مازندران میزبان هفتهٔ ملی فیلم و عکس

دهمین هفته فیلم و عکس استان مازندران به همت انجمن سینمای جوانان مازندران-دفتر ساری و حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در روزهای ۱۷ و ۱۸ آذرماه جاری در سینما کانون ساری برگزار می‌شود. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اعلام خبر فوق گفت: هفته فیلم و عکس مازندران؛ برنامه درون‌سازمانی انجمن […]

دهمین هفته فیلم و عکس استان مازندران به همت انجمن سینمای جوانان مازندران-دفتر ساری و حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در روزهای ۱۷ و ۱۸ آذرماه جاری در سینما کانون ساری برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اعلام خبر فوق گفت: هفته فیلم و عکس مازندران؛ برنامه درون‌سازمانی انجمن سینمای جوانان مازندران دفتر ساری، با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و باهدف تشویق و دلگرم کردن فیلم‌سازان و عکاسان هم استانی روزهای یک‌شنبه و دوشنبه 17 و 18 آذرماه برگزار خواهد شد.

عباس زارع بابیان اینکه این رویداد فرهنگی هنری در سینما کانون اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار می‌شود، افزود: فیلم‌های منتخب سی و پنجمین جشنواره فیلم کوتاه تهران شامل «تو هنوز اینجایی» از «کتایون پرمر و محمد روح‌بخش»، «قرار» از «امید شمس»، «گرگم گله می‌برم» از «امیر هوشنگ معین»، «در بین» از «علی یار راستی»، «برادر» از «نوشین معراجی» یک‌شنبه 17 آذرماه جاری ساعت 15 و 30 دقیقه در سینما کانون (پارک کوشا سنگ) اجرا می‌شوند.

وی اضافه کرد: تولیدات سال‌های 97-98 انجمن سینمای جوانان مازندران-دفتر ساری نظیر «رگم» از «محمد مقیم پور بیژنی»، «آمی دتر» از «زهرا خورشیدی»، «خاتون» از «رضا بسطامی»، «مرگ درمی زند» از «مبین نوریان»، «میرکای آبی» از «مجتبی با حشمت»، «نفس» از «مرسده فلاح نژاد»، «قاب» از «آرمان قنبری» و «پیروزی» از «نیما شالیکار» که تولید فیلم‌سازان استانی هستند دوشنبه 18 آذر ساعت 15 و 30 دقیقه نیز روی پرده سینما کانون ساری می‌روند.

زارع بیان کرد: دوشنبه 18 آذر ساعت 18 تولیدات آموزشی فیلم‌سازان دوره 97-98 دفتر ساری مانند «بازی ذهن» از «محمد اسماعیل پوشیان»، «وداع» از «محمدکلبادی نژاد»، «برادر» از «پیام نبوی»، «بی‌راهه» از «معین خانزمانی»، «در انتظار» از «محمدولی دارابی»، «پل آزادی» از «حامد ابکایی»، «تشریفات» از «مهدی فلاح»، «گل رز» از «محمدحسین نبوی»، «شاهد باش» از «امیرحسین جلالی»، «کرگدن» از «امین بهزادیان»، «سکوت کیلویی چند؟» از «مهدی هاشمی»، «کتاب‌خوان» از «مهدی گرجی»، «مأموریت شبانه» از «حسین پیله کویی» و «سوزنبان» از «نسیبه سپدی» برای علاقه‌مندان اجرا می‌شود.

وی یادآور شد: عکس‌های عکاسان مازندرانی که بیانگر فرهنگ، هنر، طبیعت و آداب‌ورسوم استان مازندران است در ایام برگزاری هفته فیلم و عکس استان از ساعت 9 صبح تا 17 عصر در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از برگزاری آیین اختتامیه دهمین هفته فیلم و عکس مازندران روز دوشنبه 18 آذر ساعت 17 خبر داد و تصریح کرد: پیشکسوتان فیلم و عکس استان در آیین اختتامیه این برنامه تجلیل می‌شوند.