خرید توافقی برنج از نیمه دوم مرداد در مازندران

خرید توافقی برنج بمنظور حمایت از کشاورزان و تنظیم بازار برنج و تامین بخشی از ذخایر راهبردی از محل تولید داخلی از نیمه دوم مرداد ماه سالجاری در استان مازندران انجام خواهد شد. به گزارش حرف آنلاین، مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 با بیان این مطلب اظهار داشت: شرکت غله به عنوان […]

Image.ashx

خرید توافقی برنج بمنظور حمایت از کشاورزان و تنظیم بازار برنج و تامین بخشی از ذخایر راهبردی از محل تولید داخلی از نیمه دوم مرداد ماه سالجاری در استان مازندران انجام خواهد شد.

به گزارش حرف آنلاین، مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 با بیان این مطلب اظهار داشت: شرکت غله به عنوان متوالی خرید توافقی برنج از کشاورزان هماهنگی و تمهیدات لازم جهت راه اندازی 4 مرکز در شهرهای نکا، فریدونکنار، بابل و آمل را انجام داده و براساس نیاز، سایر مراکز دیگر نیز در فاصله زمانی مناسب دایر خواهد شد.

سید محمد جعفری با اشاره به افزایش هشت درصدی قیمت خرید توافقی برنج در مقایسه با قیمت خرید توافقی سال گذشته اظهار داشت: نرخ خرید انواع برنج براساس 8 درصد شکستگی از قرار هر کیلوگرم برای برنج های طارم 98 هزار و 280 ریال، شیرودی 58 هزار و 860 ریال و ندا و نعمت 52 هزار و 380 ریال تعین شده است.

دکتر جعفری افزود: به ازای هر درصد شکستگی بیش از هشت درصد، از قیمت برنج های خریداری شده براساس جدول پاکی کسر و شکستگی کمتر از هشت درصد به نرخ های مربوطه اضافه می شود.

وی همچنین تصریح کرد: حداکثر شکستگی قابل قبول 15 درصد و حداقل شکستگی قابل قبول برای پرداخت جایزه 5/7 (هفت و نیم) درصد می باشد.

دکتر جعفری تاکید کرد: خرید توافقی برنج صرفا از کشاورزانی صورت می پذیرد که سازمان جهاد کشاورزی اطلاعات آنها را از قبیل مقدار تولید، واریته و میزان سطح زیر کشت را در قالب معرفی نامه به شرکت غله اعلام نماید.

وی خاطرنشان کرد: خرید توافقی برنج از کشاورزان استان مازندران تا 15 آذرماه سالجاری ادامه خواهد داشت.

جعفری تصریح کرد: در مراکز خرید از خرید برنج اختلاط با ارقام داخلی و خارجی جلوگیری بعمل می آید.