بهره‌مندی 100 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی از آب سد هراز

استاندار مازندران از بهره‌مندی 100 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی پنج شهر مازندران از سد هراز خبر داد. محمد اسلامی با بیان اینکه همزمان  با برنامه‌های توسعه‌ای استان توسعه بابل را پیگیری می‌کنیم، اظهار کرد: ایجاد صنایع تبدیلی در منطقه لاله‌آباد یکی از اقدامات مهم در شهرستان بابل بوده است. وی افزود: در صدد هستیم […]

2

استاندار مازندران از بهره‌مندی 100 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی پنج شهر مازندران از سد هراز خبر داد.

محمد اسلامی با بیان اینکه همزمان  با برنامه‌های توسعه‌ای استان توسعه بابل را پیگیری می‌کنیم، اظهار کرد: ایجاد صنایع تبدیلی در منطقه لاله‌آباد یکی از اقدامات مهم در شهرستان بابل بوده است.

وی افزود: در صدد هستیم با جذب سرمایه‌گذاران بزرگ، سرمایه‌گذاری وسیعی در زمینه صنایع تبدیلی و معدن در بابل انجام شود. اسلامی با اشاره به  اینکه هدف‌گذاری راهبردی برای توسعه حمل و نقل استان زمان‌بر و سرمایه‌بر است از راه‌اندازی قطار بین شهری ترانس بانس در دو محور شرق و غرب استان خبر داد و تصریح کرد: برای کاهش ترافیک و تسهیل در تردد، این قطار بین شهری هدف‌گذاری و در درازمدت اجرا و بهره‌برداری می‌شود.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه پروژه‌های متعددی در حوزه‌های گردشگری و کشاورزی در شهرستان بابل در دست اجرا است از اهتمام ویژه استانداری مازندران برای رفع مشکل تاریخی بابل در زمینه پسماند و آب و فاضلاب خبر داد.

اسلامی اضافه کرد: در تلاش هستیم تعدادی از این پروژه‌ها تا پایان سال‌جاری در بابل اتمام و به بهره‌برداری برسد.

وی از بهره‌مندی 100 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی پنج شهر مازندران  از سد هراز خبر داد و گفت: در جلسه‌ای که با حضور نوبخت معاون رئیس جمهور برگزار شد تلاش ما بر این است تا 100 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی  شهرستان بابل، بابلسر، فریدونکنار، محمودآباد و آمل از آب سد هراز مشروب شود.

به گزارش فارس، استاندار مازندران از احیا مجتمع مرغ‌لاین بابل کنار خبر داد و افزود: در پیگیری‌های متعددی که با وزارت جهاد کشاورزی به عمل آوردیم مقرر شد نسبت به احیا مجتمع مرغ‌لاین اقدام شود.

اسلامی افزود: مرغ‌لاین یک طرح راهبردی است و برای امنیت غذایی مردم کشور و خودکفایی استراتژیک باید احیا و نوسازی شود.