استاندار مازندران پیگیر فعالیت مشترک دانشگاه و فنی‌و‌حرفه‌ای

حرف آنلاین: استاندار مازندران گفت: ایجاد واحدهای مشترک آموزش فنی‌و‌‌حرفه‌ای و دانشگاه‌ها با هدف افزایش بهروری در دستور کار استانداری مازندران قرار دارد.

سیدمحمود حسینی پور در بازید از مرکز آموزش فنی‌و‌‌حرفه‌ای مرکز مازندران همزمان با هفته ملی مهارت، توسعه آموزش‌های مهارتی در فنی و حرفه‌ای را از دلایل افزایش بهره‌وری دانست و گفت: برخورداری از نظام جامع آموزشی برای ایجاد مهارت‌های لازم در سرمایه‌های انسانی ضرورت دارد.

وی با اشاره به اینکه محصلان دانشگاهی زیادی در استان داریم که جویای کار هستند ولی هیچ هنری از آن‌ها دیده نمی‌شود، افزود: در دنیا سال‌های سال است که روند آموزشی تغییر کرده ولی ما همچنان در فرآیند اتصال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به بازار کار ضعف داریم.

حسینی پور اعلام کرد: بنده شخصا پیگیر ایجاد واحدهای مشترک در این مجموعه با دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی خواهم شد تا شاهد فارغ التحصیلان ماهر و توانمند باشیم.

فارغ‌التحصیلان مجموعه فنی‌و‌حرفه‌ای حمایت شوند

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه فارغ‌التحصیلان مجموعه فنی‌و‌حرفه‌ای کسانی که گواهی دریافت می‌کنند، نیازمند دریافت تسهیلات برای ایجاد اشتغال هستند، گفت: کارگروه ستاد تسهیل در استان برای اینکه اینها بتوانند شغلشان را ایجاد کنند باید به تدوین سازوکار مشخص بین این مجموعه و مدیریت استان اقدام کند‌.

این مسئول با بیان اینکه مجموعه فنی و حرفه‌ای مازندران باید تقویت شود، گفت: ما به شدت نیازمند این هستیم که آموزش‌ها را بیش از این ۲۰ عنوان رشته گسترش بدهیم و رشته‌های نوین را وارد مجموعه کنیم تا شاهد افزایش بهره‌وری باشیم.

 

افزایش بهره‌وری؛ یکی از شاخص‌های مهم در استان

وی خاطرنشان کرد: امروزه یکی از شاخصه‌های اصلی ما در استان رشد بهره‌روی است و این مرکز میتواند به‌عنوان مهمترین حوزه‌های افزایش بهره‌وری در استان عمل کند‌.

گفتنی است؛ استاندارمازندران به مناسبت هفته ملی مهارت و کارآفرینی، به همراه مدیرکل فنی‌و‌حرفه‌ای استان، رئیس بسیج ادارات، مسئول پیگیری‌های ویژه مصوبات سفر ریاست جمهوری و سایر مسئولین از کارگاه‌های مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای ۲۲ بهمن شهرستان ساری بازدید و با دانش آموزان در این مرکز گفت‌وگو کرد.

تجدید میثاق با شهدا در مزار شهدای گمنام
بازدید از واحد cnc و تراش، کارگاه چندمنظوره ماشین‌کاری، فرزکاری، جوشکاری، تعمیرات لوازم سردکننده خانگی و تجاری، plc طرح‌های ااکترونیک صنعتی و قسمت آموزشگاه آزاد از جمله برنامه‌های استاندار مازندران در این بازدید بوده است.