پاسخگویی به سبک شهرداری/ از عمارت زباله تا توسعه نگاه اجتماعی فرهنگی به آمل

به منظور ارائه گزارش عملکرد سال گذشته و برنامه های سال آینده شهرداری آمل، جلسه هیات مدیره سازمان های تابعه شهرداری آمل را با حضور رسانه ها، شهردار و معاونین وی برگزار شد. للهی رئیس سازمان پسماند شهرداری آمل به عنوان نخستین مدیر با ارائه گزارشی در حوزه تولید زباله در آمل تصریح کرد: روزانه […]

به منظور ارائه گزارش عملکرد سال گذشته و برنامه های سال آینده شهرداری آمل، جلسه هیات مدیره سازمان های تابعه شهرداری آمل را با حضور رسانه ها، شهردار و معاونین وی برگزار شد.

للهی رئیس سازمان پسماند شهرداری آمل به عنوان نخستین مدیر با ارائه گزارشی در حوزه تولید زباله در آمل تصریح کرد: روزانه 450 تن زباله در مرکز عمارت تخلیه می شد که با شرایط ایجاد شده این میزان به 150تن کاهش یافته و تخلیه زباله شهرهای اطراف در این مرکز متوقف شده است با این وجود به صورت متوسط ماهانه 13500 تن زباله در مرکز دفن عمارت تخلیه می شود. سرانه تولید زباله در آمل یک و نیم کیلوگرم است که 600 گرم بالاتر میانگین کشوری است.

احداث زباله سوز منطقه ای در منال

وی افزود: در طی سال ها عمارت زباله یک میلیون نفر را پوشش می داده اما امروز اشباع شده و فشار بیش از اندازه به این مرکز خطرآفرین خواهد بود. امروز مرکز منال توسط وزارت کشور تایید شده است که در آن زباله سوز شهرهای مرکزی مازندران احداث می شود و رایزنی های آن در حال انجام است.مرکز منال محل احداث زباله سوز شهرهای مرکزی مازندران خواهد بود و اینگونه نیست که فقط برای زباله سوز آمل باشد اما پیگیری های آن توسط شهرداری آمل صورت می گیرد. امروز در مرکز عمارت، پروژه سکوی زباله برای کاهش میزان دفن شده در عمارت برای سال 99 دیده شده و اعتبار دولتی آن نیز تامین شده است همچنین کارخانه پردازش زباله نیز با اعتبار هفت میلیارد تومان به زودی کلنگ زنی می شود.

بهزاد نعمتی مدیر سازمان آرامستان شهرداری آمل با تاکید بر نوسازی خودروهای حمل متوفی در آمل تاکید کرد: این سازمان در سال جدید نیاز به خودروی جدید دارد که امیدواریم بتوانیم آن را تهیه کنیم.ساخت آلاچیق یا قبور خانوادگی نیز در زمینی به مساحت 500مترمربع در بهشت امامزاده عبدالله در دست مطالعه و برنامه ریزی است.

سالار مدیر طراحی و نظارت شهرداری آمل نیز در گزارشی با اشاره به اینکه موزاییک کاری سطح شهر، طراحی ایرانی اسلامی پیاده روهای امامزاده ابراهیم(ع)، بازگشایی خیابان امیر هفتم که از درخواست های شهروندان بود که در حال انجام است.

کاویانپور مدیر سازمان آتش نشانی آمل نیز با اشاره به اینکه 12 نیروی جدید آتش نشان امروز وارد مجموعه شهرداری آمل شدند، بیان کرد: در سال های اخیر میزان ایمنی سازمان ها افزایش یافته و آتش نشانی بیشتر در حوزه امداد و نجات به ارائه خدمات می پردازد.

وی با بیان اینکه درخواست کردیم در سال جدید، بخشی از نظارت ها برای صدور پروانه ساختمانی و بازرسی اصناف به سازمان آتش نشانی سپرده شود، گفت: آتش نشانی آمل نیاز به خودروی پیشرو جدید دارد.

شیرسوار مدیر سازمان سیما و منظر شهری شهرداری آمل نیز با اشاره به اینکه 45 پارک، 30بلوار و 15 میدان در سطح شهر آمل وجود دارد، تصریح کرد: بسیاری از پارک های سطح شهر با عجله احداث شده اند و نیاز به واکاشت و بهسازی و نوسازی دارند. باید فضای سبز جدیدی برای شهر آمل تعریف شود و از گونه های بومی در توسعه فضای سبز سطح شهر استفاده کنیم. با وجود اینکه گفته می شود سرانه فضای سبز آمل 6.5 مترمربع مربع است باید دید چقدر از این آمار واقعی است.

وی با اشاره به اینکه امروز آمل از نبود درخت در فضای سبز شهری رنج می برد، عنوان کرد: در برنامه سال جدید، جابه جایی درختان از برخی خیابان های سطح شهر نیاز به همکاری رسانه ها و شهروندان دارد که باید درماه های پیش رو صورت گیرد. هزار درخت انجیلی و بومی و سازگار با منطقه ما تهیه شده که پاییز و بهار زیبایی دارند برای کاشت آماده شده است همچنین 400 درخت بلوط نیز در آمل کاشته می شود.

