درگیری مسحانه قاچاقچیان با ماموران حفاظت منابع طبیعی در بهشهر

حرف آنلاین: فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- منطقه ساری از درگیری ۲تَن از قاچاقچیان چوب در منطقه جنگلی " کشیر " بهشهر با ماموران در خودروی ایست و بازرسی این سازمان خبر داد و گفت: این حمله که با تفنگ ساچمه‌ای انجام شد خسارت جانی نداشت.

سرهنگ مجید ذکریایی فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران طی گفت وگویی اظهار کرد: پس از گزارشی که از سوی شهروندان از طریق سامانه ۱۵۰۴ مبنی بر شنیدن شدن صدای اره موتوری در منطقه جنگلی کشیر در بهشهر داده شد ، دو تَن از ماموران یگان حفاظت جنگل خلیل شهر با خودرو به منطقه اعزام شدند.

وی افزود: قاچاقچیان چوب به محض متوجه شدن حضور ماموران اره موتوری را خاموش و در تاریکی شب پنهان شدند، از آن جایی که قاچاقچیان دارای سلاح شکاری ساچمه ای بودند، از خلوتی و تاریکی شب استفاده کرده و از پشت با دو گلوله به سمت خودرو شلیک کردند که خوشبختانه گلوله ها به درب و شیشه عقب خودرو اثابت کرد و ماموران سالم ماندند.

زکریایی علت فرار عاملان تیراندازی را تاریکی شب عنوان کرد و از پیگیری موضوع در کلانتری خلیل شهر خبر داد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- منطقه ساری عنوان کرد: البته امروز چند تن از مظنون این حادثه شناسایی شده اند از آن جایی که بیشتر این افراد متخلف در منطقه قابل شناسایی هستند امیدواریم هر چه سریعتر دستیگر و به مجاراتشان برسند.

این مسئول تاکید کرد: جریمه قاچاق چوب به نسبت ارزش چوب  قابل مقایسه نیست ، این که چوب تا ۲۰ برابر ارزش بیشتری نسبت به جریمه داشته باشد و قوانین نیز در مقابله با قاچاقچیان ناقص و یا بازدارنده نباشد ، چگونه می توانیم از مهمترین عرصه طبیعی و جنگلی شمال با این تعداد نیروی اندک محافظت و مراقبت کرد.

گفتنی است؛ از سال گذشته تا کنون ۱۷ نفراز ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی منطقه ساری ازسوی متجاوزان به خصوص قاچاقچیان چوب جنگل در اثر شلیک گلوله و سلاح سرد زخمی و آسیب جدی دندند ، اما به دلیل نواقص قانونی و یا جریمه هایی که اصلا بازدارنده نیست، همین افرد متخلف به راحتی فعالیتشان را از سر می گیرند و در واقع علیه ماموران اقدام به شرارت می کنند.