کبوترهای مازندرانی حرم 17 تایی شدند

حرف آنلاین: گویی آسمان مازندران همیشه تمایل باریدن دارد، گویی که این آسمان مانند مردمش  دلتنگ باریدن است. آری این خطه سرسبز منقوش به رنگ قرمز قالی رشادت های فرزندانش است، قالی قرمزی که کبودی رنگش را از خون مردانی گرفت که روزگارانی زیرپایشان بود و حالا شناسنامه آن ها . فرزندانی که هزاران فرسخ […]

حرف آنلاین: گویی آسمان مازندران همیشه تمایل باریدن دارد، گویی که این آسمان مانند مردمش  دلتنگ باریدن است. آری این خطه سرسبز منقوش به رنگ قرمز قالی رشادت های فرزندانش است، قالی قرمزی که کبودی رنگش را از خون مردانی گرفت که روزگارانی زیرپایشان بود و حالا شناسنامه آن ها . فرزندانی که هزاران فرسخ آن طرف‌تر از خاک وطن دفاع کردند تا به مادرانشان اثابت کنند قطره قطره شیری که خورده اند به هدر نرفته، آنان خون خود را پای درخت انقلاب ریختند تا نکند این درخت تنومند تشنه اغیار گردد و دست جلوی غریبه دراز کند. آن شیران نیزار که فریاد و نعره مستانه شان در کنار اروند لرزه بر اندام توخالی بعثیان می انداخت فرزندانی تربیت کردند که حالا صدای لبیک یا خامنه ای آن ها از کرانه های دریاچه اسد و رودخانه فرات سوریه شنیده می شود. شیربچه های مازندرانی و نسل سومی ها در پاسداری از وطن گل کاشتند.

بعد از آنکه سید محمود موسوی و کمیل صفری تبار بابلی به همراه محمد منتظرقائم نکایی در تپه جعفرخان عشنویه در نبرد با خائنان جدایی طلب شربت شهادت را نوشیدند جرقه ای در دل همقطارانشان ایجاد شد که در باغ شهادت باز باز است.

جوانان این خطه  شوق رسیدن به معبود را در کرانه های دریاچه اسد استشمام کردند ، در رودخانه فرات سوریه غسل شهادت به جا آوردند  تا خداوند بال های فرشتگان را به آن ها عطا کند ، اینگونه  آیه “یا ایتها نفس المطمئنه ارجعی الی ربک” خوانده شد و شاهد پر زدن 18 کبوتر مازندرانی شدیم.

مردانی که تازه پدر شده بودند  لگد روی قلب گذاشتند تا تکفیری جماعت، فردا روزی لگد بر قبل فرزندش نگذارد. هنوز دل تنگی عزیزانمان به سر نیامده بود که شنیدیم درب بهشت به روی دو کبوتر دیگر باز شد.

شنبه‎شب محمدتقی سالخورده و حسین بوّاس به کاروان شهدای مدافع حرم استان مازندران پیوستند.

محمدتقی سالخورده از اهالی شهرستان نکا و حسین بواس اهل چالوس به شهدای مدافع حرم زینبی پیوستند.

شهید حسین بواس فرزند نخست خانواده‌ای فرهنگی بود که یک هفته قبل برای دومین‌بار از تیپ سوم امامت چالوس به سوریه اعزام شده بود.

حسین بواس متولد سال 61 بود این شهید جوان مدافع حرم دارای یک فرزند پسر چهار ساله با نام محمدرضا است و طی سه ماه آینده نیز فرزند دوم این شهید نیز به دنیا خواهد آمد.

شهید حسین بواس در دوران خدمت خویش در راه مبارزه حق علیه باطل شاهد پرواز پاک دوستان شهیدش، شهید رضا قربانی و محرمعلی مرادخانی بود و کار انتقال پیکر مطهر آنها را به عهده داشت.

بعد از شهادت شهید مدافع حرم عبدالرحیم فیروزآبادی، شهید محمدتقی سالخورده به‎عنوان دومین شهید مدافع حرم شهرستان نکا محسوب می‌شود.

شهید محمدتقی سالخورده از پاسداران لشکر عملیاتی 25 کربلا بود که در دومین اعزام خود به سوریه، در منطقه جنوب حلب به درجه رفیع شهادت رسید؛ «زینب» تنها یادگار دوساله این شهید 29 ساله است.

مراسم تشییع این شهید بزرگوار صبح فردا سه‌‌شنبه از ناحیه مقاومت بسیج نکا به‌سمت گلزار شهدا برپا می‌شود.

همچنین روز گذشته پس از اعلام شهادت این دو مازندرانی در دفاع از حرم اهل بیت، خبر شهادت سید سجاد خلیلی پاسدار لشگر 25 کربلا از شهرستان بهشهر از سوی مسئولان محلی تکذیب شد. براساس آخرین اطلاعات این رزمنده جراحت زیادی دیده است .

حالا کبوتران شهدای مدافع حرم مازندران به شهادت این دو شهید 17 نفره شد.

اسامی این 17 آلاله مدافع حرم بدین شرح است:

  1. سردار شهید اسماعیل حیدری 2. سردار شهید سیدجلال حبیب‌الله‌پور 3. سردار شهید محرمعلی مرادخانی 4. حجت‌الاسلام شهید محمدمهدی مالامیری 5. شهید عباسعلی علیزاده 6. شهید محمد شالیکار 7. شهید مصطفی طاش‌موسی 8. شهید اسماعیل خان‌زاده 9. شهید سیدروح‌الله عمادی 10. شهید هادی باغبانی 11. شهید عبدالرحیم فیروزآبادی 12. شهید روح‌الله صحرایی 13. شهید مصطفی شیخ‌الاسلامی 14. شهید هادی جعفری 15. شهید عبدالصالح زارع 16. شهید حسین بوّاس 17. شهید محمدتقی سالخورده

شادی این 17 آلاله شهید مازندران و دیگر شهدای استان و کشور بر روحشان بلند صلوات بفرستیم.

 

حسین زحمتکش