آمار  پزشکی قانونی مازندران از درگيري در سال ۱۴۰۱

مدير كل پزشكي قانوني مازندران گفت: براساس معاینات انجام شده نزاع در طی شش ماه سالجاری در استان حدود  11 درصد کاهش یافته است.

به گزارش حرف آنلاین،  آمار منتشر شده پزشکی  قانونی مازندران نشان می‌دهد که حدود ۴۰درصد نزاع و درگیری‌های استان مربوط زنان مازندران است.

در شش ماهه نخست ۱۴۰۱، حدود ۱۰هزار درگيري و نزاع در پزشکی قانونی مازندران به ثبت رسیده که سهم زنان مازندران حدود ۳۴۰۰ پرونده است. مردان نیز حدود ۶۶۰۰ نزاع و درگيري داشتند.

بيشترين نزاع به ترتيب مربوط به شهرهاي ساري و میاندرود با عدد ۹۶۹ ، بابل با عدد ۸۲۵  و نوشهر ، چالوس با عدد  ۷۳۲نفر است. كمترين  نزاع نیز در شهرستان فریدونکنار با عدد 96 نفر ثبت شده است.

براساس اعلام پزشکی قانونی مازندران ، در شهریور ماه ۱۴۰۱ بیشترین پرونده نزاع و درگيري به این نهاد قضایی جهت رسیدگی ارجاع شده است.

در شهریور با ۱۸۲۸ مورد، مرداد با ۱۷۸۷ و خرداد با ۱۷۷۸ به ترتیب بیشترین نزاع گزارش شده است.  در اردیبهشت ماه با ۱۵۱۷ کمترین مورد نزاع در استان صورت گرفته است.

مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران بیشترین دلیل مراجعه افراد به مراكز پزشكي قانونی را نزاع و درگيری اعلام کرد و یادآور شد: بسیاری از افراد به دلیل وقوع نزاع و درگيري از طرف مراجع قضايي و انتظامي به مراكز پزشكي قانوني ارجاع داده می‌شوند كه بر اساس نوع و ميزان آسيب ديدگي و با توجه به قانون مجازات اسلامي براي آنان گواهي صادر می‌گردد.

این مقام اجرایی استان با اشاره به اینکه يكي از دلايل بالا بودن آمار نزاع، پائين بودن سطح تحمل افراد در جامعه است ، توصیه کرد: به منظور کاهش نزاع مي‌توان با آموزش مهارت‌هاي زندگي به خصوص در سن‌های پايين ، ميزان تحمل افراد را در شرايط استرس افزایش داد تا افراد به جاي درگيري فيزيكي ، با بحث ، گفتگو و تفاهم مشكلات في ما بين را حل كنند و آن را به نزاع نکشانند.