فرمانده سپاه کربلای مازندران خبر داد؛

اجرای بیش از ۵هزار ویژه برنامه هفته دفاع مقدس مازندران

حرف آنلاین: فرمانده سپاه کربلای مازندران از اجرای بالغ بر ۵هزار ویژه برنامه هفته دفاع مقدس در مازندران خبر داد و گفت: ۲۲۷ پروژه عمرانی محرومیت‌زدایی با صرف هزینه ۱۱۹ میلیارد تومانی در این هفته به بهره‌برداری خواهد رسید.

سردار سیاوش مسلمی در نشست خبری به‌مناسبت هفته دفاع مقدس مازندران ، ضمن تقدیر از حضور حماسی رسانه‌های استان در برنامه‌های مختلف سپاه، عنوان کرد: سپاه کربلا برای گرامیداشت این هفته بالغ بر ۵ هزار برنامه‌ مختلف را در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: دفاع مقدس کارخانه انسان‌سازی بود، در آن برهه از زمان انسان‌های با غیرت از دفاع مقدس دفاع کردند که هر چه از آن برای نسل‌ سوم و چهارم گفته شود کم است.

مسلمی روایت یاد و خاطره شهدا مسکنی واقعی برای از بین بردن آسیب‌های جامعه دانست و تاکید کرد: وظیفه ما امروز این است که دفاع مقدس را به شایستگی روایت کنیم.

فرمانده سپاه کربلای مازندران اعلام کرد: چهل و دومین سالگرد دفاع مقدس را با شعار محوری “ما مقاوم هستیم” در راستای تحقق شعار سال گرامی می‌داریم، امروز بیش از گذشته نیاز به وحدت و همبستگی ملی داریم.

این مسئول با اشاره به برنامه‌های ویژه هفته دفاع مقدس در مازندران متقارن با ایام جانسوز وفات نبی اکرم، امام حسن مجتبی و امام رضا (ع)، گفت: رویداد ملی (قهرمان شهیدم) در این ایام تدارک دیده شده است، برنامه زیست شهیدانه، اکرام حسنی، بهشت‌گردی، قاب ماندگار، طبیب ایثار، ستارگان هدایت، نهضت وصیتنامه خوانی شهدا، مسابقه پویش در فضای مجازی، نشست‌های بصیرتی و غیره در حال اجراست.

وی از فضاسازی محیطی در سطح محلات و شهرستان‌ها خبر داد و گفت: امسال دو روز زودتر از سال‌های گذشته در روز سه شنبه ۲۹ شهریور ماه وارد هفته دفاع مقدس می‌شویم که رزمایش سپاس را با حضور هزار و ۲۰۰ تیم مشکل از نهادهای مختلف را داریم.

مسلمی زمان برپایی رزمایش سپاس از خانوادههای شهدا و ایثارگران را هشت صبح روز سه شنبه از مقابل سپاه استان اعلام و اضافه کرد: در این راستا در یک روز از خانواده‌های ۱۰هزار و ۴۰۰ شهید دیدار و سرکشی صورت خواهد گرفت.

فرمانده سپاه کربلای مازندران به تجلیل از ۶۰هزار رزمنده دفاع مقدس اشاره و اعلام کرد: در طول ایام هفته دفاع مقدس برنامه‌های مستمری را با تشکیل گشت‌های رضویون داریم، ۲۲۷ پروژه عمرانی محرومیت‌زدایی با صرف هزینه ۱۱۹ میلیارد تومانی در این هفته به بهره‌برداری خواهد رسید.

این مسئول یادآور شد: افتتاح ۱۰۰ کارگاه اقتصاد مقاومتی با صرف اعتبار ۳/۵ میلیارد تومانی، ارائه خدمات اجتماعی، توزیع ۱۰۰هزار بسته معیشتی، توزیع ۳هزار بسته لوازم التحریر و ۱۰۰ وسیله آموزشی از جمله تبلت، توزیع جهیزیه و لوازم زندگی به تعداد ۱۰۰سری، اعزام هزار گروه جهادی به مناطق محروم و غیره از جمله برنامه‌های دیگر این هفته است.

حزییات برنامه ها

وی در پایان اذعان داشت: برنامه‌ها از در روز پنج شنبه ۳۱ مهر ماه آغاز می‌شود و تا پایان هفته ادامه دارد که شامل؛ رژه نیروهای مسلح، عطرافشانی مزار شهدا، اجرای طرح آبروی محله با برگزاری یادواره شهید، برپایی نمایشگاه‌های اقتصاد مقاومتی، برگزاری پیاده‌روی خانوادگی، سخنرانی پیش از خطبه_ برگزاری رزمایش کمک مومنانه و تهیه لوازم التحریر برای دانش آموزان نیازمند، ویزیت رایگان پزشکان در مناطق محروم، نواختن زنگ ایثار و مقاومت، اجرای سرود ایثار و شهادت، دیدار با خانواده‌های شهید سلامت، دیدار و تجلیل از نخبگان علمی و بسیجی، بازدید از آسایشگاه جانبازان، همایش کشاورز با همکاری بسیج مهندسین، برگزاری مسابقه پیامکی دفاع مقدس، یادواره شهدای دانش آموزی، اجرای برنامه (به نیابت برادر شهیدم) کاری از بسیج جامعه پزشکی آمل با هدف ارائه خدمات رایگان به بیماران، بازدید از پارک موزه دفاع مقدس به همراه قهرمانان، برگزاری کارگاه آموزشی سواد رسانه‌ای، دیدار با بچه‌‌های آسمانی، برگزاری مسابقه کشوری کشتی از ۶ الی هشتم مهر ماه، شروع بازسازی رزمایش عملیات والفجر هشت و غیره است.