رئیس اتاق بازرگانی مازندران تاکید کرد؛

تصمیم‌گیری جزیره‌ای مانع رشد ۸درصدی اقتصاد مازندران

حرف آنلاین: رئیس اتاق بازرگانی مازندران با تاکید بر لزوم رفع موانع گفت: تا زمانی که تصمیم‌گیری‌های جزیره‌ای در ادارات وجود داشته باشد به رشد هشت درصدی اقتصادی در مازندران نمی‌رسیم.

عبدالله مهاجر در باره اقتصاد مازندران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مازندران در حوزه اقتصادی ظرفیت‌هایی دارد در این بخش صادرات یکی از ظرفیت‌های اصلی است، اظهار کرد: اگر از ظرفیت‌ها به درستی استفاده شود شاید اتفاقات بهتری رخ دهد.

وی افزود: پنج ماه از سال گذشته و با شرایط فعلی به رشد درصد نخواهیم رسید، چون برای زیرساخت این بخش آماده نیستیم باید موانع سرمایه‌گذاری برطرف شود.

مهاجر با بیان اینکه برای رفع موانع آماده نیستیم و در حوزه سرمایه‌گذاری هم مشکلاتی وجود دارد، تاکید کرد: تا زمانی که تصمیم‌گیری‌های جزیره‌ای در ادارات وجود داشته باشد به رشد هشت درصدی نمی‌رسیم.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران اذعان داشت: ظرفیت ما در حوزه صادرات بیشتر از یک میلیارد دلار است، اما این ظرفیت جایگاهی نیست که مازندران در آن قرار دارد.

ظرفیت تولید مازاد مرکبات مازندران یک میلیون تن است 

این مسئول با اشاره به اینکه در حوزه اقتصادی و صادرات اگر مشکلات حل نشود به رشد اقتصادی نمی‌رسیم، عنوان کرد: پروتکلی بین وزارت خارجه ایران و چین درباره صادرات برقرار شده است، ظرفیت تولید مازاد مرکبات مازندران یک میلیون تن است و به نظر می‌رسد دغدغه چند ساله مازاد مرکبات، با صادرات برطرف شود.

مهاجر تحریم را یکی از موانع جدی صادرات دانست و خاطرنشان کرد: کرونا هم آسیب‌های بسیاری به حوزه تولید و صادرات وارد کرد، در سال ۱۳۹۸ قرار بود هیات تجاری به اسپانیا اعزام شود اما کرونا مانع از اعزام هیات‌های تجاری شد.

رییس اتاق بازرگانی مازندران اذعان داشت: نگاه بخش خصوصی این است ارز تک نرخی به نفع مردم بوده و فساد را کاهش می‌دهد، اتاق بازرگانی در کمتر جلسات حوزه اقتصادی حق رای دارد، کشورهای در حال توسعه هر جا به بخش خصوصی اعتماد کردند پیشرفت کردند.

حال تولید خوب نیست

این مسئول با بیان اینکه حال تولید خیلی خوب نیست اما امیدواریم برای کاهش مشکلات این حوزه گام برداریم، اظهار کرد: کلید توسعه بخش‌های مختلف در دست دولت است، برجام، انتقال پول و دیگر موارد دست ما نیست، ما مطالبه‌گری می‌کنیم اما آنچه باید اتفاق بیفتد در دست دولت است.

وی ادامه داد: ضمن حفظ عزت مردم اما به عنوان بخش خصوصی دلمان می‌خواهد برجام هر چه زودتر به نتیجه برسد. چاره‌ای جز مراوده نداریم. بدون برجام هیچ چاره‌ای نداریم و مشکلات وجود دارد، امیدواریم تگاه‌ها به سمتی رود که ابتدا عزت و سپس آبروی مردم حفظ شود، اگر اقتصاد پویا داشته باشیم.