مدیرکل آموزش و پرورش مازندران خبرداد :

جذب ۴۰۴ معلم جدید در آموزش و پرورش مازندران

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اظهاراینکه امسال ۱۱۲۴ داوطلب معلمی با ۳ برابر ظرفیت انتخاب شده مورد ارزیابی قرار گرفتند، گفت: طی مراحل ارزیابی و گزینش عمومی، تعداد ۴۰۴ نفر به عنوان افراد نهایی برای معلمی دوره ابتدایی و استثنایی پذیرفته می‌شوند.

به گزارش حرف آنلاین ؛ حسین کمالی  با اشاره به جذب نیروی انسانی از طریق آزمون استخدامی، اظهار کرد: موضوع بکارگیری و جذب نیروی انسانی شایسته، کارآمد و علاقه مند به شغل معلمی همیشه مورد توجه مسئولان و آموزش و پرورش قرار دارد.

وی افزود: ما برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز با توجه به همکارانی که بازنشسته می شوند به طور طبیعی باید ورودی نیروی جدید را هم داشته باشیم.

کمالی با اعلام اینکه طی مجوزی که از امور اداری و استخدامی کشور اخذ شد در اردیبهشت ماه امسال آزمون استخدامی ماده ۲۸ در گروه معلم ابتدایی و آموزگار استثنایی را برگزار کردیم که ۳ برابر مورد نیاز به آموزش و پرورش معرفی شدند، تصریح کرد: نیاز ما از این گروه معلم ابتدایی و آموزگار استثنایی، ۴۰۴ نفر است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران اضافه کرد: حدود ۳ هفته پیش، فرایند ارائه مدارک از سوی داوطلبان را داشتیم و همچنین معاینه پزشکی، ارزیابی سلامت جسمانی و روانی هم انجام شد.

کمالی با عنوان اینکه از ۲۴ تیرماه فرایند ارزیابی ۱۱۲۴ نفر اعم از زنان و مردان در مازندران آغاز شده است، یادآور شد: تعداد ۵۶۷ نفر آقا و ۵۵۷ نفر خانم در ۸ حوزه و ۱۴ گروه ارزیابی مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

وی افزود: این افراد پس از این مرحله و ارزیابی، به عنوان معلم جدید استان و منطقه سازماندهی خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران بر حساسیت شغل معلمی و همچنین نگاه بلند وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد و یادآور شد: در سال جدید، روش و شیوه جذب بکارگیری نیروی انسانی در آموزش و پرورش تغییرات اساسی پیدا کرد و تمام تلاش آموزش و پرورش این است که شایسته ترین افراد به عنوان معلم انتخاب شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به روش نوین تایید صلاحیت معلمان جدید، اظهار کرد: برای اینکه شایسته ترین افراد برای معلمی انتخاب شوند از مدت ها قبل تیمی از سوی وزارت آموزش و پرورش انتخاب شدند و روش های نوینی را برای احراز صلاحیت افراد در بخش حرفه ای، تخصصی و عمومی طراحی کردند.

کمالی با اذعان به اینکه در ۸ حوزه ارزیابی حدودا ۴ ارزیاب در ۲ گروه و یک نفر تسهیلگر و یک نفر صاحب گزینش در هر حوزه حضور دارند، اظهار کرد: از ۲۴ تیرماه ارزیابی شروع شد.

او به مزایای روش ارزیابی اشاره کرد و گفت: افرادی که توانمند هستند با استفاده از تجربه حرفه ای کار معلمی می توانند موفق تر عمل کنند و کسانی که بتوانند نقش معلمی را در این ارزیابی به خوبی ایفا کنند، یقینا امتیاز بیشتری دریافت می کنند.

کمالی اضافه کرد: این روش به آموزش و پرورش کمک می کند تا کسانی که شایستگی دارند به عنوان معلم انتخاب شوند همچنین اعمال نظر شخصی و جهت گیری هایی که ممکن است در مصاحبه به وجود بیاید در این روش وجود ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران ادامه داد: ۱۴ روز فرصت است تا این ارزیابی را انجام دهیم و نتایج پس از این مدت اعلام خواهد شد و پس از اعلام نتایج این افراد باید مدت کوتاهی در دانشگاه فرهنگیان آموزش ببینند و در مهر ماه به عنوان معلم در سطح استان ساماندهی می‌شوند.