اعمال نظام هماهنگی برای مدیریت آب‌بندان‌ها

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری موضوع حفاظت و تقویت منابع آب را از مهم ترین مسایل استان عنوان کرد و گفت: آب بندان ها از ذخایر و منابع با ارزش آب زراعی استان هستند، نظام هماهنگی برای مدیریت و ساماندهی آب بندان ها باید اعمال شود. ‎ به گزارش حرف به نقل از روابط […]

n83080923-72627665
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری موضوع حفاظت و تقویت منابع آب را از مهم ترین مسایل استان عنوان کرد و گفت: آب بندان ها از ذخایر و منابع با ارزش آب زراعی استان هستند، نظام هماهنگی برای مدیریت و ساماندهی آب بندان ها باید اعمال شود. ‎
به گزارش حرف به نقل از روابط عمومی استانداری، مهدی رازجویان که در جلسه شورای حفاظت منابع آب استان، افزود: جلسات شورای حفاظت منابع آب و اقدامات و برنامه های این حوزه باید با قوت تداوم یابد تا هم عقب ماندگی ها و غفلت های تاریخی جبران و هم برای مسایل آینده این بخش چاره اندیشی شود.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، با تاکید بر این که نظام هماهنگی برای مدیریت آب بندان ها باید اعمال شود، خاطرنشان کرد: مناطق زراعی دچار کم آبی در سال گذشته و مناطقی که احتمالا در سال جدید در این ردیف قرار می گیرند، از هم اینک در برنامه مدیریت آبی استان قرار گیرند.
وی با بیان این که آب بندان ها از ذخایر و منابع با ارزش آب زراعی استان هستند، افزود: میثاق نامه یی برای مدیریت واحد بر آب بندان ها و ساماندهی آن ها تنظیم شود.
رازجویان به ضرورت وجود برنامه مدون و موثر برای مهار آب های سطحی استان اشاره کرد و گفت: از طرح ها و ایده های نو خلاقانه در این خصوص استقبال و بهره گیری شود.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیریت درست منابع آب را در گرو برنامه ریزی های درست و علمی برای بخش کشاورزی دانست و اظهار داشت: برنامه تغییر الگوی کشت مجدانه پیگیری شود.
رازجویان با تاکید بر این که در روستاها نیز برخورد با منابع آب باید در چارچوب سیاست های استانی صورت گیرد، گفت: در اراضی شیب دار کشت گیاهان دارویی، زراعت چوب و کاشت درختان سیاه ریشه که نیاز به آب کمتری دارند باید دنبال شود و نباید در این مناطق به دنبال کشاورزی آب پایه باشیم.

در آغاز این جلسه ابراهیم یخکشی، مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان، گزارشی از منابع آب استان، مسایل آب در ارتفاعات، ساز و کارهای بهره برداری آب بندان ها، سیاست های کلی برنامه عملیاتی دشت های پایلوت و اقدامات صورت گرفته در حوزه حفاظت منابع آب استان ارایه نمود.