای استقلال و ارتقای کیفیت زندگی افراد دارای معلولیت باید اماکن و فضاهای شهری مناسب‌سازی شود.

بریمانی با اشاره به پیرشدن ساختار جمعیتی کشور، یادآور شد: در مقابله با بحران پیری باید برنامه‌ریزی‌های لازم صورت بگیرد، در راستای تحقق قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، دستگاه‌های متولی صدور مجوز مکلف هساند ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری برای افراد دارای معلولیت را در صدور مجوز لحاظ کنند.

مدیرکل بهزیستی مازندران خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۹ میانگین مناسب‌سازی از سوی دستگاه‌ها ۳۸.۵ درصد بود، که سال گذشته این عدد  به ۴۷.۲ درصد رسید و این رشد ۱۰ درصدی بی سابقه بوده است.

این مسئول اعلام کرد: در ۶ماهه نخست سال جاری ۳۶ جلسه مناسب‌سازی در استانداری و فرمانداری ها برگزار شد که امیدواریم شاهد همکاری‌های بیشتر در حوزه مناسب‌سازی باشیم.