استاندار مازندران در نشست خبری هفته دولت مطرح کرد:برکناری مدیران متخلف امضا طلایی

ساری – خبرنگار حرف: استاندار مازندران بابیان اینکه در مبارزه با فساد اقتصادی، مدیران دارای امضاهای طلایی شناسایی شدند، گفت: با ارزیابی‌های صورت گرفته و بدون سروصدا افراد در سطوح مختلف مدیریتی که دچار تخلف شده یا جهت پیشگیری از تخلف جابه‌جا یا برکناری شده و این روند همچنان ادامه دارد. احمدحسین زادگان در نشست […]

ساری – خبرنگار حرف: استاندار مازندران بابیان اینکه در مبارزه با فساد اقتصادی، مدیران دارای امضاهای طلایی شناسایی شدند، گفت: با ارزیابی‌های صورت گرفته و بدون سروصدا افراد در سطوح مختلف مدیریتی که دچار تخلف شده یا جهت پیشگیری از تخلف جابه‌جا یا برکناری شده و این روند همچنان ادامه دارد.

احمدحسین زادگان در نشست خبری به مناسبت هفته دولت، با اشاره به فعالیت سامانه نمتا که یکی از روش‌های ارتباط با مردم و فساد ستیزی است، افزود: مردم می‌توانند گزارش‌ها، ایده‌ها و طرح‌های خود را در رفع مشکلات یا توسعه استان از طریق این سامانه ارسال کنند. در مبارزه با فساد اقتصادی با همکاری نهادهای نظارتی تلاش‌های خوبی صورت گرفت و حتی در حوزه شهری نیز ورود پیدا کردیم؛ تلاش شد تا از انعکاس رسانه‌ای این اتفاقات جلوگیری شود تا با آرامش و کیفیت بیشتری به اهداف برسیم.

نماینده عالی دولت در مازندران به شرایط خاصی به دلیل تحریم در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: با وحدت و تلاش امسال نیز نظیر هفته دولت سال‌های گذشته، پروژه‌ها و طرح‌های مختلفی به بهره‌برداری خواهد رسید. در هفته جاری 886 پروژه بااعتباری بالغ‌بر 840 میلیارد تومان به همراه 109 طرح صنعتی و اشتغال‌زایی بهره‌برداری می‌رسد و 86 پروژه نیز بااعتبار 290 میلیارد تومان کلنگ زنی می‌شود.

* سه راهبرد مدیریتی

وی با اشاره به اینکه بر اساس یک راهبرد امید اجتماعی، تدبیر اقتصادی و اعتدال سیاسی مدیریت و برنامه‌ریزی کنیم، خاطرنشان کرد: استفاده از نیروهای انسانی باسابقه در سطح کشور بر همین اساس در دستور کار قرار گرفت و طرح‌های بزرگی نظیر منطقه آزاد که چالش اساسی داشت را برطرف کردیم. حسین زادگان ضمن تأکید بر حفظ اشتغال و خارج شدن کارخانجات از تملک بانک‌ها افزود: تاکنون حدود 60 کارخانه فعالیت مجدد را شروع کرده‌اند اما بخش معدن در توسعه استان مغفول مانده است، با پیگیری مصوبات گذشته و رفع موانع مطالعات لازم اجرای و به‌زودی در بخش بلده اکتشافات جدیدی شروع خواهد شد.

حسین زادگان یادآور شد: آسیب‌شناسی و کاهش ریسک تجاری فعالان اقتصادی در مبادلات اقتصادی با کشورهای حوزه cis با انعقاد تفاهم‌نامه با صندوق ضمانت توسعه صادرات رسیدگی شد. موانع دیگری نیز وجود دارد که در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی پیگیری می‌شود. وی خاطرنشان کرد: تلاش کردیم تا با برگزاری همایش و نمایشگاه بین‌المللی سرمایه‌گذاری ارتباطات را تقویت کنیم؛ برگزاری نمایشگاه دستاوردها در کشورهای هدف نیز در اولویت قرار دارد تا به انعقاد قرارداد منتهی شود. مقام عالی دولت در مازندران تصریح کرد: معتقدیم که در حوزه گردشگری دریایی برای توسعه استان استفاده مناسبی نشده اما پس از بررسی‌های کارشناسی حدود 140 نقطه برای احداث اسکله جانمایی شده و صدور مجوز بی‌نام و آماده سرمایه‌گذاری در دستور کار قرار دارد که در این راستا شرکت کشتی‌سازی صدرا نیز مجری ساخت اسکله‌ها با نرخ مناسب در نظر گرفته‌شده است.

* رویکرد جدید مرکز تحقیقات

استاندار مازندران به رویکرد جدید مرکز تحقیقات کشاورزی استان جهت تولید کشت دوم به‌غیراز برنج و اصلاح نژاد دام اشاره کرد و گفت: تولید دام‌های با شرایط خاص و تولید بالای شیردهی، راه‌اندازی دامداری‌های صنعتی و گلخانه‌های بزرگ پیشرفته انجام‌شده و در مرحله دریافت وام هستند؛ نداشتن پایانه صادراتی نیز یکی از مشکلاتی بود که برای پایانه صادراتی روماک تسهیلات خوبی تعیین شد و در پی حل مشکلات ارزی آن هستیم.

حسین زادگان در خصوص هلدینگ سرمایه‌گذاری مازندران نیز خاطرنشان کرد: هیئت مؤسس هلدینگ سرمایه‌گذاری استان نیز از افراد خوش‌نام سرمایه‌گذاری هستند، مشخص شدند تا با سرمایه آورده و مشارکت با بانک‌ها توسعه سرمایه‌گذاری در استان را شتاب بخشند. این هلدینگ در 21 شرکت ساماندهی خواهد شد که بانک سرمایه نیز تا 75 درصد سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

وی همچنین آزادسازی حریم دریا را حق مردم عنوان کرد و افزود: در فاز اول اماکن دولتی و فاز دوم بخش خصوصی که ساحل را تصرف کردند در مسیر آزادسازی حریم دریا قرار دارند. در همین راستا مشاور نیز در حال تهیه حریم دقیق است تا تصرفات دقیق بخش خصوصی مشخص شود.

مقام عالی دولت در استان خاطرنشان کرد: برای توسعه استان به کسی تعارف نداریم و در انتصابات تنها چیزی که توجه نمی‌کنم شهرستان مدیر منصوب‌شده است.