تشدید نظارت بر عرصه‌های طبیعی با راه‌اندازی پنجره واحد مدیریت زمین مازندران

حرف آنلاین: پنجره واحد مدیریت زمین حداکثر تا ۲ هفته آینده در مازندران راه اندازی خواهد شد و به طور حتم روند نظارت بر عرصه‌های طبیعی استان بهتر دنبال می شود.

محمدرضا یزدی در نشست کارگروه فراقوه ای مبارزه با زمین خواری در استانداری مازندران اظهار کرد: پایش ماهواره‌ای عرصه‌های طبیعی کشور برای مقابله با زمین خواری و جنگل خواری در دستور کار است و به صورت ویژه ماهواره خیام برای این منظور آماده شده است.

وی خاطر نشان کرد: پنجره واحد مدیریت زمین مازندران حداکثر تا ۲ هفته آینده در مازندران راه اندازی خواهد شد و با این راهبرد به طور حتم روند نظارت بر عرصه های طبیعی استان بهتر دنبال می شود.

رئیس دبیر خانه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی نهاد ریاست جمهوری با بیان این که، یک هزار و ۴۵۰ پرونده ساخت و ساز غیر مجاز در سال های گذشته در استان تشکیل شده ولی تاکنون تعیین تکلیف نشده است، گفت: مسئولان امر با جدیت و در کمتر از ۲ هفته نسبت به تعیین تکلیف این ساخت و سازها اقدامات لازم را انجام دهند.

یزدی ادامه داد: کارگروه فراقوه ای ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی به صورت مستمر جلسات خود را برگزار خواهد کرد و به دلیل حساسیت هایی که در مازندران وجود داشت اولین جلسه استانی در این مازندران برگزار شد.

وی اضافه کرد: قوانین کلی یکی از چالش‌های اساسی در اجرای طرح مقابله با جنگل خواری  در استان های کشور است که باید صدور آرا به صورت محلی در این خصوص در دستور کار قرار گیرد.

یزدی تصریح کرد: به طور حتم مصوبات این جلسه در سطح ملی هم تصویب و پیگیری خواهد شد و مسئولان ملی از طرح‌های مقابله با زمین‌خواری در مازندران حمایت خواهند کرد.

رئیس دبیرخانه مبارزه با مفاسد اقتصادی نهاد ریاست جمهوری گفت: طرحی را در حال پیگیری هستیم که با افراد و شخصیت‌هایی که به نوعی با توصیه‌نامه مانع اجرای قانون در مقابله با زمین خواری می شوند، برخورد شود و به طور حتم آنان با متخلفان هم دست خواهند شد و با آنان طبق قانون برخورد می شود.