طی بازدید شبانه معاون اول رئیس جمهور از بندرامیرآباد مطرح شد؛

قول مساعد مخبر برای تامین اعتبار اسلکه رو_رو بندرامیرآباد

حرف آنلاین: دکتر محمد مخبر که عصر پنجشنبه همزمان با دومین روز از هفته دولت برای افتتاح حدود یک‌هزار طرح عمرانی و تولیدی به مازندران سفر کرده است، شبانه از پروژه نیمه تمام اسلکه رو_رو بندرامیرآباد بازدید به‌عمل آورد.

وی در حاشیه این بازدید برای تامین اعتبار برای تکمیل این پروژه اقتصادی در مازندران قول مساعد داد.

این پروژه پیشرفت ۷۰ درصدی دارد و تقریبا ۳۰ درصد آن باید تکمیل شود و البته همزمان خدمات دریایی و خدمات روی کامیون از طریق همین اسکله درحال انجام داریم.

کشتی رو-رو نوعی کشتی حامل کامیون بوده و سازوکار آن بدین صورت است که در بندر مبدا با توجه به گنجایش خود تعدادی کامیون را درون خود بارگیری می‌کند و سپس در بندر مقصد تخلیه می‌کند و پس از آن کامیون‌ها به مسیر خود ادامه می‌دهند تا محموله را به مقصد نهایی برسانند.

اکنون بندرامیرآباد به بنادر چهار کشور همسایه از جمله باکو در آذربایجان، آستاراخان در روسیه، اکتائو در قزاقستان و ترکمن باشی ترکمنستان در ارتباط مستمر است و بیشترین حجم عملیات کشور با بنادر روسیه و قزاقستان است.

گفتنی است در این هفته استاندار مازندران نیز طی بازدید از بندرامیرآباد خواستار تزریق اعتبار توسط مسئولان برای تکمیل این پروژه مهم شده بود.

لازم به ذکر است؛ در سفر یک روزه معاون اول رئیس جمهور به صورت همزمان ۹۳۵ طرح هفته دولت استان افتتاح و به بهره برداری می رسد که برای این طرح‌ها، چهارهزار و ۴۷۳ میلیارد تومان هزینه شده است. با افتتاح این طرح‌ها یک‌هزار و ۵۳۹ نیز مشغول به کار شدند.