ادعای ۲ میلیون نفری !

اسحق پاک نیا: آیا ادعای استاندار مازندران درباره ورود سالانه دو میلیون گردشگر خارجی شدنی است؟

به گزارش حرف آنلاین، افزایش حضور گردشگران خارجی در مازندران ضرورتی انکارناپذیر برای اقتصاد استان است اما چگونه‌؟

اخیرا حسینی پور استاندار مازندران در مراسم افتتاح یک هتل در بابلسر گفته که برای ورود سالانه ۲میلیون گردشگر خارجی هدف‌گذاری شده است. هر چه در سخنان والی استان در خبرگزاري دولت(ایرنا) جستجو کردم، نشانه ای از چگونگی اجرایی شدن این هدف نیافتم. استاندار در این سخنان از چند طرح سخن گفته و در کنار آن ظرفیت‌‌های گردشگری استان را برای حاضران برشمرده است.

در آمار رسمی عدد گردشگران خارجی استان مازندران در سال ۹۷ ،  ۸۶ هزار و در سال ۹۸، ۱۰۶ هزار گردشگر خارجی است. این عدد را استاندار مازندران ۲۰۰ هزار گردشگر خارجی اعلام کرده است.

اگر به همین عدد اکتفا کنیم، به صدمه دوران کرونا نیز توجه نکنیم و از اتفاقات اخیر کشور نیز بگذریم، استاندار مازندران با کدام‌‌ معیار از ۲میلیون گردشگر خارجی در سال سخن می‌گوید؟

برخی از مشکلات جذب گردشگران خارجی را برای آقای استاندار می‌شماریم؛

ناهماهنگی نهادهای دولتی، آژانس‌های مسافرتی بی‌انگیزه و کم‌توان، اقامتگاه‌های بومگردی رهاشده، سواحل بدون امکانات، نبود پروازهای بین‌المللی، محورهای مواصلاتی پرترافیک، سیستم حمل و نقل عمومی ضعیف و روستاهای پر از زباله.

نماینده دولت برای این مشکلات چه اقداماتی انجام داده است؟ نکته اینجاست که اگر هم برنامه‌ای دارند، با این سرعت لاک‌پشتی و مدیران ستادی ضعیف، این وعده را همچنان باید در اخبار ببینیم.

آقای استاندار؛

خانه‌های تاریخی رها شده است، یک مسیر پیاده‌روی با استاندارد بین‌المللی در جنگل‌های هیرکانی ایجاد نشده، زمان و تاریخ ثابتی برای جشنواره‌ها مشخص نیست، نقاط جنگلی دارای جاذبه طبیعی برای ورود خودروها ممنوع است، برای گردشگری میانکاله هیچ اتفاقی نیفتاده و سازمان محیط‌زیست همچنان ساز خود را می‌زند؛  برای این مسائل چه کردید؟

انتظار نداریم که همه مشکلات در مدت یکسال مدیریت شما، برطرف شده باشد اما حرکت امیدوارکننده‌ای هم رویت نشده است.

مردم استان از این مدل وعده‌ها از سوی استانداران ادوار بسیار شنیده‌اند اما در عمل هیچ چیزی عاید استان نشده است. بهتر است آقای استاندار به‌جای گفتاردرمانی، اقداماتی اساسی در حوزه صنعت گردشگری استان انجام دهند.  قطعا فعالان این حوزه با لمس و رویت اقدامات، برای جذب گردشگر خارجی اقدام خواهند کرد.