در سفر محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور به مازندران چه گذشت؟

حرف آنلاین: محمد مخبر همزمان با دومین روز از هفته دولت بعدازظهر پنجشنبه سوم شهریورماه با هدف آشنایی با مشکلات مهم استان مازندران وارد فرودگاه ساری شد.

به گفته معاون اول رئیس جمهور تمرکز دولت سیزدهم بیشتر تکمیل طرح‌های نیمه تمام است تا افتتاح طرح‌های جدید.

وی در مراسم افتتاح طرح‌های عمرانی هفته دولت مازندران در بابلسر با شرکت کرد و خطاب به حاضرین گفت که در حال حاضر  دولت تمامی نقاط بحرانی را پشت سر گذاشته است.

مخبر با اظهار اینکه وضعیت ذخایر برخی از کالاهای اساسی حساس بالای ۱۲۰ درصد است، درباره حذف ارز ترجیهی اعلام کرد که حذف انی ارز طبق قانون و مصوبه باید انجام می‌شد و همچنین به دلیل تفاوت قیمت سنگین بین ما و همسایگان، قاچاق وضعیت کشور را به خطر می‌انداخت و در عین حال به دور از عدالت بود.

معاون اول رئیس جمهور معتقد است که تورم مهندسی معکوس شده و رقم آن روزانه بررسی و چک می‌شود و رشد تورم ماهانه در خردادماه ۱۲.۶ درصد، در تیرماه ۶ و مردادماه دو درصد شده است.

این مسئول مشکل آب را یکی از مسائل کلان دانست و از طراحی ۵ خط تأمین آب از دریا خبر داد د گفت که تأمین آب برای سیستان، کرمان، یزد، خراسان و غیره از جمله برنامه‌ها است و در کنار آن باید بتوانیم چند هراز کیلومتر قطار پرسرعت نیز در کشور راه اندازی کنیم.

این مسئول با عنوان این که کل درآمد نفتی در بهترین شرایط ۳۰ تا ۳۵ میلیارد دلار است، افزود که این درحالی که در استان شمالی ظرفیت ۷۰ تا ۸۰ میلیارد دلار صادرات داریم و در بخش معدن نیز چنین ظرفیتی را دارا هستیم.

در ادامه ۹۳۵ پروژه عمرانی با حضور محمد مخبر در مناطق مختلف مازندران به بهره برداری رسید.

همچنین با حضور وی ورزشگاه وطنی شهید قائمشهر و چند طرح عمرانی و تولیدی افتتاح شد.

محمد مخبر معاون اول رئیس جمهوری با حضور در جمع تماشاچیان تیم فوتبال نساجی مازندران هواداری خود را نسبت به این تیم اعلام کرد.

در جریان بازدید وی از بندرامیرآباد از مسیر جاده گوهرباران، با مشاهده وضعیت اسف بار این جاده (عدم تعریض و باریک بودن) پیگیری‌ رفع این مشکل شد.

طی بازدید شبانه معاون اول رئیس جمهور از بندرامیرآباد آقای مخبر برای تامین اعتبار اسلکه رو_رو بندرامیرآباد قول مساعد داد.