سقوط ۶۰ درصدی مخاطبان سینماهای مازندران در مهرماه ۱۴۰۱
به گزارش حرف آنلاین، سینماهای مازندران هم از این قاعده مستثنی نبود و گرفتار بحران اخیر شد. در شرایطی که مرداد ماه امسال نزدیک به ۲۶ هزار تماشاگر و در شهریور ماه بیش از ۵۳هزار تماشاگر به سینماهای سراسر مازندران آمدند، اما این تعداد در مهرماه به ۲۱هزار تماشاگر نازل پیدا کرد. یعنی سقوط ۶۰درصدی که تقریبا به دوران کرونا در سال ۹۹ و تابستان ۱۴۰۰ بازگشت.
با توجه به عدم اکران فیلم تازه و همچنین دشواری امکان تبلیغ فیلمها بخاطر محدودیت اینترنت، در کاهش رغبت عمومی مردم برای رفتن به سینماها تاثیرگذار بوده است. این در صورتی است که پیش از بهوجود آمدن این اتفاقات، سازمان سینمایی کشور چند فیلم خوب را برای اکران در پاییز آماده پخش داشت، اما ناگهان ورق برگشت و دفاتر پخش مانع از اکران آثارشان شدند.
از سمت دیگر، تصمیم سازمان سینمایی مبنی بر نیمبها کردن بلیت سینماها به مدت دو هفته هم راه به جایی نبرد و بیشتر نمکی بر زخم اهالی هنر ریخته شد. تصمیمی که سازمان سینمایی بارها برای اتخاذ آن تعلل کرد و سرانجام در بدترین زمان ممکن این تصمیم را گرفت. درست در شرایطی که افت مخاطبان هیچ ربطی به قیمت بلیت نداشت این تصمیم نه تنها تاثیری در بازگشت مخاطب به سینما نگذاشت بلکه باعث کاهش بیشتر فروش سینماها هم شد!
سقوط ۶۰درصدی مخاطبان سینما در مازندران، حاکی از به صدا در آمدن زنگ خطر برای سینماداران، دفاتر پخش و تهیهکنندگان است زیرا که در صورت ادامهدار بودن این وضعیت، صاحبان سرمایه بخش خصوصی، بخاطر عدم وجود تضمینی برای بازگشت سرمایه، میل به تولید نخواهند داشت و برای نجات سینما، فقط باید متوسل به حمایت نهادهای دولتی شد.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