تشکیل ۱۴ پرونده تخلفات کاندیداها در مازندران

 دادستان ساری از تشکیل ۱۴ پرونده تخلفات انتخاباتی در استان خبر داد و گفت: در این زمینه یک متهم دستگیر و برایش قرارصادر شد.  حجت‌الاسلام اسدالله جعفری صبح جمعه در گفتگو با خبرنگاران در نشست با خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات بابیان اینکه انتخابات نماد مردم‌سالاری دینی و تجلی اراده مردم در سرنوشتشان است گفت: […]

 دادستان ساری از تشکیل ۱۴ پرونده تخلفات انتخاباتی در استان خبر داد و گفت: در این زمینه یک متهم دستگیر و برایش قرارصادر شد.

 حجت‌الاسلام اسدالله جعفری صبح جمعه در گفتگو با خبرنگاران در نشست با خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات بابیان اینکه انتخابات نماد مردم‌سالاری دینی و تجلی اراده مردم در سرنوشتشان است گفت: مطمئنیم باتجربه دوره‌های گذشته، تین انتخابات پرشورتر از سایر انتخابات گذشته برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: مردم با حضور گسترده نقشه‌های دشمنان را نقش بر آن خواهد کرد و دستگاه قضایی نسبت به پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی جلساتی تشکیل داده است.

وی عنوان کرد: پاسخ به استعلامات داوطلبان ازجمله وظایف بوده وبیش از ۳۰۰ هزار استعلام پاسخ‌داده‌شده و دستگاه قضایی درزمینهٔ بازرسی تبلیغات انتخابات نیز نقش‌آفرینی کرده است.

حجت‌الاسلام جعفری ادامه داد: در روز انتخابات نیز شعب ویژه‌ای در همه دادسراها و دادگستری‌های استان تشکیل‌شده است و قضات ویژه رسیدگی به تخلفات و جرائم انتخاباتی مشغول خدمت هستند.

وی تصریح کرد: وظیفه‌داریم بر اساس قانون تمام پرونده‌های انتخاباتی را به‌صورت ویژه و خارج از نوبت در شعبه‌ها رسیدگی کنیم.

دادستان ساری یادآور شد: درمجموع فرایند انتخابات ۱۴ پرونده در دادگستری‌های استان تشکیل‌شده است که دو فقره مربوط به جرائمی است که در فضای مجازی بوده است.

حجت‌الاسلام جعفری ادامه داد: این تخلفات شامل شایعه‌پراکنی، افترا یا موردی علیه شورای نگهبان بوده است که در دست بررسی است.

دادستان ساری بیان داشت: با توجه به حجم شرکت نامزدهای تبلیغاتی و حوزه‌های انتخاباتی، شمار پرونده‌های تشکیل‌شده بسیار کم است وامی‌داریم با مشارکت مردم شاهد حضور پرشور در انتخابات باشیم.

وی تصریح کرد: چنانچه شاهد بروز تخلفاتی باشیم دستگاه قضایی به وظیفه قانونی خود عمل خواهند کرد و رسیدگی قضایی خواهد شد.

دادستان مازندران عنوان مرد: در حال حاضر در هر دادسرا، دادگستری‌های و دادگاه‌های بخش، یک قاضی ویژه رسیدگی‌کننده به جرائم انتخاباتی تشکیل‌شده است و اگر پرونده‌هایی تشکیل شود به این قاضی ویژه ارجاع می‌شود.

وی از مردم درخواست کرد تا مردم با هر سلیقه و گرایشی در انتخابات پرشور شرکت کنند تا با مشارکت حداکثری تودهنی محکم به معاندین بزنند/مهر