دریافت سهمیه حضور ۲۴ کشتی گیر مازندرانی در مسابقات کشتی جام موحد

رئیس هیات کشتی مازندران با بیان اینکه مسابقات نوجوانان پایه ی مسابقات کشتی است ، اظهار کرد : ۲۴ کشتی گیر مازندرانی توانستند سهمیه حضور در دومین دوره مسابقات کشتی آزاد نوجوان جام عبدالله موحد را دریافت کنند.

امید شایگان روز پنجشنبه در گفت گو با حرف آنلاین با اعلام اینکه ۱۹ کشتی گیر با کشتی گیران بابلسری کشتی گرفتند، گفت : ۴۲ کشتی گیری که اضافه بر تیم مازندران کشتی میگیرند ،امروز در مسابقات حضور یافتند و این موضوع قطعا تاثیر گذار است.

وی مسابقات نوجوانان را پایه و اساس کشتی دانست و افزود : روز گذشته کشتی گیران فریدونکنار و بابلسر قهرمان فینال شدند و هرچقدر این مسابقات را در رده سنی نوجوانان و نونهالان برگزار کنیم، به نفع مازندران و تیم ملی خواهد بود.

رئیس هیات کشتی مازندران اعلام کرد : ۲۴ کشتی گیر مازندرانی توانستند سهمیه حضور در دومین دوره مسابقات کشتی آزاد نوجوان جام عبدالله موحد را دریافت کنند.

مجتبی قلی پور باقری فرماندار شهرستان بابلسر هدف از برگزاری این مسابقه را تجلیل از یک اسطوره ی کشتی کشور و دنیا برشمرد و ادامه داد : تجلیل از این اسطوره در زمان حیات ایشان صورت گرفت و این درصورتی است که معمولا ما از کسانی تجلیل می کنیم که در قید حیات نیستند و همچین تجلیلی برای اولین بار در شهرستان بابلسر اتفاق افتاده است.

وی با عنوان اینکه برگزاری این مسابقات با همدلی همه مسئولین صورت گرفته و این وحدت در این شهرستان کم نظیر بود، خاطرنشان کرد : این اسطوره ملی با وجود اینکه چهل سال در کشور حضور نداشت ، اما هیچ زمانی برعلیه کشور گام برنداشت و دفاع آن برخلاف ما نبود و هدف ما هم ساخت الگوهای ملی و مذهبی است.

مقام عالی دولت در بابلسر با اذعان به اینکه لازم بود ما درآینده این محرک و مشوق را برای جامعه ورزشی بابلسر و استان داشته باشیم ، تصریح کرد : این موضوع باعث می شود که نسل جدید علاقه مند به کشتی ، بیشتر شود و برگزاری چنین مسابقاتی ضمن نشان دادن توانمندی های آن شهر ، می تواند در حوزه اقتصاد ، گردشگری، صنعت و ورزش تاثیر گذار باشد.

قابل ذکر است؛ دومین دوره مسابقات بین المللی کشتی آزاد نوجوانان جام عبدالله موحد روز چهارشنبه در شهرستان بابلسر استان مازندران با حضور ۶ تیم داخلی و خارجی آغاز شد.