اخبار ویژه روزنامه حرف مازندران 24تیرماه

*مازندران سرآمد زمین خواری در کشور عادل آذر رئیس دیوان محاسبات کشور در یک برنامه تلویزیونی گفته که مازندران خوزستان و اصفهان بیشترین پروژه‌های نیمه کاره کشور رادارند. وی گفته البته حجم کار آنجا بسیار بالا است. تعداد پروژه‌ها خیلی بالا است. وی همچنین گفته که در زمین‌خواری اتفاقاً یک بررسی داشتیم که مازندران جزو […]

*مازندران سرآمد زمین خواری در کشور

عادل آذر رئیس دیوان محاسبات کشور در یک برنامه تلویزیونی گفته که مازندران خوزستان و اصفهان بیشترین پروژه‌های نیمه کاره کشور رادارند. وی گفته البته حجم کار آنجا بسیار بالا است. تعداد پروژه‌ها خیلی بالا است.

وی همچنین گفته که در زمین‌خواری اتفاقاً یک بررسی داشتیم که مازندران جزو استان‌های رده بالا است. خود تهران جزو استان‌های رده‌بالاست. هرمزگان جزو استان‌های رده بالا است. وی در پاسخ به این سوال که برای زمین‌خواری کار خاصی کردید یا نه گفته آنجایی که جرم تشخیص می‌دهیم، پرونده‌ها را برای قوه قضائیه می‌فرستیم. تعدادی از این پرونده‌ها هم برای قوه قضائیه رفته است.

*اظهارات جالب دادستان کل کشور درباره قطع درختان در مازندران

دادستان کل کشور در روزهای گذشته، درباره رعایت حقوق عامه و لزوم جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز به وضعیت مازندران دراین‌باره اشاره‌کرده است.

حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری در مراسم تودیع و معارفه دادستان جدید اردبیل با اشاره به‌ضرورت کنترل و نظارت در این حوزه را با رفع سوءمدیریت‌ها و برخی کوتاهی و قصورها خاطرنشان کرد: منشأ عمده پرونده‌ها کوتاهی و سهل‌انگاری در دستگاه‌های اجرایی است چراکه ما به راحتی می‌توانیم با اقدامات پیشگیرانه در همان گام‌های اول جلوی بسیاری از مفاسد را بگیریم.

وی به وجود هزاران پرونده با صدها صفحه بررسی و تحلیل و همچنین صرف هزینه و وقت فراوان در رسیدگی به آن‌ها را یادآور شد و گفت: به هیچ وجه دستگاه‌های اجرایی نباید در برخورد با عوامل غیرقانونی به‌ویژه در تغییر کاربری‌ها تعلل کند بلکه شهرداری‌ها دهیاری‌ها با ورود به هنگام در جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز و تغییر کاربری‌های غیرقانونی می‌توانند جلوی ساخت‌وسازها و تخلفات رخ‌داده را بگیرند.

وی گفت: در سفری که به استان مازندران داشتیم به عینه شاهد قلع‌وقمع جنگل‌ها و مراتع بودیم که به‌صراحت مسئولان اجرایی از عجز و ناتوانی خود در مقابله با این پدیده سخن می‌گفتند در حالی که باید در همان مراحل اولیه اجازه بریده شدن درخت جنگل‌ها و ساخت‌وسازهای غیرمجاز داده نمی‌شد تا اینکه این عوامل و عناصر به پرونده‌ای منجر شود.

*تصمیم لاریجانی برای نامزدی در انتخابات مجلس به روایت یک نماینده

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی روایت جدیدی از نامزدی و یا عدم نامزدی علی لاریجانی در انتخابات یازدهمین دوره مجلس ارائه کرده است. امیرآبادی‌فراهانی درباره احتمال عدم حضور لاریجانی در انتخابات مجلس یازدهم در پایان خاطرنشان کرد: از ایشان پرسیدم، گفت من در شش ماه دوم سال تصمیم می‌گیرم؛ چند روز پیش مشاور ایشان آقای زمانی در مجلس به من می‌‌گفت که پیشنهاد می‌کنم شما و آقایان لاریجانی و ذوالنور در یک فهرست قرار بگیرید که من گفتم این دست من نیست و در اختیار شورای مرکزی اصولگرایان قم است./تسنیم

