پیش گام های اسفند98

حرف-گروه سیاسی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اواخر سال 98 اولین انتخابات پیش‌رو خواهد بود و پس از آن انتخابات ریاست‌جمهوری در سال 1400 برگزار می‌شود. با فرارسید سال 98 موضوع مهم انتخابات مجلس یازدهم (انتخابات 98) اندک اندک به صدر اخبار خواهد آمد؛ انتخاباتی که یک سال تا آن باقی مانده است. […]

حرف-گروه سیاسی

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اواخر سال 98 اولین انتخابات پیش‌رو خواهد بود و پس از آن انتخابات ریاست‌جمهوری در سال 1400 برگزار می‌شود. با فرارسید سال 98 موضوع مهم انتخابات مجلس یازدهم (انتخابات 98) اندک اندک به صدر اخبار خواهد آمد؛ انتخاباتی که یک سال تا آن باقی مانده است. پیش بینی می شود طبق روال انتخابات مجلس هر دوره، نامزدهای انتخابات مجلس یازدهم نیز از ماه های پیش رو به صورت چراغ خاموش و غیر رسمی فعالیت های تبلیغاتی و تبلیغات انتخاباتی غیررسمی خود را آغاز کنند.

شرایط ثبت نام

حسن نژاد، معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران در این راستا عنوان کرد: باستنـــاد ماده 45 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی اشخاصی که تمایل دارند تا بعنوان داوطلب انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام کنند از تاریخ 1398/9/10 تا 1398/9/16 بمدت 7 روز فرصت دارند با مراجعه به فرمانداری یا بخشداری مرکز حوزه انتخابیه و وزارت کشور و همچنین داوطلبین واجدالشرایط خارج از کشور با مراجعه به سفارتخانه یا کنسولگری یا نمایندگی سیاسی مربوطه اقدام به ثبت نام نمایند. ‎

حسین حسن نژاد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران، گفت: با توجه به برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در تاریخ 1398/12/2 و اطلاعیــه ستاد انتخابات کشور در خصوص برنامه زمانبندی انتخابات، از اینرو باستنـــاد ماده 45 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی اشخاصی که تمایل دارند تا بعنوان داوطلب انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام کنند از تاریخ 1398/9/10 تا 1398/9/16 بمدت 7 روز فرصت دارند با مراجعه به فرمانداری یا بخشداری مرکز حوزه انتخابیه و وزارت کشور و همچنین داوطلبین واجدالشرایط خارج از کشور با مراجعه به سفارتخانه یا کنسولگری یا نمایندگی سیاسی مربوطه اقدام به ثبت نام نمایند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در ادامه بیان داشت: به استناد ماده 29 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، مدیران برای داوطلب شدن در حوزه های انتخابیه باید از تاریخ 1398/3/10 تا 1398/3/16 بمدت 7 روز از سمت خود استعفاء نمایند و در آن پست شاغل نباشند.

حسن نژاد با تأکیـد بـر این که داوطلبان مشمول استعفاء موضوع ماده 29 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی می بایست به هنگام ثبت نام؛ گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفاء و عدم اشتغال خود در پست، مقام و مشاغل تعریف شده را به مراکز ثبت نام ارائه نمایند. بر این اساس قبول استعفــاء بعــد از مدت تعییــن شده جهت ثبت نام و اعلام داوطلبی مورد پذیرش مراکز ثبت نام نمی باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران در بخش دیگری از سخنانش خاطر نشان کرد: اعضاء هیأت های اجرائی و ناظرین شورای نگهبان در حوزه تحت مسئولیت خود از داوطلب شدن محرومند، همچنین به موجب تبصره یک ماده 29 قانون انتخابات مزبور کلیه مقامات دارای عناوین همتراز با عناوین تعریف شده در بندهای ((الف)) و ((ب)) مشمول ماده 29 می باشند.

وی در ادامه تصریح کرد: تشخیص هم ترازی با سـازمــان امور اداری و استخـدامــی کشـور است

حسن نژاد یادآور شد: بر اساس تبصره 2 ماده 29 قانون فوق، کسانی که طبق قوانین استخدامی و یا تعهد خدمت استعفای آنان منوط به پذیرش آن از سوی مسئولین مربوطه باشد، قبول استعفاء؛ شرط در ثبت نام است و استعفای پرسنل نیروهای مسلح نیز منوط به قبول فرماندهی معظم کل قوا می باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران در جمعبندی این بخش از سخنانش خاطر نشان کرد: مردم فهیم و آگاه ما در این مرحله از انتخابات با حضور و مشارکت حداکثری حماسه بزرگ سیاسی دیگر را در گام دوم انقلاب خلق خواهند کرد و تمام تلاش دست اندرکاران انتخابات، برگــزاری انتخابات قـانونمند، سالم و با رعایت کامل حقوق انتخاب شوندگان و انتخاب کنندگان می باشد.