دانشنامه مازندران به نیمه راه رسید

مسئول تهیه دانشنامه مازندران گفت که با دریافت 2 هزار و 300 مقاله ، تهیه و تنظیم دانشنامه مازندران به نیمه راه رسیده است . حسن انوشه  در همایش ‘ شب بنیاد مازندران پژوهی ‘ در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل افزود : تنظیم دانشنامه مازندران که از سال 95 آغاز شده است تا یک سال […]

مسئول تهیه دانشنامه مازندران گفت که با دریافت 2 هزار و 300 مقاله ، تهیه و تنظیم دانشنامه مازندران به نیمه راه رسیده است .

حسن انوشه  در همایش ‘ شب بنیاد مازندران پژوهی ‘ در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل افزود : تنظیم دانشنامه مازندران که از سال 95 آغاز شده است تا یک سال ونیم آینده به اتمام خواهد رسید.

وی گفت : دانشنامه مازندران در چاپ اول با پنج هزار مقاله در سه جلد و سه هزار صفحه به چاپ خواهد رسید.

او افزود : تهیه و تنظیم دانشنامه مازندران فواید زیادی برای این استان دارد که می توانیم به واسطه آن به جوانان و دولتمردان داشته ها و نداشته های خود را بشناسانیم.

انوشه گفت : بدون تردید تهیه و تنظیم دانشنامه معایبی هم به همراه دارد که باید هوشیار باشیم که در دام تعصب گرفتار نشویم.وی افزود : تعصب در بحث علمی هیچ جایگاهی نخواهد داشت و اینکه عده ای در حال گسترش خاک مازندران هستند و اینکه با تعصب بخواهیم خاک پرستی کنیم این امر می تواند آسیب های جدی به همراه داشته باشد و استان های دیگر را تحریک کند که به هیچ عنوان زیبنده نیست.

انوشه گفت : ما با نوشتن دانشنامه به دنبال گسترش مرز مازندران نیستیم چرا که مرز و بوم ما تا انتهای فرهنگ ایران زمین است. به گزارش ایرنا، وی با اعلام این که هم اکنون 30 نفر در کتابخانه امامزاده یحیی بابل به عنوان دفتر بنیاد مازندران پژوهی همکاری دارند ، افزود : هر چند به دنبال جمع آوری سیاهی لشکر نیستیم اما هر انسان متخصصی که فکر می کند که به ما می تواند کمک کند آماده همکاری هستیم و دستانشان را به گرمی می فشاریم.

مسئول تهیه دانشنامه مازندران گفت : امروز باید از خیر شهرمان دکتر ‘ علی شافی ‘ قدردانی کنیم که با هزینه شخصی خود به فکر تاسیس بنیاد مازندران پژوهی افتاد که این بنیاد با کمک این خیر نیکوکار در حال تهیه و تنظیم دانشنامه مازندران است.استاد حسن انوشه متولد 1323 از شهرستان بابل است که در سال 1344 در رشته زبان و ادبیات عرب در دانشگاه تهران پذیرفته شده است و با چاپ کتاب 9 جلدی دانشنامه زبان فارسی در جهان از شهرت بین المللی برخوردار شده است.همچنین ترجمه پنج جلدی تاریخ کمبریج از دیگر آثار فاخر این پژهشگر و مترجم مازنی است .