سلام آقای رئیس جمهور!

دومین سفر استانی دولت "سید ابراهیم رئیسی" رئیس جمهور بعد از انتخابات ریاست جمهوری 1400 به مازندران انجام می شود.

شکرالله رضازاده شرمه✅دومین سفر استانی دولت “سید ابراهیم رئیسی” رئیس جمهور بعد از انتخابات ریاست جمهوری 1400 به مازندران انجام می شود.

طبق اخبار منتشره در بیست و هشتمین روز از دومین ماه سال قطار کابینه سیزدهم در ایستگاه مازندران مشجر و مصفا، توقفی یک روزه خواهد داشت تا رئیس این کابینه و برخی از اعضاء آن ، گشت و گزاری اجرایی و نظارتی در کوی و برزن استان داشته باشند. گشت و گزاری که آن را در حقیقت باید دومین سفر استانی دولت “سید ابراهیم رئیسی” بعد از انتخابات ریاست جمهوری 1400 به مازندران نامید.

✅ سفر در پیش رو هیات دولت هر چند کوتاه و یک روزه هست اما تجربه چنین سفرهایی این را به ما می گوید که وقتی سفر به بررسی های میدانی و دقیق و نیز به نظرات کارشناسانه و موشکافانه متصل باشد آنگاه همین سفر علی الظاهر کوتاه و اندک، نتایجی بس بزرگ در پی خواهد داشت.

✅دولت جمهوری اسلامی این اراده مطلوب را در دل خود دارد که سفر هیات دولت او به استان ، نه از سر به ثبت رسیدن چند عکس یادگاری و سوژه سازی برای لنز دوربین ها، بلکه برای حس و لمس درد مردم استان و در ادامه چاره جویی برای کاستن آن درد روی می دهد. دولت سیزدهم که دولتی انقلابی و مردمی نام دارد رویکردی اینگونه ای را در دستور کار خود قرار داده و سعی دارد بتواند با تمام توان در تحقق آن کوشا باشد.

✅ بنظر می رسد باید به انتخاب چنین ایامی برای سفر استانی دولت به مازندران به صحنه گردان ها و صحنه گردان های سفر استانی تبریک گفت. به اعتقاد نگارنده این حسن انتخاب از دو دریچه قابل اعتنا و قابل تامل هست.

✅یکم: آن دقیقا چند هفته قبل بود که مازندران شاهد یک جلسه تودیع و معارفه بود. جلسه ای که در آن نماینده عالی قبلی دولت در استان جایش را به نماینده عالی فعلی در استان داد. “سید محمود حسینی پور”که از پاییز 1400 بر صندلی ارشد اجرایی مازندران تکیه زده بود در یک رفت و برگشت مدیریتی، جایش را به “یوسف نوری” داد. حسینی پور اصالتا  مازندرانی و از اهالی این استان بود اما نوری مازندرانی نیست و از استانی دیگر به این استان آمده است.

✅همین که دولت سفر به مازندران را بلافاصله بعد از معارفه مدیر جدید ارشد استان قرار داد اولا می تواند برای مدیر غیر بومی یک پیام حمایتی ویژه باشد و نیز برای فعالان و موثران رسانه ای و سیاسی استان هم این پیام را با صدای رساتری بیان شود.

و ثانیا با توجه به چگونگی خداحافظی “یوسف نوری ” در لحظات پایانی سال 1401 از کابینه سیزدهم، شاید این ذهنیت در برخی اذهان شکل می گرفت که شاید فضا همکاری او با بخش های دولت فعلی در هاله ای از گرد و غبار هست. این سفر آنهم در حالی که چند روزی از انتصاب نوری نمی گذرد قطعا ذهنیت ها را کاملا مدیریت خواهد کرد.

✅و دوم: در این استان دو موضوع کشاورزی و گرشگری بسیار برجسته و ویژه هست. کسانی که با مقوله کشاورزی در استان آشنا هستند بخوبی می دانند که اکنون روزهای آغازین سال جدید زراعی و باغی استان به شمار می آید و همچنین از طرف دیگر مقطع کنونی مقطع مابین تعطیلات نوروز با تعطیلات تابستان هست بنابراین انتخاب این روزها برای سفر استانی دولت هم می تواند برای اهالی زراعی و دامی استان و هم فعالان حوزه گردشگری این نکته را در پی داشته باشد که “سید ابراهیم رئیسی” گوش دولتش را برای شنیدن واگویه های مردمی تیز و شنوا کرده است که همین نکته می تواند انگیزه را دوچندان کند.

✅ و نکته پایانی اینکه قطعا جناب رئیس جمهور بخوبی میداند مردم عفیف و شریف مازندران ضمن آنکه  دل گویه های متنوع و متعددی دارند توقع منطقی آنان این هست که مصوبات سفر فقط در حد یک انشاء و نهایت آمدن بر روی خروجی و صفحات رسانه ها، نماند. مصوبات هر چند عالی اما اگر عملیاتی نگردد نه تنها هیچ فایده ای نخواهد داشت بلکه سوهان روحی برای دریدن اعتماد عمومی به دولت خواهد بود. همچنین باید بر این نکته تاکید کرد که عملیات نیازمند عملیاتی شدن نفرات و بویژه مدیران هست. بنظر می رسد در این بخش کمیت برخی ها کمی می لنگد که باید آچارکشی شود.