معرفی شهر گردشگری رامسر؛ از تفریحات دریایی تا تله کابین

در مطلب ذیل به معرفی شهر توریستی رامسر که به عروس شهر های ایران معروف است پرداخته و در ادامه به معرفی مکانهای گردشگری و تفریحات دریایی  ، شب گردی در رامسر ، کارتینگ  و جاهای هیجانی رامسر می پردازیم .

رامسر شهری در استان مازندران که با ساحل زیبا و فضاسازی شهری فوق العاده به همراه مکانهای گردشگری و اقامتی و تفریحات دریایی نگینی در این خطه سبز و ایران عزیز می باشد بطوریکه با زیرساخت های تفریحی و گردشگری متنوع خود به یکی از اصلی ترین مقاصد مسافران در ایران تبدیل شده است .

در ذیل به برخی از این مکان های تفریحی رامسر می پردازیم :

 

تله کابین رامسر

تله کابین رامسر

مجموعه تله کابین رامسر یا شهر سبز رامسر ، دارای چند بخش مختلف از قبیل ساحل ، کوهپایه و قله کوه ایل میلی را شامل می شود . در بخش ساحلی آن می توان به تفریحات آبی هیجان انگیز پرداخت .

در خود تله کابین دو خط تله کابین وجود دارد که شما را به ارتفاعات کوه ایل میلی می برد و یکی از این خطوط دارای کابین های 4 نفره و طول 2100 متر را می پیماید و خط دیگر دارای کابین های 6 نفره  و طول 1700 متر را می گذرد .

این تله کابین ها با گذر از جنگل زیبا شما را به ارتفاعات خنک و زیبای کوه برده و در بالای کوه می توانید منظره ای زیبا و بی نظیر را نظاره گر باشید و از امکانات و فضای زیبای آن لذت ببرید .

 

سافاری جنگل

در بان شهر سبز رامسر مجموعه سافاری جنگل را می توانید تجربه کنید که در این سفر باید از مسیر بکر و جنگلی و عبور از روی پل های معلق  لحظات هیجان انگیزی را تجربه کنید . همچنین با استفاده از زیپ لاین از روی دره های عمیق عبور کنید و سربخورید .

 

زیپ لاین رامسر

زیپ لاین ورزشی هیجانی است که آدرنالین هر مسافری را بالا برده و به این صورت است که شما از کابلی مقاوم توسط ادوات مخصوص آویزان شده و روی این کابل قوی سر می خورید . هر چه شیب این کابل بیشتر باشد شما با سرعت بیشتری به سمت مقابل حرکت می کنید . زیپ لاین مجموعه تله کابین رامسر برای افراد بین 45 تا 95 کیلوگرم و رده سنی بین 11 تا 40 سال مناسب است و هزینه استفاده از آن از 35 تا 50 هزار تومان می باشد .

 

تفریحات آبی رامسر

کشتی تفریحی مایا

کشتی مایا + رامسر

در ساحل این منطقه برای ثبت لحظات ناب برای خود و خانواده می توانید کشتی تفریحی مایا را امتحان کنید . این کشتی تفریحی در هر بار حدود یک ساعت گردشگران را میهمان دریای بی نظیر خزر می کند و تنها شناور مسافربری لوکس در دریای خزر محسوب می شود که انواع خدمات رفاهی مانند رستوران مبله ، فست فود با چشم انداز 360 درجه، کافی شاپ ، کافه قنادی با انواع نوشیدنی ها و میانوعده ها  در آن برای مسافران فراهم است .

لازم به ذکر است فعالیت این کشتی تفریحی در ساحل رامسر از 9 صبح تا 9 شب می باشد و هزینه آن نفری 50 هزار تومان می باشد .

 

کلوپ ورزش‌های دریایی تله کابین رامسر

کلوپ ورزشی های دریایی تله کابین رامسر دارای سه مجموعه بوده که برای همه سلیقه ها مناسب می باشد . انواع تفریحات دریایی مانند جت اسکی، اسکی روی آب ، قایق‌های تندرو، شاتل دریایی و امکانات متنوع را برای گردشگران فراهم کرده که در ذیل به معرفی بخشی از آنها می پردازیم .

 

شاتل سواری

شاتل سواری یکی از هیجان انگیز ترین تفریحات دریایی در ساحل زیبای رامسر است که تشکیل شده از یک تیوب بادی که به یک قایق متصل شده و بوسیله آن بر روی آب کشیده می شود و شما باید بتوانید خود را روی آن نگهدارید . البته باید توجه داشته باشید که در همه این تفریحات اقدامات ایمنی و حفاظتی برای شما رعایت می شود . ظرفیت شاتل حداکثر 4 نفر می باشد که با برخورد این تیوب به موجهای دریا می توانید لحظات هیجان انگیزی را تجربه کنید

 

جت اسکی

جت اسکی همواره یکی از محبوب ترین تفریحات دریایی در دریای خزر به شما می رود که در این مجموعه می توانید آن را تجربه کنید . لازم به ذکر است حداقل سن برای این تفریح آبی 20 سال است و ظرفیت آن تا دو نفر و در برخی موارد سه نفر بوده  و شما باید برای انجام آن به آموزش های مربی به خوبی گوش دهید .این آموزش ها از قبیل سرعتی که جت اسکی را می رانید و نحوه دورزدن  و عبور از مقابل شناور های مختلف  و قوانین آن یا وقتی که از جت اسکی می افتید باید چه اقداماتی را انجام دهید می باشد .

