رئیس خانه صمت مازندران خبر داد؛

راه‌اندازی کمیسیون صادرات در خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران

حرف آنلاین: رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: طرح رشد صادرات مازندران به یک میلیارد دلار به گفته استاندار مازندران قطعا شدنی است اما هنوز برنامه‌ای عملی درمورد آن مشاهده نشده است، اما ما به‌عنوان بخش خصوصی اقدام به تشکیل کمیسیون صادرات کرده‌ایم.

مجتبی رضوی طی گفتوگویی با حرف آنلاین، با اشاره به طراحی برنامه دو ساله توسط استاندار مازندران باهدف رساندن صادرات مازندران به یک میلیارد دلار، اظهار کرد: این عدد صد در صد شدنی است، اما هیچ برنامه‌ای در این راستا وجود ندارد.

وی با بیان اینکه متولی اصلی اجرای این طرح اتاق بازرگانی صنایع معادن کشاورزی استان باید باشد اما برنامه‌ای در این رابطه از جانب آن‌ها مشاهده نشد، افزود: بخش خصوصی باید برنامه خود را روی میز قرار داده و از دولت درخواست حمایت داشته باشد‌.

رضوی با بیان اینکه ما در خانه صنعت و معدن به‌صورت موازی شروع به اقدام کرده و باوجود اینکه کمیسیون صادرات در اتاق بازرگانی داریم کمیسیون صادرات در خانه صنعت و معدن را تشکیل داده‌ایم، گفت: در ۳۱ استان کشور ما نیز همین اقدام صورت گرفت، خانه صنعت و معدن مازندران معین کشور ازبکستان شد و در حال تبیین برنامه‌های کوتاهمدت برای رشد صادرات استانی هستیم.

 رشد اقتصادی ۸درصدی محقق نمی‌شود

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران عنوان کرد: پاسخ به تحقق هدف رشد اقتصادی ۸ درصدی منفی است است چون اقدام خاصی در این زمینه در مازندران صورت نگرفت هیچ ارزش افزودهای تعریف نشد خبری از اجرای پروژه بزرگی نیست، اما رشد یک میلیارد دلاری صادرات شدنی است که نیازمند برنامه‌ای مدونی با همکاری بخش خصوصی است.

این مسئول با بیان اینکه بنده به‌عنوان متولی بخش خصوصی باید به این برنامه بازی داده میشدم اما خبری نیست، اذعان داشت: تشخیص بنده این است که دوستان برنامه خاصی ندارند و ارتباطشان در حد ویدیو کنفراسی است و همه دوست دارند با هم ارتباط داشته باشند اما اینکه این کار چه زمانی انجام می‌شود را نمیتوانم حدس بزنم.