مسئول ستاد برگزاری نماز جمعه مصلی امام خمینی (ره) مرکز مازندران خبر داد؛

از فعالیت گردان هادیان سیاسی تا برپایی مواکب اختصاصی در مصلی ساری

حرف آنلاین: مسئول ستاد برگزاری نماز جمعه مصلی امام خمینی (ره) مرکز مازندران از برپایی برنامه در نماز جمعه‌های مصلی توسط گردان هادیان سیاسی با حضور ۱۵۰ خانم اهل سراسر مازندران و همچنین برپایی دو موکب اختصاصی برای ایام محرم توسط خادمان مصلی ساری خبر داد.

میثم تبریزی در نشست خبری مصلی شهرستان ساری، ضمن گرامیداشت پنجم مرداد ماه سالروز اولین برگزاری اولین نماز جمعه، اظهار کرد: نماز جمعه مولود دین اسلام است و تمامیت حضور مردم در نماز جمعه نمود پیدا کرد تا به امروز که در انقلاب و حکومت اسلامی ادامه دارد.

وی افزود: امروزه کارکردهای نماز جمعه در مبارزه با دشمنان انقلاب اسلامی کاملا مشهود است، مصلی ساری هم قدمگاه رزمندگان و هم شهیدان است، مکان مقدسی بوده و فراتر از مسجد است.

مصلی سراسر مردم است

تبریزی با بیان اینکه مصلی برای انقلاب همیشه مفید بوده و هست، عنوان کرد: مصلی سراسر مردم است، هم برای مردم کار میکند و هم مردم برای مصلی کار می‌کنند.

مسئول ستاد برگزاری نماز جمعه مصلی امام خمینی (ره) مرکز مازندران، با تاکید بر اینکه اینجا قلب فرهنگی شهر است، یادآور شد: در حال حاضر مصلی مرکزی برای انجام واکسیناسیون، مهد آدینه برای کودکان با حضور مربیان، باشگاه ورزشی به‌صورت رایگان و مکانی برای حمایت مجموعه‌های فرهنگی و گروه‌های جهادی است.

این مسئول ادامه داد: مصلی باید در همه حوزه‌ها حضور فعال داشته باشد ما تابع دستورات ولی فقیه ت نماینده ایشان هستیم، درب‌های مصلی به روی مردم باز است و نه مسئولان، مصلی باید فضایی برای حمایت از جبهه‌های فرهنگی شهر باشد.

وی با بیان اینکه تمام تلاشمان این است که مصلی از نگاه شهدا و ولایت در ظاهر مادی و معنوی حرف اول را بزند، گفت: اینجا قدمگاه شهیدان است و بالاترین انسان‌ها از اینجا اعزام شدند.

تحولات فیزیکی مصلی ساری کار مردم است

تبریزی یادآور شد: همه هزینه‌های مصلی مردمی است، تجهیز فضای فیزیکی صوتی و تصویری و ساخت وضوخانه سیار برای سهولت در برپایی نماز از جمله اقدامات تازه جهادی در مصلی نماز جمعه ساری است.

مسئول ستاد برگزاری نماز جمعه مصلی امام خمینی (ره) مرکز مازندران با تاکید بر اینکه نگاه همه ما در مصلی نگاه نوکری به مردم است، اذعان داشت: هر هفته مباحث علمی در فرمایشات نماینده ولی فقیه مازندران و امام جمعه ساری، گردان هادیان سیاسی را برپا کردیم که حدود ۱۵۰ نفر اهل مازندران هستند.

این مسئول تصریح کرد: نگاه ما در جهاد تبیین استانی است، آیتم حضور مساجد با ارکان مختلف مسجدی با اولویت نوجوانان، مجری، موذن و قاریان قرآن از همان مسجد در برنامه‌های نماز جمعه مشارکت خواهند کرد‌، اجرای برنامه‌های مصلی در ماه محرم به مدت هشت هفته به هیئات مذهبی تحویل داده خواهد شد.

 

برنامه‌ریزی برای حضور دشمن‌شکن مردم در سالروز برگزاری اولین نماز جمعه

تبریزی اعلام کرد: در پنجم مرداد جاری می‌خواهیم حضور دشمن‌شکن مردم در مصلی زیاد کنیم از این رو از اصحاب رسانه درخواست داریم تا برای نماز جمعه آستین بالا زده و نگاه ویژه ای به نماز جمعه داشته باشند تا به مقصد اصلی خود که حکومت امام زمان (عج) و برپایی نماز جمعه مهدوی است، برسد.

مسئول ستاد برگزاری نماز جمعه مصلی امام خمینی (ره) مرکز مازندران یادآور شد: مصلی بزرگ امام خمینی (ره) ساری، آمادگی اجرای بحث ازدواج آسان خطبه به شرط ساده بودن را دارد.

این مسئول در پایان با اشاره به برنامه‌های مصلی در ایام محرم، اعلام کرد: برپایی موکب جاماندگان اربعین همچون سال گذشته در میدان شهدا با حضور خادمین مصلی، و برپایی موکب راهیان کربلا در میدان امام حسین (ع) ساری از شب اول محرم تا شام غریبان را خواهیم داشت، برپایی همایش ۱۳ساله‌های حسینی، اجتماع بزرگ شیرخوارگان حسینی و غیره نیز از جمله برنامه‌های شاخص مصلی است.