سبزعلی پور مدیر سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری نیز با ارائه گزارشی از وضعیت بهداشتی رانندگان تاکسی در ایام کرونا، بیان کرد: احداث کارگاه خدمات به سیستم حمل و نقل، صدور الکترونیکی خدمات سازمان تاکسیرانی برای رانندگان تاکسی و یکسان سازی ایستگاه های تاکسی از برنامه های این سازمان در سال جدید است.

مهدوی فر رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهرداری نیز از ایجاد بازارهای تخصصی گل و گیاه، مشاغل خانگی، ساماندهی اغذیه فروشی ها و ماکیان و پرندگان محلی در سال جدید در آمل خبرداد.

رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری آمل با تشریح برنامه های این سازمان در حوزه ورزشی از نگاه جدید شهرداری آمل در حوزه فرهنگی و اجتماعی خبر داد و گفت: ترسیم سیمای اجتماعی و فرهنگی شهرداری آمل در دستور کار برای سال جدید قرار دارد.

وی افزود: راه اندازی هشت خانه محله و سرای زندگی در مناطق مختلف آمل، احداث گرمخانه، راه اندازی کرسی های تلاوت، رادیو شهری، ساماندهی رابطین ورزشی در محلات در دستور کار قراردارد.

نگاه ویژه به حوزه پسماند در سال جدید

سید حمید هاشمی شهردار آمل نیز در این جلسه با اشاره به اینکه قرار نیست برنامه های توسعه شهر آمل به نام هیچ مدیری تمام شود بلکه افتخار توسعه به نام مردم آمل است، تصریح کرد: هیچ یک از پروژه های شهرداری آمل، در پروسه یک ساله دیده نشده و مسلما در طی سال های متمادی دیده می شود اما در یک سال آینده چهره شهر آمل تغییر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه بحران زباله در آمل یک بحران ملی است اما مردم مازندران نباید هزینه حضور 40میلیونی مسافران را در این استان بدهند، تصریح کرد: در سال جدید توجه جدی به حوزه پسماند ضروری است و با کمک های استانی این مشکل باید رفع شود.

استفاده از ظرفیت نخبگان شهری بدور از نگاه جناحی

هاشمی با اشاره به ارائه گزارش عملکرد سازمان فرهنگی با بیان اینکه نگاه به حوزه فرهنگی در آمل باید بیش از برنامه های ارائه شده باشد، گفت: توانمندی های ورزشی در آمل، محرز بوده و قابل احترام است اما نگاه فرهنگی و اجتماعی در آمل باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد. این سازمان باید بدور از جناح بندی ها و نگاه های خاص از همه جوانان و نخبگان این حوزه برای کمک به شهر آمل استفاده کند زیرا فرهنگ شاخصه اصلی توسعه اقتصادی محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه باید هرچه سریعتر راه اندازی هشت سرای زندگی یا سرای محله در آمل آغاز شد، تصریح کرد: آتش نشانی آمل نیز با قدرت هدفگذاری های سال جدید را پیگیری کند با وجود اینکه می دانیم این سازمان فاقد نردبان بلند و لباس های ویژه برای آتش نشانان است.

به اندازه 20سال آینده مجوز تاکسی در آمل صادر شده!

شهردار آمل با بیان اینکه پارک زیبای جنگلی در هلومسر آمل تنها منطقه جنگلی شهری است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد به تعداد زیاد خودروهای تاکسی در آمل اشاره کرد و گفت: صدور مجوز جدید تاکسی برای آمل باید متوقف شود زیرا این شهر برای 20سال آینده هم مجوز تاکسی صادر کرده است.

وی از اجرای برنامه های شهر هوشمند در آمل خبر داد و گفت: بخشی از برنامه های شهر هوشمند توسط سازمان تاکسیرانی و بخشی نیز توسط سازمان های دیگر اجرایی می شود.

هاشمی با تاکید بر اینکه در حوزه آسفالت امسال پیگیری های بیشتری با توجه به درخواست های مردمی صورت می گیرد، عنوان کرد: با حمایت های نماینده منتخب آمل، نگاه ویژه ای به خیابان امام رضا(ع) در سال جاری صورت خواهد گرفت.

وی خواستار توجه سازمان فرهنگی به حوزه فرهنگ شهروندی و آموزش شد و گفت که این سازمان با ارائه های برنامه های آموزش شهروندی می تواند بسیاری از آسیب های فرهنگی و اجتماعی را کاهش دهد.

شهردار آمل اظهار کرد: ایستگاه های تاکسی در آمل متعلق به ده های گذشته است و نیاز است که بازسازی و مرمت و بازسازی شوند و با هنرهای گرافیکی تصاویر زیبایی در سطح شهر ایجاد شود.