ساخت آزادراه پردیس مسیر آمل تهران را یکپارچه می کند

وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح هشت کیلومتر از طرح  چهاربانده شدن محور هراز اظهار کرد: جاده هراز یکی از  پرترافیک‌ترین جاده‌های تهران به سمت شمال است. به گزارش حرف آنلاین، عباس آخوندی با اشاره به اینکه از منطقه امامزاده هاشم تا آمل 101 کیلومتر جاده داریم و از این مقدار 64 کیلومتر کاملا […]

photo_2018-03-17_11-50-44

وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح هشت کیلومتر از طرح  چهاربانده شدن محور هراز اظهار کرد: جاده هراز یکی از  پرترافیک‌ترین جاده‌های تهران به سمت شمال است.

به گزارش حرف آنلاین، عباس آخوندی با اشاره به اینکه از منطقه امامزاده هاشم تا آمل 101 کیلومتر جاده داریم و از این مقدار 64 کیلومتر کاملا چهار خطه شدند، تصریح کرد: اقدامات زیرسازی هفت کیلومتر دیگر نیز تمام شده و امیدواریم تا قبل از سفرهای تابستانی آن هم آماده شود و از 71 کیلومتر، 30 کیلومتر باقی می‌ماند که کارگاه‌های آنها فعال است.

وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه احداث این جاده کار بسیار سختی است چون جاده کاملا فعال است و زیر بار است، افزود: تمام اقدامات صورت گرفته یا احداث تونل، پل و یا دیوارسازی است بنابراین هر یک کیلومتر جاده‌سازی در اینجا برابر چندین کیلومتر جاده‌سازی در بقیه نقاط است.

این مسؤول ادامه داد: اقدامات سختی داریم ولی توانستیم یک پل بسیار بزرگی را به طول 50 متر با ارتفاع کف پل از رودخانه بیش از 100 متر و پل زیبایی است احداث کنیم که تک پایه‌ای است  و همزمان با شروع آن دو پل 150 متری هم شروع شده که در کل عملیات همزمان 650 متر پل آغاز شد و بقیه پروژه‌ها همچنان با شدت در حال فعالیت است.

آخوندی خاطرنشان کرد: نکته مهم دیگر ادامه آزادراه پردیس است تا به سمت امامزاده هاشم برسد که بحث بسیار مهمی است و می‌تواند تهران تا آمل را یکپارچه کند که 24 کیلومتر آزادراه داریم و پل و تونل است و چیزی در حدود 2 هزار و 200 متر فقط سرمایه‌گذاری هر کیلومتری 100 میلیارد  تومان می‌شود.

وی تصریح کرد: پروژه سنگینی است که امیدواریم تا چهار سال آینده یک کیلومتر پیوسته از تهران تا آمل داشته باشیم و تمام قطعات تکمیل شود که مسیر بسیار مطمئن و خوبی را در اختیار مردم شمال و تمام مردمی که می‌خواهند از این مسیر عبور کنند قرار بدهیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: دو بحث دیگر که یکی راه آهنی که از سمت پردیس به سمت لاریجان و اما در حال اجراست و محور دیگر که راه‌آهن رشت به سمت آستارا را در حال اجرا داریم که بسیار مهم است که بتوانیم قطعه رشت به سمت قائم‌شهر را وصل کنیم تا رینگ دریای خزر تکمیل شود که پروژه بعدی است که من شخصا با علاقه پیگیری می‌کنم و هنوز مراحل قانونی‌اش طی نشده ولی امیدواریم طی شود.

در سفر یکروزه وزیر راه و شهرسازی به استان مازندران عملیات ساخت 3 دهنه پل در محور هرازو عملیات تقاطع غیرهمسطح میدان هزار سنگر آمل آغاز و بخش باقیمانده از چهارخطه نمودن محور سوادکوه بهره برداری و زیر بار ترافیک قرار گرفت.