پیش بینی سایت انگلیسی از دیدار تیم ملی فوتبال ایران و اسپانیا

یک سایت انگلیسی اعلام کرد تیم ملی فوتبال ایران با قلب و روحش برابر اسپانیا دفاع می‌کند ولی با سه گل شکست می‌خورد.سایت انگلیسی Real Sport در گزارشی به تحلیل این مسابقه و ارزیابی اش از عملکرد دو تیم پرداخت که بخش هایی از این گزارش در زیر می آید:  امکان گلزنی ایران به اسپانیا […]

1

یک سایت انگلیسی اعلام کرد تیم ملی فوتبال ایران با قلب و روحش برابر اسپانیا دفاع می‌کند ولی با سه گل شکست می‌خورد.سایت انگلیسی Real Sport در گزارشی به تحلیل این مسابقه و ارزیابی اش از عملکرد دو تیم پرداخت که بخش هایی از این گزارش در زیر می آید:

 امکان گلزنی ایران به اسپانیا

با کسب سه امتیاز در دیدار اول (مقابل مراکش) ایران شانس ضعیفی برای صعود به مرحله بعدی به دست آورده است. با این حال در بازی مقابل اسپانیا و پرتغال هدف واقعی تر، به ثمر رساندن یک گل دیگر در این تورنمنت است.  سردار آزمون خط حمله ایران را پیش می برد اما شانس گلزنی آنها شاید توسط هم تیمی سردار یعنی علیرضا جهانبخش به دست بیاید. حمایت از حملات او (سردار آزمون) از بال‌ها حیاتی خواهد بود چرا که ایران به دنبال ضربه زدن به اسپانیا است. حتی یک گل در این بازی می تواند دستاورد تاریخی برای تیم ملی باشد.

پیش بینی: ایران صفر – اسپانیا ۳

ایران با روح و قلبش دفاع خواهد کرد. اسپانیا با انبوهی از مدافعان ایران مواجه می شود و می داند که چطور چنین سنگری را فرو بریزد. گل اول کلیدی است. اگر این گل خیلی زود برای اسپانیا به دست بیاید، دریچه ها باز می شود اما اگر ایران در نیمه اول مقاومت کند، استرس می تواند نقش اصلی را ایفا کند. در هر صورت اسپانیا باید دو یا سه گل به ثمر برساند تا بتواند جایگاهش در مرحله بعدی را رزرو کند.

نبرد کلیدی: سردار آزمون و دیگو کاستا

در حالی که گل به خودی بازی روز جمعه (ایران و مراکش) سه امتیاز را به آنها هدیه داد، ایران هیچ چیزی را به اندازه اینکه یکی از بازیکنان خودش گل بزند دوست ندارد. بیشترین امید آنها به سردار آزمون متکی است؛ بازیکنی که در مرحله مقدماتی جام جهانی بسیار موفق عمل کرد ولی در بیشتر دقایق بازی روز جمعه منفعل بود. به نظر می رسد مقابل اسپانیا داستان همان است و ایران ۹ بازیکن را پشت توپ قرار می دهد (دفاعی بازی می کند) و به سردار آزمون اتکا می کند. شانس کمی وجود دارد ولی او مقابل دروازه توانمند است. دیگو کاستا (مهاجم اسپانیا) با عملکردش در بازی مقابل پرتغال تمام شک و تردیدها پیرامون شایستگی اش را کنار زد. او تلاش می کند دفاع سخت ایران را برای تضمین صعود اسپانیا به دور بعد درهم بشکند.

همچنین سایت Stretford انگلیس در گزارشی به پیش بینی این بازی و نقاط قوت و ضعف اسپانیا و ایران پرداخته است. این سایت نوشت: «اسپانیا همانند ایران است؛ در بالاترین میزان آمادگی. فرناندو هیه‌رو گزینه های زیادی برای انتخاب دارد. این جذاب خواهد بود که ببینیم آیا ناچو بازی را یکبار دیگر از دفاع راست شروع می کند یا آلوارو ادریوزولا نشان می دهد که چرا یکی از استعدادهای درخشان فوتبال اسپانیا است.»

در بخشی از گزارش این سایت، به نکات قابل توجه ایران و اسپانیا اشاره شده است:

* اسپانیا در بازی مقابل قهرمان اروپا (پرتغال) ۶ شوت در چارچوب داشت که این باید نگرانی بزرگی برای ایران باشد.

* دیگو کاستا مقابل پرتغال در فرم ایده آل بود. قدرت بدنی او بزرگترین عامل نمایش هایش است ولی هر حرکت کاستا، چه با توپ و چه بدون توپ به او کمک می کند تا برای مدافعان وسط یک کابوس باشد.

* ایران در بازی با مراکش فقط ۳۳ درصد مالکیت توپ را در اختیار داشت. انتظار می رود آنها همین برنامه را در بازی با اسپانیا پیاده و تلاش کنند فضای مقابل دروازه خود را از حریف بگیرند.

* جانشین مدافع «مدرن» تیم ملی چه کسی است؟

مصدومیت روزبه چشمی تفکرات دفاعی کادرفنی تیم ملی را برای بازی با اسپانیا و پرتغال بر هم زد. فدراسیون فوتبال اعلام کرد که روزبه چشمی مدافع مرکزی تیم ملی ایران در تمرین  دچار مصدومیت شده و ادامه بازی های جام جهانی را از دست داده است.با این مصدومیت معادلات کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی ایران برای بازی دوم تیم ملی مقابل اسپانیا تغییر پیدا می کند. چشمی در بازی با مراکش توانست در کنار مرتضی پورعلی گنجی در دفاع وسط عملکرد خوبی داشته باشد تا کمک فراوانی به علیرضا بیرانوند برای بسته نگه داشتن دروازه اش بکند. حالا و با این مصدومیت باید دید کی‌روش چه کسی را جانشین مدافعی می‌کند که از او به عنوان «مدرن‌ترین» مدافع ایران در ۱۰ سال گذشته یاد کرده بود.

سرمربی تیم ملی ایران با تمام انتقاداتی که پیش از شروع جام جهانی روسیه نسبت به بازی گرفتن از روزبه چشمی در قلب دفاع تیم ملی می‌شد از وی به عنوان مدرنترین دفاع ۱۰ سال اخیر تیم ملی نام برد تا دفاع تمام قدی از بازیکن استقلال تهران داشته باشد. حالا چشمی مصدوم شده است و نمی تواند برای «یوزها» بازی کند. خبری کوتاه که شوک بزرگی را به فوتبال‌دوستان و قطعا کادرفنی تیم ملی وارد کرده است.

در پست چشمی، سه بازیکن توانایی بازی دارند. مجید حسینی، پژمان متنظری و محمدرضا خانزاده.

البته سرمربی تیم ملی فوتبال ایران نشان داده است همیشه سورپرایز دارد. سورپرایزی که هیچکس حدسش را هم نمی زند. بعید نیست کی روش این بار تصمیم به استفاده از خانزاده و حتی پژمان منتظری به جای مدافع مدرنش  بگیرد.