فرماندار رامسر؛

تخریب برج‌ های ۸ طبقه رامسر حتمی است

حرف آنلاین: حکم قلع و قمع برج های 8 طبقه رامسر که در عرصه منابع طبیعی منطقه اربه کله رامسر به‌صورت غیرمجاز ساخته شده بود، هنوز اجرایی نشده است.

فرماندار رامسر در این باره در گفت‌وگو با حرف آنلاین اعلام کرد که حکم قلع و قمع این برج‌ های ۸ طبقه رامسر که چهار هزار و ۸۷۰ متر مربع از عرصه ملی تحت مدیریت منابع طبیعی را تصرف کردند، قطعی است.ابراهیم شیرود عشوریان

به اذعان ابراهیم شیرود عشوریان فرمانداری رامسر در جهت همکاری با دستگاه قضا و نماینده ویژه استاندار در مبارزه با جنگل خواری اهتمام کامل را به خرج میدهد.

وی همچنین از مشخص نبودن زمان اجرای حکم خبر داد و گفت که در این راستا برنامه‌ریزی برای هماهنگی‌های لازم بین نهادهای مرتبط در حال انجام است.

دست متجاوزان کوتاه خواهد شد؟

برج‌های سربه فلک کشیده در روستاهای مازندران بیش از هر چیز دیگری خودنمایی کرده و خبر از تصرف میدهند، که برج‌ های ۸ طبقه رامسر یکی از این گزینه ها می باشد که خوشبختانه طی سالهای اخیر مقام معظم رهبری دستور برخورد جدی با ساخت و سازهای غیرمجازی و دست‌اندازی به منابع طبیعی را صادر کرده‌اند.

همچنین آیت الله سید ابراهیم رئیسی در سفرهای استانی و همچنین نشست با استانداران کشور همواره بر ضرب‌العجل در تخریب سازه‌های غیرمجاز و مخرب تاکید داشته و دارند.

استاندار مازندران نیز ضمن به‌کارگیری نمایندهای ویژه برای مقابله با زمین‌خواری و جنگل‌خواری در سال جاری به توفقیات خوبی در این زمینه دست پیدا کردند تا جایی که آمارها خبر از توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز توسط مجاوزان به عرصه‌های طبیعی را میدهد.

شهر توریستی رامسر به‌عنوان یکی از قطب‌های گردشگری شمال کشور مکانی دنج و استراحتگاه مسافران زیادی محسوب میشود در این میان برخی به محیط زیست بکر آن چشم طمع دوخته و باخریداری کردن زمین اقدام به ساخت ویلاهای چندطبقه و برج‌های آسمان‌خراش می‌کنند که اخیرا این اقدامات غیرقانونی مورد برخورد جدی قانون قرار گرفته و ادامه این برخوردها نیز ضرورت دارد.

همچنین، در ساخت و سازهای غیر مجاز عمده افراد غیر بومی هستند و این کار در شهرستان رامسر به صرفه است و پایین ترین تعرفه را دارد.

نیمه آذر ماه سال قبل بود که رئیس کل دادگستری مازندران از اقدام فوری دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رامسر در صدور دستور توقف و جلوگیری از ادامه عملیات اجرایی در ساخت برج ۱۱ طبقه در دامنه ارتفاعات قلعه مارکوه خبر داده بود که نشان از جدی بودن برخورد با متجاوزان دارد.

چالشی به‌نام سودجویی از اراضی کشاورزی

بر اساس آخرین آمار سازمان جهاد کشاورزی مازندران ، در سال گذشته، ۲ هزار و ۴۰۵ مورد ساخت‌وساز غیرمجاز در این استان با صدور حکم قضایی تخریب و ۲۳۹ هکتار زمین به بخش کشاورزی بازگردانده شد.

هزار و ۷۹۶ مورد از تخریب های صورت گرفته مربوط به تغییر کاربری غیرمجاز جدید بود که ۱۸۵ هکتار از اراضی کشاورزی استان را در تصرف گرفته بود.

طبق آمار همین سازمان، سال ۱۳۹۸ هم ۳ هزار و ۸۴۶ مورد تغییر کاربری غیر مجاز در سطح  ۱۲۶ هکتار انجام که از این تعداد برای ۹۲۵ مورد با ۳۶ هکتار زمین در مراجع قضایی پرونده تشکیل شده بود.

همچنین سودجویی از زمین‌های کشاورزی در قالب تغییر کاربری های غیر مجا  از  چالش های مهم دیگر مازندران است. این موضوع تا قبل از سال ۱۳۹۲ طبق آمار رسمی دادگستری و سازمان بازرسی، زمین.های کشاورزی استان را با چالش جدی رو به رو کرده بود.

وسعت اراضی کشاورزی و باغی مازندران حدود ۴۶۰ هزار هکتار است که سالانه بیش از هفت میلیون تن محصول از آن برداشت و تولید می شود.

گفتنی است؛ صبح روز شنبه ۴تیرماه مقرر شده بود که حکم مذکور اجرایی شود که به‌دلیل ناهماهنگی‌های به‌وجود آمده اجرایی نشد.