از پایان کار تا بورس و ائتلاف و فردوسی پور

حرف آنلاین: از هم اکنون پایان کار مشخص است! یک روزنامه آمریکائی طی گزارشی از روند مذاکرات وین شش بین ایران و کشورهای 5+1 از هم اکنون دست یابی به نتیجه مشترک را منفی دانست. بر اساس اخبار منتشره از جام، روزنامه آمریکایی “لس‌آنجلس تایمز” (Latimes) در این گزارش تامل برانگیز  نوشت: «شش قدرت جهانی […]

حرف آنلاین:

از هم اکنون پایان کار مشخص است!

یک روزنامه آمریکائی طی گزارشی از روند مذاکرات وین شش بین ایران و کشورهای 5+1 از هم اکنون دست یابی به نتیجه مشترک را منفی دانست.

بر اساس اخبار منتشره از جام، روزنامه آمریکایی “لس‌آنجلس تایمز” (Latimes) در این گزارش تامل برانگیز  نوشت: «شش قدرت جهانی از روز چهارشنبه مذاکرات را برای توافق بر سر متوقف کردن(!) ساخت بمب هسته‌ای ایران آغاز کرده‌اند، اما در ورای مذاکرات و گفتگوها از هم‌اکنون متهم کردن هم را در صورت شکست مذاکرات در دستور کار قرار داده اند. هر دو طرف ادعا می‌کنند که تمام تلاش‌ها را برای رسیدن به توافق انجام داده‌اند اما طرف مقابل بابیان درخواست‌های غیرواقع‌بینانه، رسیدن به معاهده را غیرممکن کرده است. درحالی‌که ایران هرگونه قصد و نیت ساخت بمب هسته‌ای را منکر می‌شود اما ازنظر غرب باید برای کاهش تحریم‌ها به‌قدری محدود شود که هیچ‌گونه احتمال ساخت بمب هسته‌ای دیگر وجود نداشته باشد. برخی تحلیل گران ادعا می‌کنند که پیام چند روز پیش جان کری و پیام توییتری محمدجواد ظریف نشان از مشکلات زیاد دررسیدن به توافق دارد، توافقی که اوباما آن را به مهم‌ترین مسئله امنیت ملی تفسیر کرده است اصل اختلاف های طرف‌های مذاکره کننده، بر سر تعداد سانتریفیوژها، مدت توافق طولانی‌مدت و زمان‌بندی برداشتن تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا از اقتصاد ایران است. درحالی‌که هر دو طرف مذاکره ایرانی و خارجی، از داخل نیز تحت‌فشار هستند اما می‌توانند توافق موقت را تا شش ماه دیگر تمدید کنند. ایران اعلام کرده است که نمی‌تواند بپذیرد که بخش‌های کلیدی صد میلیارد دلاری تأسیسات هسته‌ای خود را تعطیل کند، و این درحالی است که اوباما، “نیکلاس برنز” دیپلمات شماره دو آمریکا را که ایرانیان وی را انعطاف‌پذیرتر از وندی شرمن می‌دانند به مذاکرات فرستاده است.»

*کدام ائتلاف؟ کدام جلسه؟!

با تکذیبیه رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ، از دروغ جدید برخی روزنامه های زنجیره ای و مدعی اصلاحات رونمائی شد!

بر اساس اخبار منتشره از ایلنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، اخبار منتشر شده در بعضی رسانه‌ها مبنی بر تشكیل جلسه با سیدمحمد خاتمی و ناطق نوری برای انتخابات مجلس دهم را تكذیب كرد. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در همین ارتباط به روزنامه جمهوری اسلامی گفت:” چند ماه است كه آقای خاتمی را ندیده‌ام و با آقای ناطق نوری هم درباره انتخابات مجلس آینده هیچ جلسه یا صحبتی نداشتم.”

گفتنی است در هفته قبل برخی از روزنامه های مدعی اصلاح طلبی با انتشار عکس هاشمی در کنار ناطق و خاتمی ، از ائتلاف این سه برای انتخابات مجلس آینده خبر داده بودند. در حالی که بسیاری از کارشناسان این خبر را با دیده شک و تردید می نگریستند اما تکذیبیه آیت الله هاشمی رفسنجانی، تردید را به یقین تبدیل کرد و دروغ بودن خبر مذکور را اعلام عمومی کرد. متاسفانه اولین بار نیست که اخباری دروغ و البته هدفمند از سوی برخی از نشریات و پایگاه های خبری مدعیان اصلاحات منتشر می شود تاسف بارتر آن که برخورد قاطعی با آنها صورت نمی گیرد تا بیش از این آنان به التهاب آفرینی سیاسی و دروغ پردازی روی نیاورند.

*در کنار تماشای فوتبال ؛ بورس را دریابید!

