معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران خبر داد؛

نصب ۲۶۳۲ دستگاه کارتخوان هوشمند در نانوایی‌ های مازندران

حرف آنلاین: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران گفت: ۲هزار و ۶۳۲ دستگاه کارت‌خوان هوشمند توسط بانک سپه در نانوایی‌ های مازندران نصب و راه‌اندازی شد.

حسن خیریانپور در گفت‌وگویی با اشاره به اجرای طرح هوشمندسازی یارانه نان در مازندران، اظهار کرد: تاکنون ۲هزار و ۶۳۲ دستگاه کارت‌خوان هوشمند توسط بانک سپه در نانوایی‌ های مازندران نصب و راه‌اندازی شد.

وی افزود: همچنین این دستگاه‌ها در ۴ هزار و ۷۶۰ نانوایی استان راه‌اندازی شدند و مابقی نانوایی‌ها نیز به زودی به دستگاه‌های هوشمند مجهز خواهند شد.

تشریح اهداف اجرای طرح کارتی کردن نان

خیریانپور با اشاره به اهداف اجرای این طرح گفت: با اجرای طرح کارتی شدن نان، از قاچاق آرد و توزیع خارج از شبکه آن به‌علت ختلاف قیمت آرد آزاد و یارانه‌ای و تخلفات دیگر جلوگیری خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران همچنین تاکید کرد: در راستای اجرای این طرح نانوایان باید آرد را با قیمت آزاد از کارخانه خریداری و با توجه به اینکه فروش نان از طریق کارت و دستگاه هوشمند انجام می‌شود با توجه به تعداد و میزان فروش روزانه مابه التفاوت نرخ آرد آزاد و یارانه‌ای را دریافت کنند.

این مسئول از اتصال دستگاه‌های کارتخوان هوشمند به سامانه بانک مرکزی و انتقال و اطلاعات فروش روزانه نان خبر داد و اذعان داشت: همچنین فروش نان فقط با این دستگاه‌ها امکان‌پذیر است.