تداوم بارش باران و برف در مازندران

حرف آنلاین: کارشناس اداره کل هواشناسی مازندران با اشاره به فعالیت سامانه سردو بارشی همراه با وزش باد، کاهش دما، بارش باران و برف از عصر دیروز، آخرین روز دی ماه در استان گفت: بر اساس نقشه‌های پیش یابی بارش باران و برف در مناطق مرکزی و شرقی کماکان ادامه دارد. غلامپور افزود: در پی […]

حرف آنلاین: کارشناس اداره کل هواشناسی مازندران با اشاره به فعالیت سامانه سردو بارشی همراه با وزش باد، کاهش دما، بارش باران و برف از عصر دیروز، آخرین روز دی ماه در استان گفت: بر اساس نقشه‌های پیش یابی بارش باران و برف در مناطق مرکزی و شرقی کماکان ادامه دارد.

غلامپور افزود: در پی نفوذ این سامانه بیشترین بارش تا صبح امروز در کیاسر و دشت ناز ۵۰ میلی متر، بیشترین بارش برف کیاسر به ارتفاع یک متر و آلاشت ۵۰ سانتی متر و بیشترین وزش باد به طول ۸۶ کیلومتر بر ساعت در ایزدشهر و بندر امیرآباد، تنکابن و رامسر ۷۹ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

وی با بیان اینکه اکنون مناطق غربی استان آسمانی صاف تا نیمه ابری دارد خاطرنشان کرد:بر اساس پیش بینی صورت گرفته؛ بعد از ظهر امروز با کاهش ابر از ناپایداری جوی کاسته می‌شود و امشب آسمانی صاف در استان خواهیم داشت.

غلامپور با اشاره به اینکه با استقرار سامانه پایدار جوی، تا اواسط هفته آینده روز‌ها افزایش نسبی دما و شب‌های سردو یخبندان پیش بینی می‌شود، گفت: دریا نیز امروز مواج و طوفانی است.

به گفته وی؛ بر اساس نقشه‌های ایستگاهی هواشناسی؛ دیروز ساری و قائمشهر با ۱۷ درجه گرمترین و صبح امروز بلده با ۱۲ درجه زیر صفر سردترین مناطق استان بودند./صداوسیما