رایزنی با روسیه برای موانع فراروی صادرات کالا از مازندران

در نشست ارتباط تصویری سه‌جانبه بین مسئولان استانداری مازندران با رئیس گمرک فدراسیون روسیه و سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه، موانع فراروی صادرات کالا از مازندران به مقصد روسیه بررسی و راهکارهایی نیز برای رفع مشکلات ارایه شد.

در نشست ارتباط تصویری سه‌جانبه بین مسئولان استانداری مازندران با معاون اول همکاری های گمرکی روسیه و سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه، موانع فراروی صادرات کالا از مازندران به مقصد روسیه بررسی و راهکارهایی نیز برای رفع مشکلات ارایه شد.

به گزارش حرف آنلاین، در این ارتباط مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران با اشاره به رشد ۱۴۰ درصدی صادرات کالا از مازندران در سالجاری از افزایش سرمایه گذاری برای توسعه زیرساخت های موجود در بنادر فعال این استان خبرداد.

سیدعباس حسینی در این نشست از تسهیل و تسریع در فعالیت‌های بندری و گمرکی در این استان با هدف تحقق دیپلماسی منطقه ای دولت سیزدهم خبر داد و اظهار داشت: مسئولان گمرک روسیه نیز باید با اتخاذ راهکار درست و اصولی فرایند ترخیص کالا از بنادر را تسهیل کنند.

وی با بیان اینکه کالاهای وارداتی از روسیه با مازندران در سال جاری ۷۱ درصد است و سهم صادرات کالا از مازندران به روسیه نیز ۲۲ درصد است، خاطرنشان کرد: رشد ۱۴۰ درصدی در صادرات و رشد ۳۵ درصدی در واردات کالا به مازندران بیانگر وجود ظرفیت های فراوان در این استان است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران افزود: در راستای اجرای سیاست های دولت سیزدهم مبنی بر توسعه مبادلات تجاری با کشورهای همسایه، به ویژه در ۲ سال اخیر در زیرساخت های بندری و گمرکی مازندران سرمایه گذاری زیادی صورت گرفته است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران در ادامه بر لزوم تسریع در فرآیند ترخیص کالا در بنادر روسیه تاکید کرد و با اشاره به فرصت بوجود آمده در راستای توسعه همکاری و تعمیق روابط تجاری اقتصادی با روسیه گفت: استانداری مازندران آمادگی دارد در جهت توسعه اقتصاد دریامحور در بنادر مازندران و استفاده از ظرفیت بالای ترانزیت روسیه طبق تأکید استاندار مازندران همکاری لازم را داشته و رایزنی‌های مورد نیاز را با سطوح کشوری انجام دهد.