رئیس اتاق بازرگانی مازندران تاکید کرد؛

افزایش ارزش افزوده بخش کشاورزی مازندران؛ راهکار توسعه صادرات

حرف آنلاین: رئیس اتاق بازرگانی مازندران گفت: ظرفیت صادراتی مازندران در بخش کشاورزی مازندران قوی است ولی این حوزه ارزش افزوده پایینی دارد خواهشمان حمایت برای حل این مشکل است.

عبدالله مهاجر در نشست وزیر اقتصاد با مجمع نمایندگان و فعالان اقتصادی مازندران، با اشاره به حوزه صادرات استان، گفت: ظرفیت صادراتی مازندران در بخش کشاورزی است و ارزش افزوده پایینی دارد این بخش نیاز به توجه دارد تا با اتفاقی مثبت این مشکل را حل کنیم و نیاز به حمایت داریم.

وی افزود: در حوزه صنعت مصیبت‌هایی داریم، در سال‌های متمادی در رابطه با حق ورودی دولتی برای نوسازی ماشین آلات فرسوده مشکلاتی وجود دارد اگر این مشکل حل نشود معضلی خواهد شد.

مهاجر با بیان اینکه موضوع منابع ملی در شورای گفت‌وگو مطرح است و مختص استان نیست، ارائه حق تملیک به تولیدکنندگان تا پایان ۱۴۰۱ مطالبه ماست، اعلام کرد: همچنین ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان دارایی به دوبرابر افزایش یافت اما ما در همان مبلغ در بازار تولید مشکل داشتیم‌.

رییس اتاق بازرگانی مازندران گفت: ظرفیت بانک‌های ما به نسبت تورم با شرایطی که سرمایه در گردش لازم است مطابقت ندارد، خواهشمان ایجاد تطابق در این حوزه است؛ ارتباط خوبی بین بخش خصوصی و دولتی در مازندران وجود دارد ما مصوباتی داریم که عملا اجرایی نخواهد شد حاضریم ارائه بدهیم که بخشی از آن‌ها ملی است‌.