تعطیلات بی پایان افزایش کرایه های برون شهری

حرف آنلاین: همزمان با روزهای پایانی سال و آغاز تعطیلات نوروزی، نرخ ناوگان حمل و نقل برون شهری 20درصد فزایش پیدا می‌کند و پس از پایان تعطیلات نوروزی نرخ به حالت قبل برمی گردد و این در حالی است که سال گذشته پس از پایان تعطیلات نوروزی نرخ به حالت قبل برنگشت. حال با توجه […]

حرف آنلاین: همزمان با روزهای پایانی سال و آغاز تعطیلات نوروزی، نرخ ناوگان حمل و نقل برون شهری 20درصد فزایش پیدا می‌کند و پس از پایان تعطیلات نوروزی نرخ به حالت قبل برمی گردد و این در حالی است که سال گذشته پس از پایان تعطیلات نوروزی نرخ به حالت قبل برنگشت. حال با توجه به اینکه بنزین گران نشده و دولت بارها اعلام کرده است که افزایش قیمت در بخش های مختلف نخواهیم داشت امید می‌رود افزایشی در کرایه های برون شهری نداشته باشیم.

همه ساله با افزایش نرخ کرایه های برون شهری تنشی بین مسافران و راننده های تاکسی ایجاد می‌شود، پس از تعطیلات نوروزی هیچ راننده ای حاضر نیست به نرخ قبلی برگردد و همین موضوع موجب درگیرهای لفظی بین مسافران و راننده تاکسی می‌شود.

این افزایش نرخ معمولا  باید با ارتقای سطح خدمات رسانی به مردم همراه است اما در اکثر مواقع هیچ تغییری در ارایه خدمات اعمال نشده است. با افزایش نرخ کرایه های تاکسی درون شهری و برون شهری به تبع آن سایر اجناس نیز گران می‌شود و فروشندگان مواد غذایی و تره بار به بهانه گران شدن نرخ کرایه، قیمت اجناس خود را افزایش می‌دهند.

معاون حمل و نقل پایانه های مازندران در گفتگو با حرف با بیان اینکه طرح جابجایی مسافران نوروزی از 25 اسفند ماه در سراسر کشور آغاز می‌شود و تا15 فرودین ماه این طرح ادامه دارد، گفت: طرح ارتقای ایمنی سفرهای نوروزی شامل تمهیدات لازم در جهت سرویس‌دهی مناسب و مطلوب به مسافران از سوی سازمان راهداری تهیه و جهت اجرا به کلیه ادارات حمل و نقل و پایانه‌های سراسر کشور ابلاغ شده بود.

علی نصیری افزود: افزایش 20درصدی نرخ ناوگان حمل و نقل برون شهری از25 اسفندماه در مازندران اعمال شد و این افزایش تا16 فرودین ماه ادامه داشت و به زودی نرخ ها به حالت قبل برمی گردد.

وی اظهار کرد: منتظر دستور العمل از سوی تهران هستیم و طی دو سه روز آینده، نرخ نوروزی به حالت قبل برمی‌گردد پس از دستورالعمل از سوی تهران، به تمامی شرکت های حمل و نقل برون شهری دستورالعمل جدید ابلاغ می شود.

نصیری در پایان گفت: در صورتی که شرکت های حمل و نقل برون شهری نرخ ها را به حالت قبل برنگردانند و تخلفات گزارش شود با آنها برخورد می‌شود، این شرکت ها به اداره کل تعزیرات معرفی و یا در کمسیون ماده12 تخلف آنان مطرح  و حکم نهایی صادر می‌شود.

در حال حاضر که این خبر منتشر می شود 18 فروردین و است همچنان نرخ ها به حالت قبلی برنگشته است.