*عطریانفر: اصلاح‌طلبان باید مستقیما وارد مذاکره با شورای نگهبان شوند

محمد عطریانفر، عضو حزب کارگزاران در گفتگویی که با خبرآنلاین داشت درباره ضرورت ارتباط گیری اصلاح طلبان با نهاد‌های مهم انتخاباتی گفت: اصلاح‌طلبان باید مستقیما وارد مذاکره با شورای نگهبان شوند. عضو حزب کارگزاران بر ضرورت ارتباط بیشتر اصلاح طلبان با رهبری نیز تاکید کرد و گفت: در انتخابات ریاست جمهوری، آقای جهانگیری واسطه ارتباط با رهبری شد و آقایان موسوی لاری و انصاری با رهبر انقلاب گفتگو‌هایی داشتند؛ رهبری جایگاه رفیعی در نظام جمهوری اسلامی دارند که قانونی و اعتقادی است. ما نمی‌توانیم نسبت به این جایگاه بی‌تفاوت باشیم. ضمن این‌که شما اگر حتی برای دنیا هم بخواهی کار کنی، نمی‌توانی از ظرفیت‌های مهم و تعیین‌کننده در کشور غافل باشی. وی گفت: باور ما این است که اصلاحات همان باور‌های نخستین سال ۵۷ را دارد، کاری هم به رقبا نداریم که می‌خواهند ما را با برچسب ضد ولایت فقیه دفع کنند، این هنر نیست، هنر آن است که شما در یک رقابت آن قدر توانمند باشی که بتوانی پیروز شوی، نه این‌که رقیب را از صحنه بیرون کنی.

*با قسم حضرت‌عباس، فعالان محیط‌زیست زندانی بی‌گناه نمی‌شوند

ابراهیم رئیسی، رئیس قوه‌قضا گفته: زمانی‌که به قوه‌قضایی آمدم، پرونده فعالان محیط‌زیست مطرح بود، اما نکته‌ها و ابهام‌هایی بود و گروه‌های کارشناسی ساعت‌های بسیار، دقیقا ماجرا را بررسی کردند. دادگاه به پرونده رسیدگی می‌کند؛ من هم دراین‌باره نظری ندارم. باید منتظر باشیم تا دادگاه نظر بدهد. این‌که می‌گویید این افراد را در دانشگاه یا محل کار می‌شناختید، شناخت شما در همین حوزه است و ممکن است لایه دیگری در زندگی افراد باشد، اما داوری را باید قاضی انجام دهد. این‌که قسم حضرت عباس بخوریم که این افراد بی‌گناه هستند، درست نیست و باید داوری درباره گناه‌کاری یا بی‌گناهی آدم‌ها را به دادگاه بسپاریم و اجازه دهیم قاضی تصمیم درباره سند‌ها و مدرک‌ها تصمیم بگیرد.» / باشگاه خبرنگاران

*خبر توزیع الویه با گوشت خوک در یزد

یکی از شهروندان یزدی روز گذشته هنگام خرید سالاد الویه هنگام بررسی برچسب بسته، متوجه استفاده از گوشت خوک در سالاد به گواهی برچسب بسته می‌کند. با گرفتن تصویری از این بسته و بارگذاری آن در فضای مجازی، به سرعت این خبر در سراسر استان پیچید و مسئولان حوزه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد را وارد عمل کرد. مدیر نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد در این زمینه اظهار داشت: بعد از انتشار عکس و ویدیو از بسته سالاد الویه شرکتی در فضای مجازی، کارشناسان این معاونت به واحد تولیدی مربوطه اعزام شدند.مورکیان بیان کرد: پس از انجام بازرسی مشخص شد اشتباه از چاپ کاور‌هایی است که روی بسته‌بندی سالاد الویه قرارگرفته و در این بسته‌ها به هیچ وجه گوشت خوک استفاده‌نشده است.

وی بیان کرد: در بازرسی از واحد تولیدی مشخص شد ۷ هزار و ۸۰۰ کاور با چاپ مذکور اخیراً برای این شرکت طراحی‌شده که از این تعداد ۳ هزار و ۸۰۰ کاور در کارخانه همچنان موجود بوده که تماماً توقیف شد. مورکیان عنوان کرد: این کارخانه همچنین ملزم به انتشار فراخوان بازگشت بقیه محصولات با این کاور از سطح عرضه‌شده است.