واگذاری سرقفلی به مغازه‌ داران بازارمیوه چالوس آغاز می‌شود

چالوس-خبرنگار حرف: رئیس اتحادیه میوه و تره بار و دبیر اتاق اصناف شهرستان چالوس گفت: به زودی سرقفلی به مغازه های بازارچه میوه شهر چالوس واگذار می شود. داراب میردار در همین رابطه از نقشه برداری و جانمایی توسط شهرداری خبر داد و گفت: پس از انجام نقشه برداری و پلاک بندی، متقاضیان از سوی […]

3

چالوس-خبرنگار حرف: رئیس اتحادیه میوه و تره بار و دبیر اتاق اصناف شهرستان چالوس گفت: به زودی سرقفلی به مغازه های بازارچه میوه شهر چالوس واگذار می شود. داراب میردار در همین رابطه از نقشه برداری و جانمایی توسط شهرداری خبر داد و گفت: پس از انجام نقشه برداری و پلاک بندی، متقاضیان از سوی اتحادیه میوه و تره بار به شهرداری جهت دریافت سرقفلی معرفی خواهند شد. وی با بیان اینکه در سال جاری کلیه متقاضیان سرقفلی مغازه های خود را دریافت خواهند کرد اظهارداشت: درحال حاضر 133 مغازه در بازارچه میوه و تره بار شهر چالوس از شرایط دریافت سرقفلی برخوردارند.

میردار با اشاره به اینکه مغازه داران بازارچه میوه و تره بار پیش از این نه مالک بودند نه مستاجر، چراکه عرصه و عیان هردو متعلق به شهرداری بوده گفت: برای احقاق حق کسبه، اتحادیه گام های اولیه را برداشته و در این مسیر همه گونه همکاری را با متقاضیان خواهد داشت.

وی اتحادیه را متولی بازارچه میوه دانست و تصریح کرد: تا کنون هیچ یک از 133 مغاره از سرقفلی برخوردار نبودند، در سنوات گذشته نیز پیگیری هایی در این خصوص شده بود اما در یک سال اخیر با همراهی و همکاری صیمانه شهرداری و شورای دوره پنجم شهر چالوس و برگزاری جلسات تخصصی با فرمانداری، مهندسین، کارشناسان دادگستری، شهردار و شورای شهر، وکیل شهرداری و … خوشبختانه این مهم به نتیجه رسیده و به زودی مشکلات کسبه بازارچه میوه برطرف خواهد شد. داراب میردار با تاکید بر اینکه بازارچه میوه مدیون شورا و شهرداری دوره پنجم است گفت: جا دارد از همراهی صمیمانه شهردار و اعضای محترم شورای شهر بویژه آقایان صابر سام و مهدی ردایی که سنگ تمام گذاشتند صیمانه تقدیر بعمل آورم.رئیس اتحادیه میوه و تره بار و دبیر اتاق اصناف شهرستان چالوس با بیان اینکه کسبه سریعا به اتحادیه مراجعه نمایند اظهارداشت: در همین راستا مبلغ کمی برای طی مراحل نقشه برداری و پلاک بندی از متقاضیان دریافت می شود. البته لازم به توضیح است که اجاره معوقه 14 سال گذشته هم مبلغی بسیار کم برای هرسال پیش بینی شده و مجموعا مبلغ 1 میلیون و 300 هزارتومان درنظر گرفته شد که در سه مرحله به صورت اقساط قابل پرداخت می باشد.