حمایت از 600 طرح پژوهشی در مراکز علمی بسیج

محمد هادی موذن با بیان اینکه از سال 89 تاکنون 600 طرح را تا رسیدن به نمونه اولیه محصول مورد حمایت مالی قرار داده ایم، اظهار کرد: بیش از 1800 نخبه علمی استان را در 8 کارگروه تخصصی جذب و سازماندهی کرده ایم. به گزارش حرف، موذن با بیان اینکه سازمان بسیج علمی پژوهشی و […]

0
محمد هادی موذن با بیان اینکه از سال 89 تاکنون 600 طرح را تا رسیدن به نمونه اولیه محصول مورد حمایت مالی قرار داده ایم، اظهار کرد: بیش از 1800 نخبه علمی استان را در 8 کارگروه تخصصی جذب و سازماندهی کرده ایم.
به گزارش حرف، موذن با بیان اینکه سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری در 10 شهریور سال 1387 و در راستای پاسخ به مطالبات رهبر انقلاب تاسیس شد، اظهار کرد: ایشان دهه چهارم انقلاب را دهه عدالت و پیشرفت معرفی کردند و در سخنرانی های متعدد خود تاکید ویژه بر فعالیت های علمی و حرکت های دانش بنیان داشتند.
وی یکی از دغدغه های اصلی رهبرمعظم انقلاب را فراهم کردن زمینه مساعد برای رشد جوانان ممتاز و برتر جامعه دانست و تصریح کرد: از این رو سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری با هدف ایجاد یک حرکت امید بخش برای نسل جوان و شناسایی و رفع خلا های موجود روی کار آمد.
مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری مازندران در مورد مهم ترین فعالیت بخش های اجرایی این سازمان بیان کرد: توسعه و ترویج فرهنگ تحقیق و پژوهش، حمایت مالی و مشاوره ای، جلب مشارکت و حمایت نهادهای مشابه، توسعه و بهره برداری محصول از طریق برقراری ارتباط با صنایع مرتبط، حمایت از ایجاد شرکت های دانش بنیان، ایجاد ساز و کار مناسب جهت عملیاتی کردن طرح و ایده های مصوب، هدایت پروژه های خاتمه یافته به صنعت دفاعی و غیر دفاعی و بهره مندی از اقدامات سخت افزاری و نرم افزاری بخشی از فعالیت بخش اجرایی سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری مازندران است.
وی با بیان اینکه سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری مازندران دارای 6 مرکز رشد است، اظهار کرد: مرکز رشد سهراب بخشی ساری در حوزه مکانیک، برق و الکترونیک؛ مرکز رشد شهید آرمان نعمتی نژاد ساری در حوزه کشاورزی و شیلات؛ مرکز رشد شهید شهریاری نوشهر در حوزه مکانیک، برق و الکترونیک؛ مرکز رشد مدافعان حرم بابل در حوزه مکانیک، برق و الکترونیک و مرکز رشد شهدا بهشهر که در حال راه اندازی است در حوزه مکانیک، برق و الکترونیک آماده خدمت رسانی به جامعه علمی و نخبه استان هستند.
مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری مازندران در ادامه گفت: در این مراکز تعدادی از شرکت های دانش بنیان به منظور حمایت از تولید کالاهای ایرانی و ایجاد اشتغال مستقر شده اند.
وی در ادامه افزود: شرکت های دانش بنیان نیما طب دانش، کیامین صنعت، پیشگامان انرژی نوژان، فن پردازان سالم اندیش مازند، فناور بهینه نیرو کاسپین، الکتروفرنام فرازدید، سلام ارتباط نوین شمال، کوشا پدید آورنده صنعت مامطیر، نرم افزار های آزو و ام هاش صنعت در مراکز رشد سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری مازندران مستقر شده اند و از امکانات موجود در آن ها بهره می برند.
موذن در مورد پایگاه های علمی ایجاد شده در سطح استان بیان کرد: سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری مازندران 25 پایگاه علمی در سطح استان راه اندازی کرده که در این پایگاه ها کلاس های علمی، مهارتی، آموزشی، کنکور، رباتیک برای عموم بسیجیان برگزار می شود.
وی افزود: از سال 95 تا کنون 6هزار نفر در این پایگاه ها در زمینه های مختلف دوره های آموزشی شرکت کزده اند که فقط در سال گذشته برای 950 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شد .
این مسئول با بیان اینکه 1800 نفر از نخبگان استان عضو سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری مازندران هستند، تصریح کرد: این تعداد در 8 کارگروه تخصصی مکانیک، فیزیک، شیمی و مواد، برق و الکترونیک، هوا فضا، تجهیزات پزشکی، شیلات و دامپروری ، کشاورزی و دامپروری سازماندهی شده اند .
موذن در ادامه بیان کرد: 79 نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه های استان عضو خانه نخبگان سازمان هستند که در خصوص احصاء مشکلات استان و ارائه راهکارهای مناسب فعالیت می کنند.
مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری مازندران با بیان اینکه از سال 89 تاکنون 600 طرح را تا رسیدن به نمونه اولیه محصول مورد حمایت مالی قرار داده ایم، تصریح کرد: رطوبت سنج های لیزری FT.NIR.S، دستگاه آبسلنگ گیر چراغ دار به همراه تبگیر غیر تماسی، دستگاه کرایو برقی بدون نیاز به کپسولN2O، دستگاه خشک کن صنعتی میوه و سبزیجات، دستگاه احیای قلبی و ریوی پیشرفته، دستگاه پوشش دهنده کاغذ، دستگاه CNC سه محوره، نشت یاب خطوط لوله انتقال مواد نفتی طولانی و کوتاه، آجر و بلوک های مقاوم در برابر زلزله، دستگاه بازرسی فنی تصویر برداری حرارتی با روش پالس ترموگرافی، طراحی و تولید سخت افزار تن بالانس و طراحی نرم افزار مربوطه، تولید غذای دام از ضایعات سیب زمینی، طراحی و ساخت دستگاه حداقل کننده روانکار/خنک کننده(MQL) هوشمند، سطل زباله هوشمند با قابلیت تفکیک زباله های خشک، ساخت دستگاه تولید کمپوست از پسماند غذایی، سیستم هوشمند ایمنی زنبور و افزایش عسل، یخچال نگهداری واکسن؛ از طرح های مورد حمایت مالی و اداری بسیج علمی، پژوهشی و فناوری مازندران بوده است.