هشدار مدیر کل پزشکی قانونی مازندران در خصوص غرق شدگی در کانال و آبندان

  مدیرکل پزشکی قانونی درباره غرق شدگی در کانال ها و آببندان ها هشدار داد. به گزارش حرف آنلاین، دکتر علی عباسی در پی غرق شدن دو پسر عمو 13 و 14 ساله در آبندان یکی از روستاهای شرق مازندران با توجه به فرا رسیدن فصل تابستان، نسبت به جلوگیری از حادثه مشابه هشدار داد. […]

57462079

 

مدیرکل پزشکی قانونی درباره غرق شدگی در کانال ها و آببندان ها هشدار داد.

به گزارش حرف آنلاین، دکتر علی عباسی در پی غرق شدن دو پسر عمو 13 و 14 ساله در آبندان یکی از روستاهای شرق مازندران با توجه به فرا رسیدن فصل تابستان، نسبت به جلوگیری از حادثه مشابه هشدار داد.

مدیر کل پزشکی قانونی استان، افزود: تعطیلی مدارس و گرمای تابستان حال و هوای خاصی برای همه افراد خصوصا قشر جوان و نوجوان با دیدن رودخانه ، دریاچه و …بوجود می آورد که بعضا این شور واشتیاق خاطره تلخی به همراه دارد.

عباسی تصریح کرد : غرق شدگی یکی از علل های مرگ و میر غیر عمدی است که به راحتی قابل پیشگیری است و علی رغم هشدارهایی که در این زمینه داده می شود متاسفانه هموطنان ما به این موضوع بی تفاوت هستند چرا که در سال گذشته (96) تعداد 18 نفر در رودخانه ، استخر کشاورزی ،دریاچه و سد جان خود را ازدست دادند.

این مقام اجرایی استان در ادامه توصيه هايي براي پيشگيري از غرق‌شدگي در  رودخانه ها ، استخر و .. بیان کرد:

▪ آشنايي با فنون اوليه شنا،آشنايي با محدوديت ها و رعايت آن‌ها از ابتدايي ترين الزامات قبل از شنا است.

▪ اطلاع از وضعيت عمق آب قبل از تصميم به شيرجه زدن و حتي قبل از ورود به آب ضروري است. چرا که شيرجه در آب هاي کم عمق خطر ضربه به سر و نيز شکستگي گردن را به دنبال دارد.هم چنين ورود به آب‌هاي عميق براي مبتديان، خطر غرق شدگي را افزايش مي دهد.

▪ به هيچ وجه تنها و در محيط هايي که نجات غريق وجود ندارد، شنا نکنيد.

▪ در آب و موقع شنا شوخي هاي خطرناک نکنيد.

▪ به هيچ وجه تشت هاي آب و لگن ها و يا حوضچه هاي کوچک آب را در جايي که کودک خردسال وجود دارد، بدون توجه رها نکنيد.

▪ در حمام و حين استفاده از وان مراقب کودکان و سالمندان باشيد.

▪ توانايي خود را در شناکردن بيش از حد در نظر نگيريد. يک سوم قرباني هاي غرق شدگي با فن شنا به طور کامل آشنا بوده اند.

▪ در صورت مواجه با يک غريق، اگر با فن نجات غريق آشنا نيستيد، سعي کنيد فقط با استفاده از چوب يا طناب يا جليقه نجات و يا تشکيل زنجيره انساني به وي کمک کنيد.

▪ براي نجات يک غريق اول امنيت خود را در نظر بگيريد. از پشت به غريق نزديک شويد و از او بخواهيد تقلا نکند.

▪ مراقب شکستگي هاي گردن باشيد. (در بسياري از موارد شيرجه زدن در آب‌هاي كم عمق به دليل شكستگي گردن مرگ فرد را به دنبال دارد)

▪ بسياري از رودخانه ها با وجود ظاهري آرام بسيار خطرناك و عميق هستند به نحوي كه فرد بعد از چند قدم جلو رفتن در رودخانه متوجه عمق زياد آن شده و گرفتار گردآب مي شود، بنابراين توصيه مي كنيم بدون اطلاع از وضعيت رودخانه هرگز براي شنا در آن اقدام نكنيد.