برداشت مکانیزه برنج در مازندران حرف اول را می‌زند

حرف آنلاین: سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران گفت: تاکنون برداشت مکانیزه برنج در ۶ هزار و ۷۹۷ هکتار از ۶ هزار و ۸۰۱ هکتار شالیزارهای مازندران انجام شد.

احسان عباسپور طی گفت‌وگویی با اشاره به اینکه کشت مکانیزه برنج در سال جاری در ۱۴۰ هزار و ۹۰۴ هکتار انجام شد، اظهار کرد: نشای سنتی نیز در ۷۴ هزار و ۷۲ هکتار از شالیزار‌های استان صورت گرفت.

وی افزود: کشاورزان مازندرانی تاکنون موفق به برداشت برنج در ۶ هزار و ۸۰۱ هکتار شالیزار شدند که ۶ هزار و ۷۹۷ هکتار به‌صورت مکانیزه و مابقی به روش سنتی برداشت شد.

توزیع بذر و کود بین کشاورزان

عباسپور همچنین از توزیع ۱۹ تن بذر برنج و ۸۴ هزار و ۳۹۸ تن کود شیمیایی بین کشاورزان شالیکار استان خبر داد و گفت: همچنین بیمه زراعت برنج در ۳۳ هزار و ۶۳۶ هکتار شالیزار‌های استان انجام شد.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به فعالیت ۱۸۷ واحد بانک نشای برنج در استان، تاکید کرد: میزان آب ذخیره شده سد‌های استان ۲۴۳ میلیون مترمکعب و آب‌بندان‌ها ۲۸۱ میلیون مترمکعب است.

این مسئول در پایان اذعان داشت: مبارزه با علف‌های هرز در ۴۲۸ هزار و ۲۱۶ هکتار مزارع برنج و مقابله با کرم ساقه‌خوار برنج در ۳۲ هزار و ۷۵۰ هکتار و بلاست برگ در ۲۱ هزار و ۴۵۰ هکتار شالیزار‌های استان نیز انجام شد.