با وجود آنکه نزدیک به شش ماه است که بورس روند نزولی شدید دارد و موجب زیان سهامداران شد. اما متاسفانه دولت تاکنون کاری در این زمینه انجام نداده است.

بر اساس اخبار منتشره از جهان، اکثر سهام‌ها با افت ۵۰ درصد یا بالاتر مواجه بوده است. نزول شدید بورس باعث بی‌اعتباری بورس می‌شود. دکتر روحانی در دوران انتخابات از بورس حمایت کرد و این موضوع بعد از انتخاب ایشان به ریاست جمهوری باعث خوش‌بینی به بازار بورس شد. پایگاه خبری تحلیلی الف در همین ارتباط نوشت: در ۶ آبان سال ۹۲ رئیس جمهور پس از گزارش رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از رشد ۱۱۳ درصدی ارزش بازار بورس در جلسه هیئت دولت ، با مثبت خواندن حضور مردم در بازار سرمایه بر حمایت از این بازار تأکید کرد. وزیر اقتصاد نیز از بازار سرمایه اعلام حمایت نمود. مردم هم با اعتبار سخنان رئیس جمهور و حمایت صدا و سیما در سقف و اوج قیمت‌ها در این بازار سرمایه‌گذاری کردند. سپس طبق مصوبه هیئت وزیران خصوصی‌سازی اقدام به عرضه سهام‌های بانکی، خودرو و… نمود که تقریباً باعث جمع‌آوری نقدینگی بالایی از مردم شد در دی ماه سال ۹۲ بورس شروع به نزول کرد. با توجه به اینکه بورس نبض اقتصاد کشور است و اگر بورس سقوط کند کار و تولید سقوط کرده است، سؤالاتی پیش می‌آید که باید از رئیس جمهور پرسید و آن اینکه  لطفاً نحوه مهار تورم در این ۶ ماه را گزارش دهید. با توجه به اینکه همه اجناس گران شده و حتی قیمت مسکن و دلار نیز تفاوتی نکرده است چگونه تورم را مهار نموده‌اید؟ وضعیت قدرت خرید مردم در دولت شما چگونه است؟ در ادامه این تحلیل آمده است: مردم به اعتماد سخنان رئیس جمهور و اعلام حمایت ایشان در اوج قیمت‌ها اقدام به خرید کرده‌اند. حال با گذشت ۶ ماه سرمایه آنها به نصف تقلیل یافته است. باید از آقای رئیس جمهور سؤال کرد آیا جمع‌آوری نقدینگی با نابودی سرمایه و اعتماد مردم و پایین آوردن تورم به هر نحو به صلاح کشور و اقتصاد است؟ سهامداران نیز می‌توانستند به جای سرمایه‌گذاری در کار و تولید همانند سایر دلال‌ها در دلار و مسکن سرمایه‌گذاری کنند. سهامداران انتظار داشتند آقای رئیس جمهور به جای تماشای فوتبال در اوج نزول بازار بورس، به وضعیت بازار رسیدگی کنند. این پایگاه خبری در ادامه می نویسد: حتی دولت‌هایی که اقتصاد در آن آزاد است همیشه از بورس که نبض اقتصادی کشور است حمایت می‌کنند و مانع ضرر سهامداران می‌شوند. مثلاً در سال ۱۹۱۴ بازار سهام آمریکا سقوط کرد که دولت برای جلوگیری از ضرر سهامداران بازار را چندین ماه تعطیل کرد. متأسفانه ارزش سهام‌های بورس تهران بیش از ۵۰ درصد سقوط کرده است ولی تا به حال غیر از وعده‌های خالی هیچ نصیب سهامداران نشده است.

*نتیجه غفلت این می شود که می بینید!

برخی شرکت های تولید البسه بانوان با بهره گیری از غفلت نهادهای مسئول فرهنگی اقدام به تبلیغات مسئله دار روی آوردند.

بر اساس اخبار منتشره از دانا، با توجه به افزایش رقابت میان تولید کنندگان پوشاک در عرصه مد، تبلیغات سهم عمده ای در فروش محصولات این تولیدکنندگان را به خود اختصاص داده است. بر همین اساس برخی از تولیدکنندگان پوشاک، با استفاده از مانکن های بد پوشش! شوهای لباس را به اجرا در می آورند تا از این طریق بتوانند محصولات خود را به فروش برسانند! پس از اجرای شوی لباس خانه مد کشورکه متاسفانه در ایام ماه مبارک رمضان آن هم  در حضور آقایان! همراه با توهین  به پرچم کشورمان با تولید مانتوهایی با طرح پرچم بود ، اکنون برخی از شرکت های داخلی تولید کننده لباس از مانکن های بی حجاب برای تبلیغ محصولات خود استفاده می کنند. این شرکت های داخلی پوشاک بانوان با نام های “پ”،”د”و”د” بااستفاده از مانکن های بی حجاب،به تبلیغ مانتو،ساپورت و لباس هایی مغایر با فرهنگ اسلامی در فضای مجازی پرداخته اند. به نظر می رسد در حاشیه غفلت مسئولین فرهنگی کشور از روند ترویج بی بندو باری و فرهنگ غربی، برخی آزادانه به دنبال ضربه زدن به فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی هستند.”حرف” تصاویری از مانکن های مورد اشاره دراختیار دارد که بعضا غیرقابل انتشار هستند.