 

قایق‌های تندرو

قایق سواری همیشه یکی از قدیمی ترین تفریحات مسافران در کنار دریای خزر می باشد که از کوچک و بزرگ آن را تجربه کرده اند و لذت یک سفر رویایی در درون دریای خزر را در دفترچه خاطراتتان حک می کند . این قایق ها با سرعت زیاد و برخورد به امواج خزر می توانند لحظات هیجان انگیزی برای شما ایجاد کنند . همچنین می توانید در عمق دریای خزر از مسئول قایق بخواهید لحظاتی را ایستاده تا از سکوت و آرامش دریا در زیر نور آفتاب لذت ببرید .

 

پاراسل

بی شک یکی از تفریحات هوایی دریایی در رامسر می توان به پاراسل اشاره کرد که تجربه ای بی نظیر را برای شما فراهم می کنید . دیدن منظره رامسر از بالا و تماشای غروب خورشید بر فراز دریای خزر را می توانید با پاراسل تجربه کنید . شما در این تفریح ارتفاع مورد نظر خود را برای مسئول پاراسل مشخص کرده و تجهیزات این بازی را می پوشید  . این تجهیزات شامل جلیقه نجات غریق و چتر بزرگی است که بوسیله طناب به یک قایق تندرو وصل می شود و بعد از سرعت گرفتن قایق شما که به چتر نجات متصل شده اید اوج گرفته و منظره زیبای خزر را زیر پای خود تماشا می کنید

 

اسکی روی آب

اسکی روی آب یکی از تخصصی ترین ورزش های آبی در رامسر است که ورزشکاران با استفاده از یک اسکی مخصوص که با کابل به یک قایق تندرو متصل می شود بر روی آب با سرعت حدودا 30 کیلومتر بر ساعت کشیده می شوند .

 

 پارک آبی رامسر

پارک آبی رامسر گزینه بعدی شما برای تفریحات دریایی است . این پارک بین شهرستان چابکسر و رامسر قرار دارد و شامل امکاناتی مانند قایق موتوری ، جت اسکی ، پاراسل ، شاتل ، بنانا ، رستوران و اتاقها و سوئیت های اقامتی و اسکله های زیبا محلی برای یک روز شاد و دل انگیز برای مسافران ایجاد کرده است .

 

پلاژهای رامسر

برای اقامت در رامسر می توان از پلاژهای ساحلی آن استفاده کرد . معمولا در ورودی پلاژ ها مبلغی بعنوان هزینه ورودی و پاکیزگی و پارکینگ از شما اخذ می شود و می توانید برای اقامت از اتاق ها و چادر زدن در محوطه و آلاچیق های آن پلاژ استفاده کنید . در مطلب ذیل به گزیده ای از این پلاژ ها اشاره می شود :

 

پلاژ لیدو رامسر

پلاژ لیدو رامسر یکی از معروفترین مراکز اقامتی در رامسر به شمار می رود که دارای امکانات تفریحی مانند قایق ، پاراسل ، جت اسکی و غیره می باشد . همچنین در این پلاژ می توانید از سرویس بهداشتی و دوش نیز بهره ببرید .

 

پلاژ توسکاسرا

پلاژ توسکاسرا رامسر نیز که در انتهای بلوار معلم قرار دارد و با شهربازی معروف خود میزبان مسافران به این منطقه دیدنی می باشد . این پلاژ مکانی دیدنی و جذاب برای مسافران به شمار رفته و با امکانات مختلف مانند کافی شاپ و رستوران و بازارچه زیبا می توانید صنایع دستی رامسر و سوغاتی سفر را از این مکان تهیه کنید .

 

پلاژ شهرداری رامسر

پلاژ شهرداری رامسر یکی از زیباترین نقاط رامسر است که می توانید تجربه قدم زدن در ساحل به همراه نوشیدن یک فنجان قهوه را در کافی شاپ کسب کنید . همچنین رستوران و سفره خانه های سنتی این پلاژ و خرید سوغاتی  و صنایع دستی نیز از دیگر گزینه های ویژه این پلاژ به شمار می رود .

 

 

 

بیشتر بخوانید ….

معرفی رامسر

معرفی شهر رامسر

 

فرماندار رامسر؛

تخریب برج‌ های ۸ طبقه رامسر حتمی است