“در ثنای آفتاب حُسن” کتابی برای قلم علامه حسن‌زاده آملی

رئیس بنیاد نخبگان استان مازندران گفت: کتاب "در ثنای آفتاب حُسن"  برای تکریم قلم و آثار علامه حسن زاده آملی رونمایی می‌شود.

به گزارش حرف‌آنلاین، محمدآزادبخت در نشست خبری همایش ملی علامه ذوالفنون با اشاره به اینکه خدمات بنیاد ملی نخبگان در قالب ۵۳ بسته به جامعه هدف ارائه می‌شود، اظهار داشت: تکریم از نخبگان یکی از خدمات بنیاد است که تاکنون برای چندین نخبه برجسته استان مازندران برگزار شده است‌ که‌ در هر مراسم تکریم نیز یک‌کتاب برای نخبه مدنظر تدوین می شود که چندین مورد این طرح اجرایی شد.

رئیس بنیاد نخبگان استان مازندران تصریح کرد: این پیشنهاد قبل از رحلت ایشان مطرح شده بود تا از قلم ایشان تکریم شود. ایشان بیش از ۱۰۰ کتاب منتشر شده و بیش از ۱۰۰ کتاب منتشر نشده دارند. ایشان فقط در رشته‌هاي مختلف کتاب دارند اما بخش عمده آن علاوه بر ریاضی و عرفان، در حوزه فلسفه بود. در واقع به همین دلیل و تبحر ایشان ذوالفنون بودند.

به گفته‌ وی، ۲۰ اثر علامه را به اساتید متخصص و متبحر دادیم تا در حدود ۱۲ صفحه درباره کتاب مدنظر بنویسند که نتیجه آن کتاب “در ثنای آفتاب حُسن” است که برای ایشان نگارش شده و در همایش رونمایی خواهد شد.

دکتر آزادبخت با بیان اينکه ساختارهای برگزاری همایش و رونمایی کتاب نیز تعریف شد، گفت: پس از فراخوان ۳۹مقاله دریافت شد و داوری مقالات نیز انجام شد. این‌همایش ۵ مهر در ایام سالگرد رحلت علامه در مجتمع پیامبر اعظم علوم پزشکی مازندران برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: نماینده ولی فقیه در استان، دکتر باقر لاریجانی، یکی از شاگردان ایشان، استاندار مازندران، دکتر کرمی رئیس نهاد ولی فقیه در بنیاد ملی نخبگان با ارائه سه مقاله در همایش ارائه می شود. در این همایش دو پنل تخصصی فلسفه و عرفان نیز برگزار خواهد شد.