تشکیل‌ تشکل‌های تخصصی پدافند غیرعامل در فرمانداری‌های مازندران

مدیر کل پدافند غیرعامل مازندران از تشکیل‌ تشکل‌های تخصصی پدافند غیرعامل در فرمانداری‌های مازندران خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این تشکل، پدافند غیرعامل با قوت بیشتری در دستگاه‌های اداری، اجرایی می‌شود. به گزارش حرف، حسین منفردی، در جلسه شورای اداری شهرستان  نکا اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تشکیل‌ تشکل‌های تخصصی پدافند غیرعامل در […]

111

مدیر کل پدافند غیرعامل مازندران از تشکیل‌ تشکل‌های تخصصی پدافند غیرعامل در فرمانداری‌های مازندران خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این تشکل، پدافند غیرعامل با قوت بیشتری در دستگاه‌های اداری، اجرایی می‌شود.

به گزارش حرف، حسین منفردی، در جلسه شورای اداری شهرستان  نکا اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تشکیل‌ تشکل‌های تخصصی پدافند غیرعامل در قالبب 6 کارگروه تخصصی باید شکل بگیرد.

وی اظهار کرد: آموزش در پدافند غیرعامل مهم است و اینکه باید وظایف خود را در قبال پدافند غیرعامل بدانیم و رویکرد پدافند غیرعاملی داشته باشیم.مدیرکل پدافند غیرعامل مازندران با اعلام اینکه مدیریت زمان در پدافند غیرعامل مهم است؛ بیان کرد: قدم اول در پدافند غیرعامل مدیریت زمانن است و باید با زمان‌شناسی و مدیریت مناسب در این بخش وارد  شد.

به گفته منفردی، پدافند غیرعامل متفاوت از مدیریت بحران است و در مدیریت بحران با تهدیدات طبیعی هنگام حوادث سروکار داریم و در پدافند غیرعامل با تهدیدات انسان ساز سروکار داریم و باید به گونه‎ای مدیریت شود که حادثه‌ای اتفاق نیفتد.

وی گفت: رهبری پدافند غیرعامل را درک متقابل در جامعه دانسته و در جای دیگری فرمودند: ” اگر پدافند غیرعامل نباشد؛ دستاوردهای انقلاب را در نصفف  روز از دست خواهیم داد” که این موارد بیانگر اهمیت این مسأله است.

مدیرکل پدافند غیرعامل مازندران با برشمردن اهداف پدافند غیرعامل افزود: کاهش آسیب‌پذیری، افزایش پایداری، استمرار خدمات ضروری، بازدارندگیی دفاعی و تثبیت مدیریت بحران از اهداف مهم پدافند غیرعامل است. منفردی ادامه داد: پدافند غیرعامل مبتنی بر علم و تکنولوژی و صنعت است و باید با نگاه علمی، تخصصی و پژوهشی در بخش پدافند غیرعامل وارد شویم.وی گفت: علومی که روزانه در دنیا تولید می‌شوند؛ می‌توانند تهدید باشند و اگر نتوانیم پدافند غیرعامل هماهنگی داشته باشیم؛ منجر به شکست خواهد شد.مدیرکل پدافند غیرعامل مازندران با بیان اینکه پدافند غیرعامل، مدیریت کارآمد را در نظر داردکه با صراحت و شفافیت باشد، یادآور شد: یکپارچگی و انسجام وجودی در ابعاد مختلف مهم است و باید یکپارچگی قوا و تمام نیروهای شهرستانی وجود داشته و باید مدیریت هم‌افزایی و تحمل داشته باشیم.منفردی گفت: در بسیاری از موارد در شعار مانده‌ایم و مشکل جامعه ما همین است و عملی کردن اینکه ما خدمتگزار مردم هستیم و مردم ولی‌نعمتان ما هستند؛ از اهداف پدافند غیرعامل است.