رفع تصرف 5 هزار متر مربع از اراضی ملی هریجان چالوس

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیرداری شهرستان چالوس از رفع تصرف پنج هزار مترمربع از اراضی ملی منطقه هریجان این شهرستان خبرداد.

به گزارش حرف آنلاین ؛ عبدالله شمس ناتری گفت: با تلاش واحد حقوقی و ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی و مسوول و مامورین واحد منابع طبیعی و آبخیزداری مرزن آباد و دستور قضایی به استناد تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون پنج هزار مترمربع از اراضی ملی منطقه هریجان مرزن آباد رفع تصرف شد.

وی با اشاره به شناسایی چند نفر از متخلفان تغییرکاربری در این منطقه افزود: با زمین‌خواری، رسیدگی ویژه به حفظ و حراست از انفال الهی و پیشگیری از تضییع حقوق بیت‌المال از اقدامات مهمی است که دستگاه قضایی با این اداره برابر قانون حفاظت از انفال و منابع طبیعی با متخلفان برخورد می‌شود.

به گفته وی این افراد به مراجع قضایی شهرستان معرفی شدند.

جمعی از اقشار مختلف مردم روستای هریجان ضمن قدردانی از مسئولان بابت آزادسازی اراضی ملی تداوم نظارت و برخورد نهادهای مربوط با متخلفان تغییرکاربری اراضی ملی را خواستار شدند.

سرپرست منابع طبیعی چالوس حفاظت و حراست از منابع طبیعی را وظیفه همگانی دانست و افزود: مردم و طبیعت دوستان هرگونه آتش سوزی، تخریب و تجاوز به عرصه‌های ملی و طبیعی را با سامانه گویای منابع طبیعی استان ۱۳۹ و ۱۵۰۴ در میان بگذارند.