*لقبی که دشمن به یک فرمانده داد!

یک روزنامه چاپ لندن در گزارشی مفصل ، به یکی از فرماندهان سال های دفاع مقدس لقب قوی ترین مسئول امنیتی منطقه را داد.

بر اساس اخبار منتشره از جام،  روزنامه الحیات چاپ لندن در گزارشی با عنوان “قاسم سلیمانی، قوی ترین مسئول امنیتی در خاورمیانه” نوشت: ژنرال قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران در پی کسب تجربیات فراوان از جنگ عراق، افغانستان و بعد از آن جنگ 2006 حزب الله و اسرائیل و امروز در سوریه و عراق، توانسته است لقب قوی ترین مسئول امنیتی خاورمیانه را به دست آورد و توانسته وحشتی را در دل آمریکا و دشمنان ایران بیندازد. این روزنامه که با حمایت  مالی عربستان سعودی در انگلیس منتشر می شود در ادامه نوشت: این ژنرال ایرانی تمام جان خود را وقف خدمت به انقلاب اسلامی و حفظ نظام در کشورش کرده و رهبر عالی ایران ، سال 2005 او را “شهید زنده” خوانده است. طبق نوشته الحیات، یک دیپلمات فرانسوی درباره قاسم سلیمانی می گوید: سلیمانی، سوریه را مثل کف دست خود می شناسد گویا در آنجا به دنیا آمده و عراق را نیز همینطور. طبق ادعای این گزارش، یک مقام عراقی سال گذشته به روزنامه نیویورکر گفته بود که در سال 2006 و بعد از جنگ لبنان و اسرائیل که در آن زمان کشتار آمریکایی ها كم شده بود، سلیمانی به یکی از فرماندهان آمریکایی نامه ای کنایه آمیز فرستاده و در آن با طعنه نوشته بود: «امیدوارم در این مدت در بغداد در آرامش و امان بوده باشید، من در بیروت مشغول کار دیگری بودم!»

بجز خارجی ها همه باید له شوند!

عدم نظارت مسئولان صدا و سیما بر کار یک مجری برنامه ورزشی کار را به جائی رسانده است که این مجری به راحتی چشم بر روی واقعیت های موجود می بندد.

بر اساس اخبار منتشره از دانا ، بعد از حمایت هایی که عادل فردوسی پور از کارلوس کی روش انجام داد که اوج این حمایت ها در برنامه 2014 مقابل کفاشیان انجام شد، برخی از اهالی فوتبال نسبت به این مجری – تهیه کننده تلویزیون انتقادهایی را مطرح کردند. حتی نادر فریاد شیران مربی سابق تیم ملی شب گذشته پیامکی به تلفن همراه فردوسی پور ارسال کرد. متن این پیامک به دست خبرنگاران رسیده است که در زیر  می خوانید:

“آقای فردوسی پور خدا قوت به شما و همکاران محترم

خدا وکیلی شما عملکرد مربیان تیم های کلمبیا، مکزیک، الجزایر، شیلی و …با عملکرد مربی ایران و مبلغ دریافتی ایشان مقایسه کنید. تحول ایجاد شده در تیم ما و آن تیمها قابل مقایسه نیست.بخصوص اینکه اکثر بازیکنان تیم ملی ایران در دور بعدی جام جهانی نمی توانند حضور داشته باشند ولی مربیان تیم های ذکر شده تیم هایشان را جوان کردند ولی ما چی؟! با حمایت های بی حد شما از کی روش افکار عمومی را تغییر دادید و مربی ایرانی تبدیل به موتور گازی شد و کی روش بنز! تردید نکن که شما در افکار عمومی بسیار نقش دارید. بد نیست مبلغ دستمزد مربیان این تیم ها را با دستمزد کی روش هم مقایسه کنید. شب خوش”

گفتنی است بسیاری از کارشناسان برجسته فوتبال برنامه های فردوسی پور را ضربه سنگینی بر فوتبال ایران می دانند که متاسفانه هر روز جدی تر از قبل می شود. جالب اینجاست که فردوسی پور یک بار هم شده درباره معضلات اساسی فوتبال ایران چیزی نمی گوید و تنها آنچه را که خود تشخیص می دهد عمل می کند! تحقیر مربی ایرانی و بالابردن مربی خارجی از جمله جفاهای نابخشودنی فردوسی پور به فوتبال ایران است.