مدیرکل پزشکی قانونی مازندران خبر داد؛

کاهش ۸درصدی فوتی ناشی از تصادفات در ۴ماهه نخست ۱۴۰۱

حرف آنلاین: مدیرکل پزشکی قانونی استان گفت: در چهار ماهه نخست سال جاری ۱۹۱ نفر در حوادث رانندگی استان جان خود را از دست دادند شدند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۸درصدی همراه بود.

علی عباسی طی گفت‌وگویی اعلام کرد: بر اساس آمارها، ۱۴۸ نفر از تلفات تصادفات چهار ماهه نخست امسال را مردان و ۴۳ نفر را نیز زنان تشکیل داده‌اند.

وی با اشاره به افزایش ۶ درصدی مصدومان تصادفات رانندگی، افزود: همچنین ۴ هزار ۴۶۱ نفر به علت مصدومیت ناشی از تصادفات به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کرده‌اند که این رقم نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶درصد رشد را نشان می‌دهد.

عباسی اعلام کرد: شهرستان‌های؛ آمل با ۲۵ ، ساری با ۲۳ و بابل با ۲۰ فوتی بیشترین شهرستان فریدونکنار با یک فوتی کمترین آمار فوتیها را به خود اختصاص دادند.

حوادث برون‌شهری همچنان در صدر آمار

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به بیشترین کشته‌ها در محور درون شهری، عنوان کرد: از ۱۹۱ کشته تصادفات چهار ماهه، ۱۳۶ نفر در حوادث برون‌شهری و راه روستایی با کاهش ۱۳درصدی و ۵۵ نفر در حوادث درون شهری با افزایش ۱۰ درصدی گزارش شده است.

این مسئول گفت: با توجه به آغاز آخرین ماه تابستان و افزایش میزان تلفات جاده‌ای در شهریور هر سال، از رانندگان درخواست می‌شود با حفظ آرامش در رانندگی و رعایت قوانین و مقررات، ضمن تجربه سفری خوش از بروز حوادث دردناک و از دست رفتن جان عزیزانشان جلوگیری کنند.